رفتن به نوشته‌ها

علم ورزش آیا پودر پروتئین جوانه زده سالم تر است؟


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

پروتئین ، چربی و کربوهیدرات ها سه ماده مغذی هستند که بدن شما برای انرژی و سلامت مطلوب به آنها نیاز دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها در حالی که بدن شما فقط از مقدار کمی پروتئین به عنوان منبع سوخت استفاده می کند ، انرژی را تأمین می کند و مانع شرایط استرس زا مانند ورزش شدید یا گرسنگی می شود. پروتئین یک ماده مغذی حیاتی برای سلامتی است. شما به پروتئین برای ساختن بافت ماهیچه ای ، ساخت آنتی بادی هایی که با عفونت ها مبارزه می کنند ، آنزیم هایی که واکنش های شیمیایی را فعال می کند ، بافت ماهیچه ای را بازسازی می کند و پروتئین هایی را ایجاد می کند که تعادل مایعات را در بافت ها و رگ های خونی حفظ می کنند. در واقع پروتئین و اسیدهای آمینه آن از مهمترین اجزای بدن هستند. به همین دلیل است که در این مقاله در مورد پودر پروتئین جوانه زده توضیح خواهیم داد.

یک فرد فعال به 0.8 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن در روز احتیاج دارد ، اگرچه شما ممکن است ورزشکاری باشید که به دو برابر این مقدار پروتئین نیاز دارد. شما گزینه های زیادی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود دارید. شما می توانید پروتئین را از منابع گیاهی و حیوانی دریافت کنید.

این روزها بسیاری از مردم پروتئین های گیاهی را انتخاب می کنند. برخی از افراد رژیم غذایی خود را با پودر پروتئین و شیک پروتئین تکمیل می کنند ، به ویژه کسانی که بدنسازی انجام می دهند یا ورزش های سنگین انجام می دهند. وقتی به قفسه های فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها نگاه می کنید ، ممکن است انواع پودر جوانه را مشاهده کنید و این س arال مطرح می شود که آیا آنها سالم تر و مثرتر هستند؟

پروتئین جوانه چیست؟

تولید کنندگان پودرهای پروتئینی جوانه زده را از دانه ها و دانه های جوانه زده می سازند. غلات و حبوبات حاوی پروتئین به همراه کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگام خرید پودرهای پروتئینی pop-up ، به پروتئین غلات و غلات که به شکل پودرهای فرآوری شده هستند دسترسی دارید و می توانید از آنها برای ایجاد تکان پروتئین استفاده کنید.

آیا پودر پروتئین جوانه زده برتر از پودر پروتئین معمولی است؟

تولید کنندگان از غلات کامل برای تهیه پودر پروتئین جوانه استفاده می کنند و این دانه ها تازه در حال جوانه زدن هستند. این یک مزیت است زیرا در طول فرایند جوانه زنی و رشد ، برخی از کربوهیدرات های دانه ها و دانه ها تجزیه می شوند و نسبت مواد مغذی به کربوهیدرات ها افزایش می یابد.

فرایند جوانه زنی همچنین باعث کاهش تراکم فیتات می شود. فیتات ها ترکیباتی هستند که جذب نمک ها را کاهش می دهند. بنابراین ، دانه ها و دانه های جوانه زده حاوی مواد معدنی موجود از نظر بیولوژیکی بیشتری هستند. این نمکها شامل آهن ، منیزیم و روی است. جوانه زدن باعث می شود دانه ها و دانه ها هضم بیشتری داشته باشند ، بنابراین نفخ و گاز کمتری خواهید داشت.

اگر نوشیدنی پروتئینی تهیه شده با پودرهای جوانه زده را دوست ندارید ، می توانید انواع شیک های پروتئینی تهیه شده با دانه های جوانه زده را پیدا کنید. مانند هر پروتئین ، باید به اطلاعات تغذیه ای و لیست مواد تشکیل دهنده محصول توجه کنید و ببینید چه مقدار قند و افزودنی در آن وجود دارد.

مضرات پروتئین های جوانه زده

با انتخاب پودر پروتئین جوانه ، ممکن است مواد معدنی بیشتری دریافت کنید ، اما مصرف این نوع پودر پروتئین اشکالاتی دارد. شما همیشه مبلغی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت نمی کنید و ممکن است شگفت زده شوید! هنگامی که او پودرهای پروتئینی Clean Label 134 را آزمایش کرد ، متوجه شد که تقریباً همه آنها حاوی یک یا چند فلز سنگین و بیش از نیمی نیز حاوی بیس فنول A (PABPA) هستند.

برخی از این فلزات سنگین شامل آرسنیک معدنی ، کادمیوم و سرب هستند که همه آنها برای بدن انسان مضر هستند. از بین پودرهای پروتئینی که توسط Clean Label Product مورد آزمایش قرار گرفته است ، آنهایی که گیاهخوار بودند دارای آلودگی بیشتری نسبت به محصولات لبنی هستند. تولیدکنندگان می توانند چنین اشتباهاتی را انجام دهند زیرا سازمان غذا و دارو نظارت دقیقی بر تولید مکمل های غذایی از جمله پودر پروتئین ندارد.

پودر پروتئین جوانه زده ممکن است حاوی مواد افزودنی دیگری باشد

هنگام خرید پودر پروتئین ، محصولات بسیار فرآوری شده ای دارید. بنابراین شما چیزی بیشتر از جوانه و غلات کامل دریافت می کنید. بیشتر پودرهای پروتئینی تجاری حاوی شیرین کننده ها ، طعم دهنده ها و غلیظ کننده ها هستند. ممکن است محصولاتی که خریداری می کنید حاوی مقدار زیادی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی باشد. تولیدکنندگان برخی از پودرهای پروتئینی را با الکل قندی مانند اریتریتول شیرین می کنند. اگرچه الکلهای قندی به طور کلی بی ضرر هستند ، اما شما آن را جذب نمی کنید. بنابراین بروز تورم و نفخ زیاد غیر معمول نیست. پودرهای پروتئینی اغلب دارای مقدار زیادی سدیم نیز هستند. سدیم طعم بهتری به محصول نهایی می بخشد.

منابع غذایی پروتئینی بهترین انتخاب هستند

وقتی عجله دارید ، اسموتی پروتئینی می تواند یک میان وعده خوب قبل از تمرین یا بعد از تمرین باشد ، اما بهترین راه برای دریافت پروتئین ، دریافت آن از غذاهای طبیعی است. به این ترتیب شما قند اضافی ، شیرین کننده های مصنوعی ، مواد افزودنی و سموم را وارد بدن خود نمی کنید.

اگر پروتئین کافی را در هر وعده غذایی قرار دهید ، دریافت پروتئین مورد نیاز بدن کار دشواری نخواهد بود. روز خود را با تخم مرغ شروع کنید ، آن را به عنوان میان وعده ماست بخورید و برای شام سینه مرغ یا بوقلمون بخورید. اگر گیاه خوار هستید ، توفو ، کینوا ، دانه های چیا ، آجیل ، دانه ها ، حبوبات و حبوبات همه منابع بهتری از پروتئین گیاهی هستند. حتی سبزیجات سبز غنی از پروتئین هستند. به عنوان مثال ، یک کلم بروکلی متوسط ​​حاوی حدود 4 گرم پروتئین است. همچنین می توانید با خوردن کلم بروکلی فیبر خوبی دریافت کنید.

اخرین حرف

پودر پروتئین جوانه زده دارای مزایای تغذیه ای نسبت به انواع دیگر پودرهای پروتئینی است. با مصرف جوانه ها و غلات غلات ، نمک بیشتری جذب می کنید و این پودرهای پروتئینی حاوی فیتات کمتری هستند. اما این تفاوت چندان مهم نیست و در واقع بهتر است غذاهای طبیعی با منابع پروتئین را بر این پودرها ترجیح دهیم و گاهی فقط از پودرهای پروتئینی استفاده کنیم.

هوشمندانه خرید کنید! اگر پودر پروتئین جوانه زده خریداری می کنید ، تصور نکنید که فقط به خاطر سالم بودن جوانه است. برچسب روی محصول را بخوانید و توجه کنید که چقدر قند اضافه کرده است و آیا حاوی شیرین کننده های مصنوعی است یا خیر. برای کاهش میزان آلاینده ها ، محصول را از یک برند معتبر خریداری کنید. قبل از انتخاب تحقیقات کاملی انجام دهید ، فریب تبلیغات را نخورید و مطمئن باشید که بهترین محصول را انتخاب کرده اید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *