رفتن به نوشته‌ها

علوم ریاضی HMB چیست؟ همه چیز در مورد مزایا و عوارض جانبی مکمل HMB


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

ورزشکاران و علاقمندان به تناسب اندام پیوسته به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد بدن هستند و در حالی که ترکیب مناسب رژیم غذایی و ورزش می تواند به بهبود عملکردهای بدن کمک کند ، برخی مکمل ها ممکن است فواید بیشتری داشته باشند. این مقاله مکمل HMB و مزایای بالقوه آن و همچنین اطلاعاتی در مورد ایمنی آن و سایر توصیه ها برای این مکمل را توضیح می دهد.

HMB چیست؟

HMB مخفف Beta Hydroxy and Betamethyl Butyrate است و یک مکمل غذایی محبوب است که به دلیل توانایی در کمک به رشد عضلات و عملکرد ورزشی توجه بسیاری از جوامع سلامت و تناسب اندام را به خود جلب کرده است.

اولین بار در دهه 1990 در فروشگاه های ورزشی معرفی شد. در سال 1998 بیش از 50 میلیون دلار در ایالات متحده فروخته شد. مطالعات مختلف استفاده از این مکمل و تمرینات قدرتی را مورد بررسی قرار داده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مکمل HMB با کاهش تجزیه پروتئین یا آسیب عضلانی ، پاسخ به تمرینات قدرتی را بهبود می بخشد. با این حال ، برخی از مطالعات ناکارآمدی آن را نشان داده اند.

HMB ماده ای است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند. HMB به نوع مولکول بستگی دارد و دارای اسامی مختلفی مانند بتا هیدروکسی ، بتامتیل بوتیریک اسید ، بتا هیدروکسی بوتیریک اسید ، بتامتیل بوتیرات و هیدروکسی متیل بوتیرات است. HMB هنگامی رخ می دهد که بدن شما آگونیست ها را تجزیه می کند ، که یک آمینو اسید زنجیره ای شاخه دار (BCAA) است که برای سنتز پروتئین و ترمیم عضلات ضروری است.

با این حال ، تنها مقدار کمی HMB در بدن شما تولید می شود. بنابراین ، بسیاری از افراد از آن به عنوان مکمل غذایی برای افزایش سطح HMB در بدن استفاده می کنند. مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف مکمل های HMB عملکرد ورزشی را افزایش می دهد و شکست عضلات را در افراد مسن و کسانی که ورزش نمی کنند کاهش می دهد. مکمل های HMB به شکل کپسول ، قرص و پودر به طور گسترده ای در فروشگاه های مکمل های غذایی ، فروشگاه های مواد غذایی سالم و آنلاین موجود است.

مزایای مکمل HMB

مطالعات نشان داده است که مصرف HMB می تواند مزایای بی شماری داشته باشد ، به ویژه از نظر ترکیب بدن ، مانند افزایش رشد و کاهش شکست ماهیچه ها. اگرچه مطالعات زیادی در مورد اثرات HMB مورد بررسی قرار گرفته است ، اما تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات آن در جمعیت های مختلف مورد نیاز است.

مرور مطالعات نظریه استفاده از HMB را پشتیبانی می کند:

مکمل ها در مراحل اولیه تمرینات قدرتی یا در مورد افراد بدون آموزش بدون سابقه تمرینات قدرتی مثر هستند. هنگامی که تغییرات در آموزش رخ می دهد ، مکمل نمی تواند مزیت اضافی ایجاد کند.
این امر با توجه به تأثیرات مکمل در افراد مبتدی و غیرورزش نسبت به تمرین کنندگان مقاومتی و با مشاهده اثرات مکمل در فواصل کوتاه 2 تا 4 هفته در مقایسه با دوره های طولانی تر ، تأیید شد. اخیراً ، موضوع ترکیب کراتین با مکمل HMB نیز مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیقات نشان داده است که تاثیر ترکیب این دو مکمل در افزایش قدرت و توده بدن تأثیر بیشتری دارد.

hmb

hmb1

DONNA 2007 تأثیر دریافت HMB و HMB+C به همراه تمرینات قدرتی در بازیکنان راگبی حرفه ای را بررسی کرد. وی از عدم تأثیر وابستگی ها بر قدرت و استقامت افراد یاد کرد. JACOB 2009 بهترین زمان برای دریافت HMB از این مکمل را بررسی کرد. تفاوت معنی داری بین زمان های مختلف مصرف مکمل مشاهده نشد. فقط اظهار داشت که مصرف مکمل قبل از ورزش باعث کاهش سطح لاکتات دهیدروژناز می شود.

در اینجا برخی از مزایای مصرف مکمل های HMB ذکر شده است

مصرف HMB می تواند به رشد ماهیچه در برخی افراد کمک کند

معمولاً شرکت ها HMB را به عنوان مکملی که به عضله سازی کمک می کند ، عرضه می کنند. با این حال ، تحقیقات در مورد HMB نتایج متفاوتی را نشان داده است. مطالعات قدیمی از اوایل قرن 21 به بعد نشان می دهد که HMB می تواند در جمعیت های خاصی مثر باشد. این مطالعات اثرات HMB را روی افراد مسن و کسانی که ورزش نمی کنند مورد بررسی قرار داد.

افرادی که تمرینات مقاومتی را در حین مصرف مکمل های HMB انجام دادند ، رشد عضلانی بیشتری نسبت به افرادی که به تنهایی تمرینات مقاومتی انجام دادند ، مشاهده کردند. علاوه بر این ، 7 مطالعه تأثیر مصرف روزانه دو تا سه گرم HMB در فواصل 8 تا 12 هفته ای را در 287 فرد مسن بررسی کردند. شرکت کنندگانی که به طور متوسط ​​0.75 پوند HMB مصرف کردند معادل 0 پوند است. آنها 35 کیلوگرم بیشتر از افرادی که دارونما مصرف کرده بودند ، عضله اضافه کردند.

با این حال ، مطالعات دیگر نشان داده است که مکمل HMB بر رشد عضلات تأثیر نمی گذارد. به عنوان مثال ، 10 مطالعه تأثیر HMB را در 384 بزرگسال 50 ساله و بالاتر بررسی کردند. مطالعات نشان می دهد که ورزش با مکمل HMB در مقایسه با ورزش بدون مکمل ، تأثیر کمی بر تغییرات در ترکیب بدن ، قدرت ورزش یا عملکرد ورزشی دارد.

تجزیه و تحلیل 6 مطالعه در 193 شرکت کننده نشان داد که مصرف مکمل های HMB نمی تواند این عوامل (تغییرات در ترکیب بدن ، قدرت یا عملکرد ورزشی) را در ورزشکاران ماهر و رقابتی بهبود بخشد. این مطالعات نشان داد وقتی ورزشکاران 3 تا 6 گرم HMB در روز به مدت 3 تا 12 هفته مصرف می کردند ، قدرت نمی گرفتند و ترکیب بدن آنها تغییر نمی کرد.

به طور خلاصه ، تحقیقات در مورد مکمل HMB و رشد عضلات نتایج متفاوتی را نشان می دهد. با این حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که این مکمل ممکن است برای رشد عضلات در افراد مسن و کسانی که ورزش نمی کنند مفید باشد.

مصرف HMB می تواند تجزیه عضلات را کاهش دهد

HMB چیست؟  همه چیز در مورد مزایا و عوارض جانبی مکمل HMB

تحقیقات نشان می دهد که HMB می تواند تجزیه عضلات را کاهش دهد. مطالعات درون سلولی نشان می دهد که HMB می تواند از چندین طریق از تجزیه عضلات در سلول ها جلوگیری کند ، مانند سرکوب ژن ها و آنزیم هایی که پروتئین های ماهیچه را تجزیه می کنند.

تجزیه و تحلیل 15 مطالعه که تأثیر مکمل HMB را در 2177 شرکت کننده با شرایطی مانند سرطان ، ایدز ، نارسایی کلیه و سوء تغذیه که باعث از دست دادن عضلات آنها می شود ، مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که مصرف سه تا چهار گرم HMB روزانه به مدت 7 روز تا 6 روز ماهها در پیشگیری از از دست دادن عضلات موثرتر از دارونما بود.

سایر مطالعات مشابه در افراد مسن نشان می دهد که استفاده از HMB می تواند به حفظ توده عضلانی در دوران نقاهت کمک کند. با این حال ، قبل از این توصیه ها ، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری در مورد مکمل HMB و اثرات محافظتی احتمالی آن در برابر شکست عضلات در طیف وسیعی از شرکت کنندگان ، مانند بزرگسالان جوان و بزرگسالان سالم انجام دهند.

مصرف HMB می تواند با ورزش سازگار شود

برخی تحقیقات نشان داده است که HMB می تواند سازگاری ورزش را بهبود بخشد ، که به تغییرات طولانی مدت و نه تغییرات فوری و کوتاه مدت اشاره دارد. به عنوان مثال ، یک مطالعه 12 هفته ای روی 16 قایقران ماهر نشان داد که مصرف سه گرم HMB در روز به طور قابل توجهی ظرفیت هوازی و اوج انرژی بی هوازی را در مقایسه با دارونما افزایش می دهد و به کاهش چربی بدن کمک می کند.

قدرت بی هوازی به حداکثر نیرویی گفته می شود که فرد می تواند در حین تمرینات قدرتی تولید کند. یک مطالعه مشابه در 42 ورزشکار ، که 12 هفته طول کشید ، نشان داد که مصرف سه گرم HMB در روز به طور قابل توجهی ظرفیت ورزش های هوازی و بی هوازی را در مقایسه با دارونما افزایش می دهد. مطالعات دیگر در ورزشکاران و بزرگسالان سالم نشان داده است که مصرف سه گرم HMB در روز تأثیر مشابهی بر ظرفیت هوازی و ظرفیت بی هوازی دارد.

سایر مزایای HMB. مکمل

HMB چیست؟  همه چیز در مورد مزایا و عوارض جانبی مکمل HMB

چندین مطالعه به مزایای زیاد مکمل HMB پرداخته اند. با این حال ، شواهد کمی وجود دارد و مطالعات کمی برای اثبات این مزایا وجود دارد. قبل از اینکه متخصصان بتوانند مزایای بالقوه HMB را درک کرده و توصیه هایی را ارائه دهند ، تحقیقات بیشتری در مورد مزایای بالقوه HMB مورد نیاز است.

تجزیه و تحلیل 9 مطالعه روی 254 شرکت کننده که تأثیر مصرف یک تا سه گرم HMB در روز با استفاده از یک برنامه استاندارد تمرین با وزنه را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که شرکت کنندگان آسیب عضلانی کمتری را تجربه کرده و بهبود قابل توجهی را تجربه کرده اند.

مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که مصرف HMB می تواند به کاهش زوال عقل مربوط به سن کمک کند. با این حال ، دانشمندان باید این تأثیرات را بر روی انسان مطالعه کنند.

چندین آزمایش درون سلولی و مطالعات انسانی نشان داده است که مصرف مکمل های HMB می تواند نشانگرهای التهابی مانند فاکتور نکروز تومور-آلفا ، اینترلوکین -8 و اینترفرون-گاما را کاهش دهد.

یک مطالعه چهار هفته ای روی بیماران دیابتی تحت دیالیز نشان داد که مصرف مکمل های HMB با آرژنین و گلوتامین بهبود زخم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

تجزیه و تحلیل قدیمی 9 مطالعه نشان داد که مصرف روزانه 3 گرم HMB کلسترول کل خون ، کلسترول بد یا LDL و فشار خون سیستولیک را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد. فشار خون سیستولیک بالاترین عدد برای اندازه گیری فشار خون است. با این حال ، مشخص نیست که آیا HMB ، ورزش یا هر دو باعث این عوارض می شوند. به همین دلیل ، تحقیقات بیشتر و بهتری برای بررسی این موارد مورد نیاز است.

از HMB با سایر مکمل ها استفاده کنید

HMB چیست؟  همه چیز در مورد مزایا و عوارض جانبی مکمل HMB

تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تأثیر ترکیب HMB با سایر مکمل ها بر عملکرد ورزش و عضله سازی انجام شده است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کراتین ، ویتامین D یا اسید آمینه آرژنین و گلوتامین می توانند مزایایی داشته باشند. با این حال ، این ترکیبات ممکن است در برخی از افراد م thanثرتر از دیگران باشد.

تجزیه و تحلیل شش مطالعه که تأثیر مصرف HMB با کراتین را روی 201 ورزشکار و افرادی که قبلاً تمرینات قدرتی را انجام داده بودند ، بررسی کرد ، نشان داد که مصرف سه گرم HMB با دوزهای مختلف کراتین به طور قابل توجهی قدرت و شدت عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد. همچنین به عضله سازی و کاهش چربی بدن کمک می کند. با این حال ، سایر مطالعات نتایج متفاوتی را برای ترکیب مکمل HMB با مکمل کراتین نشان می دهند. برخی از مطالعات نشان می دهد که ترکیب مکمل های HMB و کراتین به عملکرد ورزشی کمک می کند و تستوسترون را افزایش می دهد. در حالی که برخی از مطالعات دیگر هیچ مزیتی از ترکیب HMB و کراتین در مقایسه با مصرف کراتین به تنهایی در نظر نمی گیرند.

ویتامین D نقش ویژه ای در قدرت و قدرت ماهیچه ها دارد ، به ویژه در افراد مسن. مطالعات نشان داده است که مصرف HMB همراه با ویتامین D ممکن است باعث افزایش تن و قدرت عضلات در افراد مسن شود ، حتی بدون ورزش معمول.

مطالعات برای مرور ترکیبی از HMB با اسیدهای آمینه دیگر مانند گلوتامین و آرژنین آنها به این نتیجه رسیدند که این ترکیبات خاص ممکن است از تحلیل عضلات به دلیل بیماریهای خاص مانند ایدز و سرطان جلوگیری کند.

HMB. چند برابر

مکمل های HMB در دوزهای استاندارد سه گرم در روز بی خطر تلقی می شوند ، اما مانند هر مکمل غذایی ، قبل از مصرف باید با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. به نظر می رسد HMB به طور کلی ایمن بوده و به خوبی توسط بدن قابل تحمل و سازگار است و عوارض جانبی کمی دارد ، اما در موارد نادر ، افراد ممکن است هنگام مصرف HMB دچار درد معده ، یبوست یا خارش شوند.

نحوه استفاده از HMB

HMB به طور گسترده در کپسول ، قرص و پودر در فروشگاه های مکمل های غذایی ، فروشگاه های بهداشتی و آنلاین موجود است. اگرچه دوز استاندارد HMB وجود ندارد ، در بیشتر مطالعات سه گرم HMB در روز استفاده شده است. اگر از دارو استفاده می کنید یا از بیماری خاصی رنج می برید ، بهتر است قبل از مصرف HMB ، مانند هر مکمل غذایی دیگر ، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

بهتر است این مکمل را بعد از غذا یا قبل از ورزش مصرف کنید زیرا پس از غذا به آرامی جذب می شود و برای مدت زمان طولانی تری در دسترس ماهیچه ها است.

آخرین نکته

HMB ماده ای است که بدن شما به طور طبیعی هنگام تجزیه اسیدهای آمینه در لوسیون ها تولید می کند. HMB می تواند برای افرادی که از آن به عنوان مکمل غذایی استفاده می کنند مزایایی داشته باشد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف مکمل های HMB می تواند به کاهش تحلیل رفتن ماهیچه ها و ایجاد تاب آوری کمک کند. علاوه بر این ، این مکمل می تواند باعث رشد عضلات در افراد مسن و افرادی که ورزش نمی کنند ، شود.

سایر مزایای مکمل HMB شامل بهبودی از ورزش ، کاهش التهاب و زوال عقل به دلیل افزایش سن است. ترکیب HMB با ویتامین D و سایر اسیدهای آمینه مانند گلوتامین و آرژنین می تواند مزایای بیشتری داشته باشد. مصرف این ترکیبات می تواند به رشد و عملکرد ماهیچه ها کمک کرده ، قدرت ماهیچه ها را افزایش داده و از تحلیل رفتن ماهیچه ها جلوگیری کند. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که تحقیقات بیشتری در مورد بسیاری از مزایای بالقوه مکمل HMB مورد نیاز است.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *