رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی آیا یک نوشیدنی ورزشی ارگانیک برای بهبود بعد از تمرین خوب است؟


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

نوشیدنی های ورزشی می توانند بخش مهمی از مدیریت تامین آب برای بزرگسالان و ورزشکاران فعال باشند. تحقیقات نشان داده است که بسته به شدت و مدت فعالیت بدنی ، نوشیدنی های ورزشی ارگانیک یا غیر ارگانیک را می توان با تغذیه ورزشی تکمیل کرد. هدف آنها برآوردن نیازهای متغیر ورزشکاران با ارائه یک محصول سالم تر است ، اما سوال این است که آیا نوشیدنی های ورزشی ، ارگانیک یا غیر ارگانیک ، ضروری هستند.

نوشیدنی های ورزشی ارگانیک در مقابل نوشیدنی های ورزشی معمولی

بهبود سلامت دلیل اصلی مصرف کنندگان نوشیدنی های ورزشی ارگانیک است. غذاهای ارگانیک بدون استفاده از کودهای شیمیایی ، استروئیدها ، آنتی بیوتیک ها و آفت کش ها تولید می شوند. تولیدکنندگان Gatoride شروع به بهبود محصولات خود با حذف روغن برم سبزیجات کرده اند ، که نشان داده شده است اثرات سوء بر سلامتی دارد.

نسخه نوشیدنی ورزشی ارگانیک به علاوه اصلاح شده است و فقط شامل هفت ماده است: آب ، شکر نیشکر ، اسید سیتریک ، طعم طبیعی ارگانیک ، نمک دریا ، سدیم سدیم و کلرید پتاسیم.

نوشیدنی های سنتی ورزشی شیرین کننده های قندی هستند و در گروه غذایی نوشابه ها یا نوشابه ها یافت می شوند. ترکیبات رایج شامل آب ، الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) ، شکر ، رنگ های مصنوعی و طعم دهنده ها است.

نوشیدنی های ورزشی ارگانیک با حداقل مواد اولیه ممکن است گزینه بهتری باشد ، اما تولیدکنندگان هنوز مقدار زیادی شکر و سدیم غیر ضروری در محصول را حل نکرده اند. آنها مشخص نکردند که آیا نوشیدنی های ورزشی سالم هستند (ارگانیک هستند یا نه) و چه زمانی باید مصرف شوند.

تاریخ

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای بهبود بعد از تمرین بهتر است؟

نوشیدنی های ورزشی در سال 1965 توسط محققان دانشگاه فلوریدا برای تیم فوتبال معروف به گاتور اختراع شد. برای بهبود روحیه تیمی ، نوشیدنی ورزشی جدید Gatorid نام گرفت. هدف گاتوراید این بود که در حین انجام تمرینات سنگین به مدت چند ساعت ، تعادل آب و الکترولیت را در ورزشکاران ایجاد کند.

سال بعد ، فلوریدا گیترز برای اولین بار در طول نارنجی گاو یک پیروزی تاریخی کسب کرد. چیزی که گاتورها را از سایر تیم های فوتبال متمایز کرد ، نوشیدنی ورزشی جدیدی بود که برای آنها طراحی شده بود و ظاهراً عملکرد ورزشی آنها را بهبود بخشید.

فعالیت های زنجیره ای گاتوراد آغاز شد و صاحبان محصولات در آن زمان موسسه علوم ورزشی گاتوراد را تاسیس کردند. گاتوراد بیشترین فروش و بازاریابی نوشیدنی های ورزشی را تا به امروز کنترل می کند.

Gatorad ، یک نوشیدنی ورزشی ارگانیک ، در حال تقاضای مصرف کنندگان برای گزینه های سالم تر است و مطمئناً سایر تولید کنندگان نوشیدنی های ورزشی نیز از این روش پیروی می کنند. صنعت ارگانیک بازار چند میلیارد دلاری و کاتالیزوری برای تولیدکنندگان مواد غذایی است. ورزشکاران و بزرگسالان فعال تلاش می کنند تا سالم تر باشند ، این به معنی بهبود تغذیه ورزشی است.

جستجوی متناقض

موسسه علوم ورزشی گاتوراد حامی اصلی تحقیقات نوشیدنی های ورزشی است. این منجر به تضاد منافع می شود زیرا محققان به شدت به بودجه صنعت وابسته هستند. بر اساس مقاله تحقیقی منتشر شده در PLOS Medicine ، بودجه صنعت ممکن است به محصولات حامیان مالی بدون توجه به پیامدهای بالقوه آنها برای سلامتی یارانه دهد.

به طور کلی ، نتایج دقیق و مبتنی بر شواهد برای نوشیدنی های ورزشی نادر است. به نظر می رسد بسیاری از مطالعات بالینی فرضی بوده و نتایج متناقضی گزارش شده است.

تحقیقات نشان می دهد که تصمیم گیری در مورد نوشیدنی های ورزشی عملکرد ورزشی را افزایش می دهد یا تغییری ایجاد نمی کند. شواهد قانع کننده می تواند برای ورزشکاران ، مربیان و متخصصان تغذیه که برای انتخاب بهتر و سالمتر به تحقیقات تکیه می کنند ، مشکل ساز شود.

نقش نوشیدنی های ورزشی

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای بهبود بعد از تمرین بهتر است؟

نوشیدنی های ورزشی برای ورزشکاران فعال و بزرگسالان طوری طراحی شده اند که مایعات و الکترولیت های (سدیم و پتاسیم) از دست رفته در حین فعالیت بدنی شدید را پر کنند. طبق مقاله ای در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی ، در ورزشکارانی که بیش از دو ساعت ورزش می کنند ، ممکن است این امر به دلیل مصرف کربوهیدرات ها و مایعات در نوشیدنی های ورزشی منجر به افزایش عملکرد شود.

ورزشکاران و بزرگسالان فعال که در فعالیت بدنی منظم شرکت می کنند آب و الکترولیت ها را از طریق عرق از دست می دهند. تحقیقات نشان داده است که مدیریت منابع آب ، از جمله آب و نوشیدنی های ورزشی ، می تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند.

هدف جلوگیری از کم آبی بدن و تغییرات بیش از حد در تعادل الکترولیت ها است که می تواند بر عملکرد ورزشی تأثیر منفی بگذارد. میزان عرق در ورزشکار به ورزشکار متفاوت است ، بنابراین برنامه های جایگزینی مایعات توصیه می شود. به گفته کالج پزشکی ورزشی آمریکا ، نوشیدنی های ورزشی برای ورزشکارانی که بیش از 60 دقیقه ورزش سنگین انجام می دهند مفید است.

مسئله قند

نوشیدنی های ورزشی ارگانیک یا غیر ارگانیک قند بالایی دارند. به گفته مرکز تغذیه سالم ، برخی از نوشیدنی های ورزشی می توانند حاوی 19 گرم قند ، 200 میلی گرم سدیم و 80 کالری در هر وعده 8 اونسی باشند. میزان قند یک نوشیدنی ورزشی حاوی 19 گرم قند تقریباً معادل 5 قاشق چایخوری است.

مشکل این است که بزرگسالان ، نوجوانان و غیر ورزشکاران آن را با نرخ هشداردهنده ای مصرف می کنند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدنی های شیرین (SSB) ، مانند نوشیدنی های ورزشی ، “منبع اصلی افزودن قند در رژیم غذایی آمریکایی” هستند. ثابت شده است که خوردن مقدار زیادی شکر در افزایش وزن ، چاقی و سلامت ضعیف دندان ها نقش دارد.

دستورالعمل های WHO به بزرگسالان توصیه می کند که بیش از 6 قاشق چای خوری شکر در روز مصرف نکنند. این مقدار برای کودکان باید حداکثر 3 قاشق چای خوری در روز باشد. یک نوشیدنی ورزشی که تقریباً نیاز روزانه به قند برای بزرگسالان را برآورده می کند و برای کودکان مناسب نیست.

به گفته اتحادیه اقدام چاقی (OAC) ، وقتی نوشیدنی های ورزشی در خارج از سالن بدنسازی مصرف می شوند ، مقدار زیادی شکر ، سدیم و کالری غیر ضروری تولید می کنند. مصرف بیش از حد قند از نوشیدنی های شیرین (SSB) “عامل اصلی ایجاد حفره ، چاقی و دیابت نوع 2 است.”

مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا مقاله ای منتشر کرد و توضیح داد که نوشیدنی های شیرین (SSB) ، مانند نوشیدنی های ورزشی ، نه تنها عامل اصلی ایجاد حفره هستند ، بلکه جایگزین گزینه های سالم مصرف مایعات نیز هستند.

به نظر می رسد SSB ها شیوع مشکلات بهداشت دهان و دندان را به ویژه در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهند. تحقیقات نشان داده است که علت و منبع اصلی پوسیدگی نوشیدنی های شیرین است.

مقایسه نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی در اندازه ها ، طعم ها و مواد مختلفی وجود دارند. یک نوشیدنی ورزشی ارگانیک مانند Gatoride هنوز نیاز به بررسی دقیق محتویات آن دارد. خط جدید Gatorides ارگانیک شامل هفت قاشق چای خوری شکر اضافه شده در هر وعده 16.9 اونسی است.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AMA) ، میزان توصیه شده قند برای بزرگسالان 6 قاشق چایخوری بیشتر است. مشکل دیگر نوشیدنی های ورزشی این است که آنها به عنوان یک گزینه سالم برای ورزشکاران و عموم مردم به بازار عرضه می شوند. اتحاد ضد چاقی (OAC) طرحی را برای تجزیه مواد تشکیل دهنده نوشیدنی های ورزشی محبوب ارائه کرده است:

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای بهبود بعد از تمرین بهتر است؟

حقایق و توصیه های نوشیدنی ورزشی

انتظار می رود بازاریابی و فروش نوشیدنی های ورزشی ارگانیک به طور تصاعدی افزایش یابد. این نوشیدنی ها برای بهبود سلامتی و تناسب اندام ما تبلیغ می شوند ، اما طبق تحقیقات انجام شده ، این نوشیدنی ها برای افراد غیر ورزشکار توصیه نمی شود. در اینجا برخی از حقایق و توصیه های حاصل از تحقیقات در مورد نوشیدنی های ورزشی آمده است:

  • مزایای سلامتی نوشیدنی های ورزشی فقط برای ورزشکارانی است که فعالیت بدنی منظمی دارند.
  • یک کودک یا نوجوان معمولی آمریکایی از نظر جسمانی آنقدر فعال نیست که بتواند نوشیدنی های ورزشی بنوشد.
  • مصرف آب و رژیم متعادل برای بزرگسالان ، نوجوانان یا کودکان فعال که کمتر از یک ساعت ورزش می کنند توصیه می شود.
  • نوشیدنی های ورزشی منبع قند و کالری اضافی در رژیم غذایی ما هستند.
  • نوشیدنی های ورزشی ممکن است خطر ابتلا به سلامت ضعیف دندان را افزایش دهد.
  • مصرف نوشیدنی های ورزشی به افزایش مصرف سدیم کمک می کند.
  • نوشیدنی های ورزشی عامل مهمی در چاقی در بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان است.

نوشیدنی های ورزشی به همراه سایر نوشیدنی های شیرین (SSB) حدود 50 درصد از قند اضافه شده در رژیم غذایی آمریکا را تشکیل می دهند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *