رفتن به نوشته‌ها

شما می خواهید سالم تر باشید. آیا کاهش وزن کمکی می کند؟


زمان خواندن: 6 دقایق

هفته گذشته ، من درباره نحوه تغییر ما از “مدل لاغر” به “وزن ایده آل سالم” نوشتم و اینکه این دو ضرب المثل چگونه متفاوت هستند ، اما هیچ فرقی ندارند. یکی از راه های تفاوت آنها این است که هر دو ایده آل اغلب شامل رژیم غذایی برای کاهش وزن هستند. قبل از اینکه بگویید “صبر کن ، این درست نیست” ، بگذارید توضیح دهم.

هنگامی که کالری ها ، ماکروها (معمولاً چربی ها یا کربوهیدرات ها) یا نقاط را با هدف کوچک کردن بدن یا تغییر شدید ترکیب بدن (از دست دادن چربی) شمارش ، پیگیری و محدود می کنید ، برای کاهش وزن رژیم می گیرید. این حتی اگر دلیل اصلی ذکر شده “سلامتی” باشد ، صادق است. اگر کتاب ، وب سایت یا برنامه تجاری کاهش وزن وجود داشته باشد که از شما می خواهد کالری ها ، ماکروها یا نقاطی را که می گوید “رژیم نیست” یا مربوط به “سلامتی” است بشمارید ، پیگیری و محدود کنید ، این امر نیز صادق است. (به من مراجعه کنید سیاتل تایمز مقاله در مورد نوم.)

اگر شبیه یک اردک است ، مانند یک اردک راه می رود و مانند یک اردک قورت می دهد ، بنابراین یک اردک است. طعمه!

چرا این مهم است؟ اهمیت دارد زیرا رژیم گرفتن یک ماجراجویی بی ضرر نیستبه از قضا ، با توجه به اینکه بسیاری از مردم فقط برای این که ظاهری بهتر با مایو داشته باشند رژیم نمی گیرند – آنها رژیم می گیرند زیرا می خواهند سالمتر باشند. یا اینکه آنها در حال حاضر سالم هستند ، اما به دلیل اینکه در بدن بزرگتری هستند ، دائماً – توسط پزشکان ، دوستان ، خانواده ، غریبه ها و رسانه ها – به آنها گفته می شود که اگرچه ممکن است اکنون سالم باشند ، وزن آنها بالا می رود. اگر آنها کاری در این زمینه انجام ندهند.

عدم وجود کمک ، وجود آسیب

تحقیقات زیادی برای اثبات آن وجود دارد:

  1. رژیم ها کار نمی کنند (به این معنی که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که عمداً وزن خود را کاهش می دهند ، بیشتر یا همه آن را افزایش می دهند – گاهی اوقات بیش از آنچه که از دست داده اند ، در مدت پنج سال به دست می آورند.)
  2. رژیم واقعا مضر است (آنها از افزایش نارضایتی بدن گرفته تا مشارکت در اختلال خوردن و در برخی موارد باعث اختلال خوردن می شوند.)

همچنین قابل توجه است که به طور کلی هیچ گونه تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد افراد دارای اندام چربی که وزن خود را کاهش می دهند با افرادی که به طور طبیعی (از نظر ژنتیکی) لاغر هستند ، خطرات کمتری برای سلامتی دارند.به (من از عبارت “چاق” به عنوان یک اصطلاح توصیفی استفاده می کنم ، مانند کوتاه یا بلند ، نه به عنوان یک واژه تحقیرآمیز.)

من آن را با یک دانه بزرگ نمک می گویم ، زیرا در حالی که بدن نازک تری دارید با خطر کمتر بسیاری از بیماری های مزمن “در ارتباط است” ، و در بدن بزرگتر “با” خطر بیشتر بسیاری از بیماری های مزمن “همراه” است. این ثابت نمی کند که لاغر بودن یا چاقی باعث کاهش یا افزایش خطر می شود.

در تحقیقات “وزن و سلامتی” اشکالات زیادی وجود دارد ، از جمله شکست گسترده در شناسایی اثرات مثبت فعالیت بدنی و اثرات منفی انگ وزن. کافی است بگوییم هیچ مدرکی وجود ندارد که باور عمومی ما را مبنی بر لاغر شدن یک فرد چاق ، سالم تر کند.

آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟

یکی از بهترین مقاله های تحقیقاتی که برای ارتباط موضوعات مختلف در مورد مضرات رژیم غذایی دیده ام یک مقاله مروری در سال 2013 است “اثرات طولانی مدت رژیم: آیا کاهش وزن به سلامتی ارتباط دارد؟” جانت تومیاما ، دکترای UCLA ، یکی از نویسندگان این مقاله است که در حال بررسی اثرات مضر استرس ، رژیم غذایی و چربی سوزی است. من طرفدار تحقیقات او هستم. یکی دیگر از نویسندگان مقاله Traci Mann ، دکتری از دانشگاه مینه سوتا است. دکتر مان همچنین نویسنده کتاب Secrets from the Eating Lab است ، که من آن را با قید و شرط توصیه می کنم ، زیرا در حالی که اطلاعات زیادی در مورد اینکه چرا رژیم ها کار نمی کنند وجود دارد ، برخی از نویسندگان هنوز به نظر می رسد فرهنگ رژیم غذایی طولانی مدت دارند ، که می تواند برای برخی افراد انگیزشی باشد. مردم.

در هر صورت ، نویسندگان با بررسی نتایج سلامت رژیم غذایی تصادفی درازمدت به بررسی این موضوع پرداختند که آیا کاهش وزن باعث بهبود سلامتی می شود یا خیر. به طور خاص ، در نظر گرفته شد که آیا رژیم های کاهش وزن کلسترول ، تری گلیسیرید ، فشار خون و قند خون ناشتا را بهبود می بخشد یا خیر. آنها همچنین بررسی کردند که آیا میزان کاهش وزن تفاوت ایجاد می کند یا خیر.

آنها دریافتند که به طور کلی ، حداقل پیشرفت هایی در این پیامدهای سلامتی وجود دارد – اما این پیشرفت ها همانطور که در بین شرکت کنندگان در گروه کنترل رخ می دهد ، در بین رژیم گیرندگان رخ می دهد. بنابراین کاهش وزن مهم نیست.

نویسندگان برخی از بزرگترین اثرات مثبت را پیدا کردند – کاهش فشار خون ، استفاده کمتر از داروهای دیابت و موارد جدید کمتر دیابت یا سکته مغزی. ولی، آنها همچنین عواملی را که احتمالاً رابطه بین کاهش وزن و پیامدهای سلامتی را مختل می کند ، مانند افزایش ورزش ، تغذیه سالم و مشارکت در سیستم مراقبت های بهداشتی را شناسایی کردند. به عنوان مثال ، اگر وزن خود را کاهش می دهید ، اما بیشتر ورزش می کنید ، بهتر غذا می خورید و یا در نهایت مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه ای دریافت می کنید و سلامتی شما بهبود می یابد ، کاهش وزن اغلب نتیجه می دهد – اما این احتمالاً نتیجه گیری دقیقی نیست.

از رژیم گرفتن گرفته تا عدم رژیم

در سال 1995 ، موسسه پزشکی استاندارد “رژیم غذایی موفق” را تعیین کرد به عنوان رژیمی که در آن فرد کاهش وزن را برای یک سال حفظ می کند … از زمان شروع رژیم. این تعریف هنوز هم امروزه به طور گسترده پذیرفته شده است. آیا این برای شما موفقیت به نظر می رسد؟ فرض کنید شما همانند بسیاری از افراد در ماه ژانویه رژیم غذایی را شروع کرده اید ، اما در ژانویه بعد ، دوباره وزن خود را کاهش داده اید. آیا این احساس موفقیت است … یا شکست؟

البته ، شکست شما نیستید ، شکست رژیم است. و معیار “موفقیت” یک ساله برای برنامه های رژیم غذایی تجاری عالی است ، زیرا آنها بر اساس مشتریان مکرر است. و البته آنها به شما می گویند (معمولاً به طور غیر مستقیم ، اما گاهی اوقات مستقیم) ، این شما هستید که شکست خوردید و رژیم غذایی آنها کار می کند ، اما شما فقط باید بیشتر تلاش کنید تا این کار را به درستی انجام دهید.

جالب اینجاست که در کارآزمایی های تصادفی کنترل شده در مقاله مروری Tomiyama و Mann ، میانگین کاهش وزن افراد گروه درمان (یعنی گروه رژیم گیرنده) تنها 3.5 پوند بیشتر از افراد گروه کنترل (یعنی افراد بدون وزن) کاهش وزن داشته است. گروه رژیم).). و در پایان دو سال از وقتی رژیم گرفتمبه طور متوسط ​​، رژیم گیرندگان فقط 2 پوند وزن داشتند. کاهش وزن کمی و بهبودهای اندک (در صورت وجود) بهبود سلامتی.

نویسندگان نتیجه گرفتند ، “اگر رژیم ها منجر به کاهش وزن طولانی مدت یا مزایای طولانی مدت سلامتی نشوند ، توجیه تشویق افراد برای تحمل آنها دشوار است.” آنها همچنین توجه دارند که کاهش وزن برای بهبود سلامتی غیر ضروری به نظر می رسد، حتی اشاره به مطالعاتی با استفاده از مداخلات مبتنی بر مدل Health at Every Size (HAES) – با تأکید بر رفتارهای سالم ، پذیرفتن اندازه و عدم رژیم گرفتن – که فواید سلامتی جدا از کاهش وزن را نشان داده است.

امواج شوک مداوم رژیم گرفتن

بنابراین ، اگر از تلاش عمدی برای کاهش وزن فایده چندانی نداشته باشید ، چه آسیب هایی دارد؟ شما قبلاً به افزایش نارضایتی بدن ، اختلال خوردن و اختلالات خوردن (در افراد مستعد ژنتیکی) اشاره کرده اید. همه رژیم ها منجر به اختلالات خوردن نمی شوند ، اما بیشتر اختلالات خوردن با رژیم های غذایی شروع می شود. در اینجا برخی از موضوعاتی است که می بینم دائماً در مشتریان من ظاهر می شود:

بی اعتمادی بدن من فکر می کنم رژیم غذایی برای کاهش وزن قبل از آن باعث کاهش اعتماد به نفس در بدن ما می شود ، در غیر این صورت چرا ما سعی می کنیم آن را کنترل یا تغییر دهیم ، اما این کاهش اعتماد به نفس با رژیم غذایی مداوم عمیق تر می شود ، به خصوص اگر ما دائماً در حفظ وزن “شکست” می خوریم. خاموش این منجر به قطع ارتباط بدن ما می شود ، از جمله رد یا ناتوانی در اعتماد به سیگنال های گرسنگی و سیری عادی.

وسواس غذایی. یک رژیم غذایی مستلزم وسواس خاصی در مورد غذا در مورد اینکه چه چیزی بخوریم و چه چیزی نخوریم است ، اما این امر جزء لاینفک رژیم های بعدی می شود. وسواس می تواند آنقدر عادی شود که دیگر نتوانیم در مورد غذا به روش عادی و بدون عارضه فکر کنیم. هر موقعیتی که شامل غذا می شود – تعطیلات ، تعطیلات ، شام با دوستان – مملو از اضطراب است.

قوانین غذاخوری در محیط داخلیبه این تا حدودی مربوط به وسواس غذایی است. من مشتریان زیادی دارم که از لحاظ فکری رژیم خود را رها کرده و با خوردن بصری پیشرفت کرده اند ، اما آنها نمی توانند لیست غذاهای “خوب” و “بد” را که مدام در ذهنشان می چرخد ​​متوقف کنند. یا ناراحت می شوند زیرا نمی توانند به غذایی بدون کالری ، ماکرو یا نقطه در سرشان نگاه کنند.

لکه وزن داخلی. سالها و سالها اعتقاد به این که بدن شما اشتباه است و شما باید آن را تغییر دهید ، ضرر سنگینی می کند. حتی در شرایطی که مشتریان من از رابطه آزادتر ، تغذیه ای و پیچیده تری با غذا برخوردارند ، احساسات بد بدن همچنان باقی می ماند ، گاهی اوقات در پس زمینه محو می شود و سپس در مواقعی که انتظارش را ندارند ، به سمت بالا حرکت می کند. به همین دلیل است که پیاده شدن از رولر باید با برخی کارهای پذیرش بدن همراه باشد.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. از جمله ابرقدرت ها شکست اسطوره های تغذیه و توانمندسازی زنان تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از سرگرمی ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *