رفتن به نوشته‌ها

علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی احساس گرسنگی می کنیم ، ممکن است معده ما صداهایی ایجاد کند و احساس کنیم که کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در زیر به آنها می پردازیم.

احساس گرسنگی

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1. عدم مصرف پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

مصرف پروتئین کافی برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد و با افزایش تولید هورمون های سیری به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند. در نتیجه ، اگر پروتئین کافی در وعده غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف حاوی پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های جدی و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب است و تا آنجا که عامل کنترل اشتها است زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت خواب بی وقفه در شب داشته باشید.

3. ما مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین ها را از دست می دهند. یکی از معروف ترین این مواد آرد سفید است که در پخت نان و تهیه ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدراتها فیلر فیبر ندارند و بدن آنها را به سرعت هضم می کند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه می توان کم کم از جایگزین ها استفاده کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی در احساس گرسنگی

چربی ها نقش مهمی در سیر نگه داشتن بدن شما دارند. هضم چربی ها در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده باقی می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی غنی از چربی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده را پر کرده و احساس سیری می کند. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت ، در این صورت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم ، حواس ما پرت می شود

اگر شیوه زندگی شلوغی دارید و هنگام غذا خوردن کارهای دیگری انجام می دهید ، همزمان آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی خود وارد می کنید. این شیوه غذا خوردن در نهایت منجر به کالری بیشتر و افزایش وزن می شود. حواس پرتی باعث کاهش آگاهی از میزان مصرف غذا می شود ، بنابراین بدن دیرتر احساس سیری می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

در برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر شیوه زندگی شما استرس زا است ، به احتمال زیاد همیشه احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری و ضد تشنج وجود دارد و اینها عوارض جانبی دارند. گاهی اوقات برای جایگزینی برخی از داروها می توان با برخی از پزشکان مشورت کرد ، اما در برخی موارد فقط موارد قبلی را باید در نظر گرفت تا اثر این عارضه کاهش یابد.

9. رابطه بین وضعیت سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی بدن باید بررسی شود. از آنجا که احساس ضعف ، گرسنگی و افزایش اشتها ممکن است نشانه مشکل در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن تشدید می کند. به همین دلیل است که هر از گاهی به بررسی کامل بدن نیاز است تا از بروز مشکلات داخلی در بدن جلوگیری شود.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *