رفتن به نوشته‌ها

سیستم سوئدی | عوارض جانبی رژیم سوئدی


ساکنان کشورهای شمال اروپا ، سوئد ، نروژ و دانمارک به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود در جهان شناخته شده اند. ساکنان این سرزمین ها معمولاً از رژیم غذایی اسکاندیناوی پیروی می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و با تبدیل شدن به روند در کوتاه مدت ، به بسیاری از افراد کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند و به اندام ایده آل برسند.

سیستم سوئدی چه نوع سیستمی است؟

سیستم سوئدی چه نوع سیستمی است؟

این برنامه رژیم غذایی یک برنامه رژیم کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را در عرض دو هفته بین سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این برنامه رژیم غذایی دارای محدودیت های قابل توجهی است و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل ، این برنامه رژیم غذایی اطمینان می دهد که وزن از دست رفته تا دو سال دیگر به بدن باز نمی گردد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم را در پایان رژیم و بعد از هفته دوم تکمیل کرده و در صورت تمایل پس از سه ماه آن را تکرار کنید. متخصصان تغذیه اکیداً توصیه نمی کنند که به طور منظم از این رژیم پیروی کنید.

برای مطالعه: رژیم غذایی بیماری سلیاک چیست؟

قوانین سیستم:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشابه های قندی) خودداری کنید.
روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید محل ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجاتی که روی خاک رشد می کنند: مانند کلم ، کلم بروکلی ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، یونجه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای پرچرب و …
• آجیل خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

رژیم گرفتن یکی از اصول اولیه در کاهش وزن است ، برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه و آب میوه های شیرین و دلچسب

شیر بدون چربی و طبیعی زیرا ممکن است حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
شیرینی: کیک ، آب نبات ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا.
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
درست مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی مواد مغذی زیادی برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غذایی ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند مقدار زیادی مواد مغذی را بدون کالری تأمین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

همه گروههای غذایی اصلی در رژیم سوئدی یافت می شوند. همچنین ، غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شوند و این به تنهایی به سلامت بدن کمک زیادی می کند.

سلامت بدن به طور کلی

سلامت بدن به طور کلی

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی اثرات مضر بسیار کمتری بر محیط زیست دارد و می تواند تا حد زیادی در حفظ طبیعت و کره زمین کمک کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تمرکز دارد) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات خوب: رژیم غذایی سواحل جنوبی

عوارض جانبی تغذیه ای

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. غذاهای دریایی جزء اصلی این رژیم غذایی هستند و رسیدن به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند دشوار و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

صرف وقت
یافتن و تهیه غذا در رژیم سوئدی می تواند زمان بر و گران باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

سیستم سوئد چطور؟

این بلافاصله پس از معرفی به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال می کنند و از آن پیروی می کنند. با مرور نظرات افرادی که از این رژیم پیروی می کردند ، می توان دریافت که ادعاهای این رژیم برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه صحت دارد و همه پیروان این رژیم کاهش وزن را تجربه کردند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن در چنین زمان کوتاه و شدید می تواند بدن را شوکه کرده و در طولانی مدت منجر به افزایش وزن شود. کاهش مایعات بدن و افزایش کمتر از 1000 کالری در روز از مشکلات جدی این رژیم است که کارشناسان از آن به عنوان عوامل مضر برای بدن یاد می کنند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است در رعایت رژیم دچار مشکل شوید. این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

برنامه غذای سوئدی را امتحان کنید

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذاهای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند دشوار باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی می کردند در عرض دو هفته 5-9 کیلوگرم وزن کم کردند.

نکته مهم در پیروی از این برنامه رژیم غذایی توجه به مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً خیلی زود دچار کم آبی می شوند و دچار خستگی و بی حالی می شوند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند به دلیل این کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در ابتدای این رژیم کاهش وزن شدیدی را تجربه می کنند.

با این حال ، در رژیم های دیگر ، کم آبی رخ نمی دهد و در نتیجه میزان کاهش وزن با شیب کم دنبال می شود.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این برنامه رژیم غذایی به صورت گروهی و ایجاد کمپین های لاغری یک راه موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط چالش برانگیز رژیم غذایی را برای افراد آسان تر کرده و انگیزه کافی را برای افراد ایجاد کنند تا سعی کنند در عرض دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یکی از رژیم های نسبتاً چالش برانگیز است اما در زمینه کاهش وزن بسیار مثر است. این برنامه رژیم غذایی معتقد است که با افزایش سطح متابولیسم در کمتر از 15 روز ، می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی در افراد شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید حداقل 90 روز بین هر دوره فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر رژیم سوئدی است زیرا به دلیل رژیم های سخت ، افراد به راحتی می توانند دچار کم آبی و خستگی شوند. در بسیاری از موارد عدم توجه به این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی را زود ترک کنند. این رژیم غذایی ، علاوه بر مزایای فراوان ، می تواند زمان بر و گران باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم غذایی این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *