رفتن به نوشته‌ها

علل شایع ، روش های پیشگیری و درمان


کمردرد یکی از شایع ترین دلایلی است که افراد به پزشک مراجعه می کنند یا از کار یا مدرسه دوری می کنند و علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

علائم کمردرد

خوشبختانه می توانید برای پیشگیری یا تسکین بیشتر کمردرد اقداماتی انجام دهید. در مورد کمردرد ، داروهای ساده خانگی و حرکات مناسب بدن اغلب در عرض چند هفته کمردرد را بهبود می بخشد و عملکرد آن را حفظ می کند. جراحی برای درمان کمردرد به ندرت ضروری است.

علائم کمردرد

کمردرد می تواند از دردهای عضلانی گرفته تا سوزش یا سوزن سوزن شدن متغیر باشد. علاوه بر این ، درد ممکن است به پا گسترش یابد یا با خم شدن ، پیچاندن ، بلند کردن ، ایستادن یا راه رفتن بدتر شود.

زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است

بیشتر دردهای کمر معمولاً طی چند هفته با درمان های خانگی و مراقبت از خود به تدریج بهبود می یابد. در صورت داشتن کمردرد و علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

کمردرد در چند هفته گذشته ادامه داشته است

درد شدید است و با استراحت بهبود نمی یابد

درد یک یا هر دو پا را درگیر می کند ، به ویژه اگر درد زیر زانو گسترش یابد

کمردرد باعث ضعف ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در یک یا هر دو پا می شود

کمردرد با کاهش وزن بدون دلیل همراه است

در موارد نادر ، کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد.

در صورت بروز کمردرد با علائم زیر ، فوراً به اورژانس مراجعه کنید:

کمردرد باعث مشکلات روده یا مثانه می شود

کمردرد همراه با تب

کمردرد بعد از زمین خوردن ، آسیب کمر یا سایر آسیب ها رخ می دهد

علل کمردرد

باعث کمردرد و آسیب نخاعی می شود.

کمردرد اغلب بدون دلیل واضحی رخ می دهد که پزشک می تواند با آزمایش یا تصویربرداری تشخیص دهد.

تشخیص کمردرد

دلایل اصلی کمردرد عبارتند از:

کشیدگی ماهیچه یا رباط.

بلند کردن مکرر وزنه های سنگین یا حرکت ناگهانی ناخوشایند می تواند بر عضلات پشت و رباط های ستون فقرات فشار وارد کند. اگر از نظر جسمی ضعیف هستید ، فشار مداوم بر پشت می تواند باعث اسپاسم دردناک عضلات شود.

بیرون زدگی یا پارگی دیسک ها.

دیسک ها به عنوان بالشتک بین استخوان ها (مهره ها) در ستون فقرات عمل می کنند. مواد نرم داخل دیسک می توانند برآمدگی یا پارگی و فشردگی عصب را ایجاد کنند.

با این حال ، شما می توانید بدون درد کمر دچار برآمدگی یا پارگی دیسک شوید. بیماری دیسک اغلب به اشتباه هنگام اسکن ستون فقرات به دلایل دیگر مشاهده می شود.

آرتروز.

آرتروز می تواند کمر را درگیر کند. در برخی موارد ، آرتریت ستون فقرات می تواند منجر به تنگ شدن فضای اطراف نخاع شود ، وضعیتی که تنگی نخاع نامیده می شود.

پوکی استخوان.

اگر استخوان ها متخلخل و شکننده شوند ، مهره های ستون فقرات ممکن است دچار شکستگی های دردناک شوند.

بررسی کمردرد

عوامل خطر

همه می توانند از کمردرد رنج ببرند ، حتی کودکان و نوجوانان. این عوامل ممکن است فرد را در معرض خطر بیشتر کمردرد قرار دهد:

سن. کمردرد با افزایش سن شایع تر است و از 30 یا 40 سالگی شروع می شود.

عدم ورزشبه ماهیچه های ضعیف و بلااستفاده در کمر و شکم ممکن است منجر به کمردرد شود.

اضافه وزنبه وزن اضافی بدن فشار بیشتری به کمر وارد می کند.

بیماریها برخی از انواع پوکی استخوان و سرطان می توانند به درمان کمردرد کمک کنند.

بلند کردن نامناسب استفاده از عضلات پشت به جای عضلات ساق پا می تواند منجر به کمردرد شود.

شرایط روانی به نظر می رسد افرادی که مستعد افسردگی و اضطراب هستند بیشتر مستعد کمردرد هستند.

سیگار کشیدن. افراد سیگاری بیشتر به کمردرد مبتلا می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که سیگار کشیدن باعث سرفه بیشتر می شود که می تواند منجر به فتق دیسک شود.

سیگار کشیدن همچنین می تواند جریان خون در ستون فقرات را کاهش داده و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

جلوگیری از کمردرد

با بهبود وضعیت جسمانی و یادگیری حرکات و تمرینات مناسب برای بدن ، می توانید از کمردرد جلوگیری کرده یا از عود آن جلوگیری کنید.

اقدامات م toثر برای سالم و قوی نگه داشتن کمر:

ورزش ها.

تمرینات هوازی معمولی با فشار کم و تمریناتی که به کمر فشار وارد نمی کند یا پشت را تکان نمی دهد – می تواند قدرت و استقامت کمر را افزایش داده و عملکرد ماهیچه ها را بهبود بخشد.

پیاده روی و شنا گزینه های خوبی هستند. در مورد فعالیت هایی که باید انجام دهید با پزشک خود مشورت کنید.

ایجاد قدرت و انعطاف پذیری عضلات.

تمرینات عضلات شکم و کمر که ماهیچه های پشت را تقویت می کند به عضلات این ماهیچه ها کمک می کند تا به عنوان یک کمربند طبیعی برای عضلات پشت عمل کنند.

وزن متعادل خود را حفظ کنید.

اضافه وزن به ماهیچه های پشت فشار وارد می کند. اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

ورزش کمردرد

ترک سیگار.

سیگار کشیدن خطر کمردرد را افزایش می دهد. این خطر با تعداد سیگارهای کشیده شده در روز افزایش می یابد ، بنابراین ترک سیگار باید به کاهش این خطر کمک کند.

از حرکاتی که به پشت شما می پیچد یا فشار می آورد اجتناب کنید. از بدن خود به درستی استفاده کنید:

هوشمند بایست لگن را خنثی نگه دارید. اگر مجبورید به مدت طولانی بایستید ، یک پا را روی قسمت پایینی پای خود بگذارید تا بخشی از بار کمر را از بین ببرید. وضعیت صحیح می تواند فشار بر عضلات پشت را کاهش دهد.

هوشمندانه بنشینید. صندلی با پشتی مناسب برای پشت ، زیر بغل و پاهای گردان را انتخاب کنید.

قرار دادن یک بالش یا حوله جمع شده در پشت می تواند منحنی طبیعی آن را حفظ کند. زانوها و ران ها را در یک سطح نگه دارید.

موقعیت خود را اغلب ، حداقل هر نیم ساعت تغییر دهید. در صورت امکان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

اولین مرکز پرستاری سلامت دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری است و با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمندان ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات پرستاری و مراقبتی و آسایش و ایمنی شما عزیزان را در اولویت اصلی خود قرار می دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید از پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *