رفتن به نوشته‌ها

علم ورزش 3 نکته مهم برای ورزشکارانی که عاشق نوشیدن قهوه هستند


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

اگر شما از آن دسته ورزشکارانی هستید که علاقه زیادی به نوشیدن قهوه دارند ، پس باید نکات مهم در این زمینه را بدانید.در این مقاله ، ما چند نکته مهم را برای شما توضیح می دهیم ، به عنوان مثال ، چرا پس از تمرین قهوه نخورید ؟

1. بعد از ورزش قهوه نخورید

نوشیدن بیش از حد قهوه پس از یک تمرین سخت یک اشتباه بزرگ است زیرا در روند بازیابی بدن شما اختلال ایجاد می کند. هنگام ورزش ، کورتیزول برای مقابله با استرس و خستگی ورزش آزاد می شود. این یک روند طبیعی در حین ورزش است.

این امر بدن شما را در وضعیت کاتابولیک قرار می دهد. بدن شما هم زمان تستوسترون تولید می کند. نسبت ایده آل تستوسترون به کورتیزول برای بازیابی بعد از تمرین مهم است. پس از اتمام جلسه تمرین ، باید سطح کورتیزول خود را کاهش دهید تا بتوانید نسبت تستوسترون به کورتیزول خود را متعادل کنید ، به همین دلیل تغذیه بعد از تمرین بسیار مهم است. خوردن بلافاصله بعد از تمرین می تواند بدن شما را از کاتابولیک به آنابولیک تغییر دهد ، اما قهوه برعکس عمل می کند.

فراموش نکنید که صبح برای بیدار شدن و پرانرژی بودن قهوه می نوشید. وقتی قهوه می نوشید ، غدد فوق کلیوی کورتیزول تولید می کنند. کورتیزول یک هورمون محرک است اما همچنین یک هورمون کاتابولیک است. وقتی استرس دارید ، کورتیزول دوست و بدن شما را درگیر جنگ می کند. کورتیزول هورمونی است که پروتئین را برای انرژی تجزیه می کند و برای جلسات قبل از تمرین ایده آل است. اما وقتی بعد از تمرین قهوه می نوشید ، حالت کاتابولیک خود را طولانی می کنید.

2. قهوه بنوشید اما زیاده روی نکنید

3 نکته برای بدنسازان و ورزشکارانی که عاشق قهوه هستند

قهوه یک شمشیر دو لبه است. اگر از آن برای سوزاندن چربی استفاده می کنید ، می توانید به میزان کافی بنوشید ، اما اگر چندین بار در روز به دلیل خستگی و کسالت قهوه می نوشید ، این مقدار بیش از حد است. اگر زیاد و به مقدار زیاد می نوشید ، منبع انرژی شما به آن وابسته است و ممکن است احساس آشفتگی کنید ، اما همچنان خسته خواهید بود. اینها نشان می دهد که شما باید مصرف قهوه خود را کاهش دهید.

یکی از راههای جلوگیری از ادامه کاتابولیسم انجام کاری برای حمایت از غدد فوق کلیوی است. کافئین می تواند غدد فوق کلیوی را تحت فشار قرار داده و مواد مغذی بدن را از بین ببرد. می توانید از rhodiola rosea استفاده کنید تا مطمئن شوید بدن شما از این بیماری رنج نمی برد. این گیاه یکی از گیاهان اصلی است که می تواند به بدن شما در مدیریت استرس و لذت بردن از نوشیدن قهوه کمک کند.

3. به وضعیت متابولیسم خود توجه کنید: کند یا سریع؟

شما قطعا نمی خواهید خواب شما مختل شود. یک مطالعه نشان داد که تقریبا 50 درصد از آمریکایی ها شب ها خوب نمی خوابند یا خوب نمی خوابند. اعتیاد به کافئین می تواند خواب شما را مختل کند. ژن ها همچنین می توانند در میزان نوشیدن قهوه نقش داشته باشند. CYP1A2 آنزیم اصلی مسئول متابولیسم کافئین است.

کسانی که متابولیسم سریع دارند بعد از ساعت 9 شب قهوه می نوشند و ساعت 9:30 به رختخواب می روند! اما کسانی که متابولیسمشان کند است ، صبح نصف فنجان می نوشند و برای خوردن قهوه در طول روز مضطرب و هیجان زده هستند و شب ها به سختی می خوابند!

اگر متابولیسم شما کند است و به کافئین حساس هستید ، بعد از ظهر قهوه نخورید. حتی اگر متابولیسم سریع دارید ، بعد از ساعت 3 بعد از ظهر قهوه نخورید. نوشیدن قهوه در آخرین ساعات روز می تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد. به یاد داشته باشید ، با غروب آفتاب ، کورتیزول شما نیز کاهش می یابد. غروب خورشید همچنین علامتی برای بدن است که تولید کورتیزول را کاهش می دهد و بنابراین باعث تولید ملاتونین ، هورمون خواب و بهبودی می شود.

مقدار مناسب نوشیدن قهوه چقدر است؟

اگر از قهوه به درستی استفاده کنید ، کافئین به شما کمک می کند تا انگیزه و قدرت لازم برای ورزش ، کسب انرژی و افزایش متابولیسم خود را پیدا کنید. حتی اگر از قهوه به طور نامناسب استفاده می کنید ، اعتیاد به کافئین می تواند باعث از دست رفتن انرژی شما در طول روز شود و درنهایت کالری بیشتری از آنچه می سوزانید دریافت کنید.

بنابراین ، مقدار صحیح چقدر است؟ آمریکایی ها به طور متوسط ​​روزانه 250 میلی گرم قهوه می نوشند. این یعنی حدود دو یا سه فنجان اسپرسو. با این حال ، به یاد داشته باشید: یک فنجان متوسط ​​قهوه می تواند از نظر محتوای کافئین بسیار متفاوت باشد.

بهتر است تا حد امکان قهوه بنوشید تا از مزایای آن لذت ببرید. زیرا برای بهره مندی از مزایا ، نوشیدن زیاد قهوه ضروری نیست. به خصوص اگر در برابر آن مقاومت نکنید ، می توانید از مقدار کمی آن بهره مند شوید.

حداکثر: وزن بدن خود را (بر حسب پوند) بر 2 تقسیم کنید. می توانید روزانه قهوه را با مقدار بدست آمده در میلی گرم بنوشید. اگر بر حسب کیلوگرم محاسبه کنید ، 1 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما ، همان مقدار است که می توانید از قهوه بنوشید.

بیشترین: شما می توانید قهوه را تا 5 برابر حداقل دریافتی خود بنوشید. شما نباید از این مقدار در یک روز تجاوز کنید. زیرا قهوه تأثیر منفی بر شما خواهد گذاشت و باعث بی خوابی ، آلرژی ، اختلالات خواب و ناراحتی معده می شود.

با حداقل شروع کنید و آن را به تدریج افزایش دهید و تأثیر آن را بر خود دائماً مطالعه کنید. اگر از مقدار کمی از آن عصبی یا هیجان زده هستید ، کافی است زیرا اگر می خواهید بدون نیاز به مقدار آن را افزایش دهید ، بدن شما به نیاز به مقادیر بیشتر عادت می کند. با این حال ، کافئین روی همه افراد تأثیر متفاوتی دارد و شما باید به بدن خود گوش دهید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: t-Nation و nerdfitness


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *