طول عمر: کاهش گوشت و لبنیات می تواند به شما کمک کند تا یک دهه بیشتر عمر کنید


یک وب سایت جدید بر اساس آخرین تحقیقات علمی به مردم نشان می دهد که چگونه انتخاب های غذایی آنها می تواند بر طول عمر آنها تأثیر بگذارد

سلامتی


۸ فوریه ۲۰۲۲

مردم و غذا

میوه و سبزیجات تازه – کلید زندگی طولانی تر؟

Shutterstock / Rawpixel.com

آیا می خواهید بدانید اگر رژیم غذایی سالم تری داشته باشید، تقریباً چقدر بیشتر زنده خواهید ماند؟ وب‌سایت «غذا برای زندگی سالم» می‌تواند به شما ایده بدهد – و اگر زیر ۶۰ سال دارید و از یک رژیم غذایی معمولی غربی استفاده می‌کنید، پاسخ می‌تواند به طور متوسط ​​حدود یک دهه یا بیشتر باشد.

این وب سایت بر اساس داده های صدها مطالعه است. لارس فادنس از دانشگاه برگن در نروژ می گوید: «تعداد تخمین زده شده عمر عمدتاً به دلیل کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و سرطان است.

تیم او با متاآنالیزهای اخیر در مورد تأثیر خوردن مقادیر مختلف انواع مواد غذایی خاص مانند میوه ها شروع کرد. این یافته ها با داده های مربوط به مرگ و میر جهانی و آنچه مردم در حال حاضر می خورند ترکیب شد تا تأثیر تغییر دائمی در رژیم غذایی را تخمین بزند.

بالاترین برآورد افزایش طول عمر بر اساس رژیمی است که برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی طراحی شده است. این رژیم غذایی بهینه شامل نخوردن گوشت قرمز یا فرآوری شده، نوشیدن نوشیدنی های شیرین شده با شکر، کاهش مصرف لبنیات و تخم مرغ، و خوردن بیشتر حبوبات، غلات کامل و آجیل است.

این تیم همچنین یک رژیم غذایی «امکان سنجی» را در میانه راه بین رژیم معمولی غربی و رژیم غذایی بهینه بررسی کردند.

یک مرد ۲۰ ساله که به طور دائم از یک رژیم غذایی غربی معمولی به رژیم غذایی بهینه تغییر می کند، بیشترین بهره را می برد، به طور متوسط ​​۱۳ سال بیشتر عمر می کند، و اگر رژیم امکان سنجی داشته باشد، هفت سال بیشتر عمر می کند. برای یک زن، ارقام معادل ۱۱ و ۶ سال است.

افراد هشتاد ساله از هر دو جنس کمترین فواید را به دست خواهند آورد و حدود سه سال بیشتر با رژیم غذایی بهینه و کمی بیش از نیمی از آن با رژیم غذایی امکان سنجی زندگی می کنند.

Fadnes می گوید، توسعه های تخمین زده شده بر اساس میانگین ها هستند و نباید به عنوان پیش بینی های فردی در نظر گرفته شوند. وی تاکید کرد: ابهامات زیادی وجود دارد از جمله تأثیر تخم مرغ، گوشت سفید و روغن، بدون ذکر سایر عوامل خطر و سبک زندگی. تخمین ها همچنین پیشرفت های آینده در درمان های پزشکی را در نظر نمی گیرند.

تیم اسپکتور از کینگز کالج لندن می‌گوید که فرض این مطالعه صحیح است و به خوبی فکر شده است. او می گوید: «این موضوع اهمیت رژیم غذایی را بر سلامت عمومی ما نشان می دهد.

اسپکتور می گوید، با این حال، این بر اساس فرضیات بسیاری است و ممکن است بسیار ساده باشد. به عنوان مثال، او فکر می کند که نحوه پردازش غذاها مهم است، نه فقط نوع عمومی آن. کار اسپکتور همچنین نشان می‌دهد که تفاوت‌های فردی بزرگی وجود دارد، به طوری که برخی از افراد می‌توانند، مثلاً، چربی‌های بیشتری را بدون عوارض جانبی نسبت به دیگران بخورند.

در حالی که این مطالعه فقط سلامتی را مورد بررسی قرار داد، مصرف کمتر گوشت و محصولات لبنی نیز فواید زیست محیطی زیادی دارد.

مرجع مجله: PLoS MedicineDOI: 10.1371/journal.pmed.1003889.t001

برای جشنواره ایده‌ها و تجربیات به ما بپیوندید. New Scientist Live به صورت ترکیبی، با یک رویداد زنده حضوری در منچستر، انگلستان، که شما همچنین می توانید از راحتی در خانه خود لذت ببرید، از ۱۲ تا ۱۴ مارس ۲۰۲۲. اطلاعات بیشتر.

بیشتر در مورد این موضوعات:


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/