طولانی‌تر خوابیدن می‌تواند به کاهش کالری دریافتی کمک کند – مطالعه: سلامت


محققان در ایالات متحده دریافتند افرادی که معمولاً کمتر از ۶.۵ ساعت در شب می خوابند، زمانی که ۱.۲ ساعت بیشتر می خوابند، به طور متوسط ​​۲۷۰ کالری از دریافتی روزانه خود را از دست می دهند.

دانشمندان بر این باورند که کاهش کالری در طول سه سال ادامه پیدا می‌کند و باعث می‌شود افراد بدون تغییر رژیم غذایی خود در طول روز حدود ۱۲ کیلوگرم وزن کم کنند. برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه پس از بهبود خواب، ۵۰۰ کالری کمتر در روز مصرف کردند.

این مطالعه برای بررسی کاهش وزن طراحی نشده بود، اما محققان متوجه کاهش کالری در طی دو هفته از تغییر الگوی خواب بیماران شدند.


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/