رفتن به نوشته‌ها

سیستم دانمارکی چیست؟ | تجربه سیستم دانمارکی


حدود 10 تا 15 درصد دانمارکی ها اضافه وزن دارند. این آمار در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته جهان مانند ایالات متحده و انگلستان بسیار پایین است و دلیل اصلی آن رژیم دانمارکی است. مردم دانمارک رژیم غذایی خود را بر روی غذاهای سالم متمرکز می کنند و معمولاً بر اساس کاهش کالری برنامه ریزی نمی کنند.

چگونه رژیم دانمارکی بگیریم؟

چگونه رژیم دانمارکی دریافت کنیم؟

این یک رژیم غذایی سیزده روزه است که هدف اصلی آن دریافت حدود 600 کالری در روز است. افراد باید این مقدار کالری را از طریق غذاهای کم کالری و دارای پروتئین بالا دریافت کنند برنامه رژیم غذایی دانمارکی پیروی از برنامه کم انرژی برای بیش از 13 روز می تواند صدمات جدی و حتی برگشت ناپذیری به بدن وارد کند.

محدودیت اصلی رژیم دانمارکی مواد غذایی حاوی فیبر ، کربوهیدرات ، قند ، چربی و حتی ویتامین است. این رژیم غذایی دانمارکی را به یکی از استرس آورترین و طاقت فرساترین رژیم غذایی تبدیل کرد.

به دلیل کمبود احتمالی مواد مغذی برای بدن ، افرادی که از این برنامه سخت 13 روزه پیروی می کنند باید مکمل های غذایی و همچنین ویتامین ها را در طول روز به طور جداگانه مصرف کنند.

مشکلات:

رژیم های پر استرس مانند رژیم غذایی دانمارکی می توانند سطح مایعات را به شدت تحت تأثیر قرار دهند. به همین دلیل به افرادی که از این برنامه پیروی می کنند توصیه می شود که روزانه حداقل 2 لیتر آب بنوشند.

اگر می خواهید این برنامه کاهش وزن را امتحان کنید ، اولین قدم تهیه لیستی از غذاهای مجاز است. شما برای تهیه 39 وعده غذایی به این لیست نیاز دارید ، زیرا لیست محدودیت ها بسیار طولانی است.

به عنوان مثال ، در طول این برنامه می توانید از تخم مرغ ، قهوه ، کاهو و گوشت گاو استفاده کنید ، اما نمی توان از مقدار زیادی سبزیجات یا انواع مختلف گوشت در این برنامه استفاده کرد. مصرف مشروبات الکلی و آب میوه های شیرین شده نیز در طول این برنامه دانمارکی به شدت ممنوع است.

برای مطالعه: رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم لاغری 216؛ در 21 روز 6 کیلوگرم وزن کم کنید

برای مشاهده برنامه رژیم غذایی روی پیوند کلیک کنید.

تاریخچه این سیستم

این برنامه تاریخ خاصی ندارد. براساس منابع مختلف آنلاین و همچنین سوابق پزشکی رسمی در دانمارک ، می توان نتیجه گرفت که اولین منشاء این برنامه رژیم غذایی بیمارستان در دانمارک است. برای اولین بار ، پزشک بیمارستان رژیم غذایی مشابه رژیم غذایی امروز را تجویز کرد.

هدف این پزشک کاهش سریع وزن در بیماران چاق بود. این چاقی می تواند مشکلاتی را در حین عمل جراحی ایجاد کند ، بنابراین رژیم غذایی کوتاه مدت که می تواند وزن زیادی از بیمار را کاهش دهد برای این شرایط ایده آل بود. با این حال ، تاکنون هیچ بیمارستان یا پزشکی هیچ ادعایی در مورد طراحی و تنظیم رژیم غذایی دانمارکی نکرده است.

تجربه سیستم دانمارکی

افرادی که این برنامه را دنبال کرده اند ادعا می کنند که این برنامه می تواند در مدت سیزده روز تقریباً 10 تا 20 پوند (5 تا 10 کیلوگرم) وزن خود را کاهش دهد. همچنین گزارش هایی مبنی بر کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم وجود دارد.

این برنامه قدرت کمی دارد. واضح است که با کاهش میزان دریافت انرژی ، بدن به ذخایر خود می رود و در نتیجه وزن فرد کاهش می یابد. اما پیروی از برنامه های کم مصرف معمولاً عوارض جانبی دیگری از جمله تهوع ، اسهال ، یبوست و خستگی مفرط دارد.

می توانید سوالات مربوط به سیستم لاغری رژیم را در این مقاله بخوانید.

نمونه برنامه

نمونه برنامه برای این سیستم

در این بخش ، ما نمونه ای از رژیم غذایی 13 روزه دانمارکی را مرور می کنیم:

روز اول: برای صبحانه ، می توانید یک فنجان قهوه سیاه با یک حبه قند میل کنید. ناهار می تواند شامل دو تخم مرغ آب پز ، یک گوجه فرنگی و مقداری اسفناج باشد. توصیه می شود اسفناج را در آب پرچرب بپزید. شام شما می تواند شامل استیک دانمارکی و سالاد باشد. سالاد دانمارکی شامل هویج ، تره فرنگی ، کلم و فلفل است.

روز دوم: صبحانه و شام به عنوان اولین روز. برای ناهار یک لیوان کوچک ماست و یک تکه ژامبون میل کنید.

روز سوم: یک تکه نان تست و یک فنجان قهوه سیاه همراه یک حبه قند برای صبحانه بخورید. از افزودن کره به نان تست خودداری کنید. برای ناهار ، دو تخم مرغ آب پز ، یک استیک و یک سالاد دانمارکی در نظر بگیرید. شام روز سوم نیز شامل گوجه فرنگی ، کرفس پخته و میوه مورد علاقه شما می شود.

روز چهارم: صبحانه را مانند روز سوم میل کنید. برای ناهار از یک جعبه کوچک ماست طبیعی کم چرب و یک لیوان آب پرتقال استفاده کنید. آب پرتقال مصرف شده در روز چهارم نباید بیش از 200 میلی لیتر باشد. شام همچنین شامل 250 گرم پنیر گاو ، هویج خرد شده و یک تخم مرغ آب پز است.

روز پنجم: یک هویج بزرگ و رنده شده برای صبحانه بخورید. ناهار شما باید حاوی حدود 200 گرم ماهی بدون چربی بخارپز باشد. برای بهبود طعم غذا ، می توانید 1 قاشق چای خوری کره و مقداری آب لیمو به ماهی اضافه کنید. شام همچنین شامل یک کرفس و حدود 200 گرم گوشت گاو سرخ شده است.

مراحل را کامل کنید:

مراحل را کامل کنید:

روز ششم:
صبحانه شامل نان تست و یک فنجان قهوه سیاه با یک حبه قند ، ناهار شامل یک هویج بزرگ و 2 تخم مرغ آب پز و شام شامل سینه مرغ و 1 کاهو با آب لیمو و روغن زیتون است.

روز هفتم: یک فنجان چای بدون شیرین برای صبحانه بنوشید. رژیم غذایی روز هفتم شامل ناهار نمی شود و در نتیجه می توانید مقدار زیادی آب بنوشید تا گرسنگی را کاهش دهید. برای شام ، حدود 200 گرم بره و یک عدد سیب بخورید.

روز هشتم: یک فنجان قهوه با یک حبه قند برای صبحانه بنوشید. برای ناهار ، یک گوجه فرنگی ، حدود 400 گرم اسفناج و 2 تخم مرغ آب پز بخورید. شام شما شامل 200 گرم گوشت گاو بوداده و 1 کاهو با روغن زیتون و آب لیمو است.

روز های دیگر:

روز نهم: صبحانه مشابه روز هشتم. یک جعبه ماست طبیعی و 250 گرم گوشت خوک ناهار را تشکیل می دهد و برای شام ، 250 گرم گوشت گاو کبابی و یک سالاد با روغن زیتون و آب لیمو بخورید.

روز دهم: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند است. ناهار شامل کاهو ، استیک و دو تخم مرغ آب پز و شام شامل کرفس آب پز ، گوجه فرنگی و یک میوه مورد علاقه است.

روز یازدهم: برای صبحانه ، نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه ، یک حبه قند ، ناهار با ماست و 200 میلی لیتر آب پرتقال ، و شام با هویج ، یک تخم مرغ آب پز و 250 گرم پنیر گاو.

روز دوازدهم: صبحانه شامل یک هویج بزرگ ، ناهار شامل 200 گرم ماهی کاد بخارپز با کمی آب لیمو و یک قاشق چایخوری کره برای طعم دادن به ماهی است و شام شامل 250 گرم گوشت گاو سرخ شده و کرفس است.

روز 13: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند ، ناهار شامل یک هویج بزرگ و دو تخم مرغ آب پز و شام شامل 250 گرم مرغ و کاهو با کمی آب لیمو و روغن زیتون است.

پیچیدگی های سیستم دانمارکی

پیچیدگی های سیستم دانمارکی

این رژیم برای بسیاری از متخصصان تغذیه با عنوان رژیم پاییزی شناخته می شود. این رژیم غذایی محدودیت های بسیار مهمی دارد و دریافت مقدار بسیار کمی از انرژی یکی از برجسته ترین این محدودیت ها است. میزان دریافت انرژی در این رژیم به قدری ناچیز است که حفظ آن به مدت سیزده روز و اتمام دوره برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است.

از سوی دیگر ، ادامه و پیروی از یک برنامه بلند مدت می تواند منجر به عادات غذایی ناسالم و مخرب در انسان شود.

رژیم غذایی

همانطور که قبلا ذکر شد ، یکی از مشکلات اصلی این برنامه کمبود انرژی است که روزانه وارد بدن می شود. کمبود انرژی می تواند منجر به سوء تغذیه شود. اگرچه رژیم های سخت می توانند در مدت زمان کوتاهی بهترین کار را انجام دهند ، اما اثرات ماندگاری بر جای نمی گذارند.

با از سرگیری رژیم غذایی قبلی خود ، کاهش وزن را می توان به راحتی معکوس کرد و اثرات برنامه را از بین برد. کمبود انرژی همچنین می تواند منجر به خستگی مزمن و اختلال در زندگی روزمره شود. گرفتگی عضلات و افزایش فعالیت بدنی شدید ، از جمله پیاده روی ، از دیگر عوارضی است که افراد در طول این برنامه تجربه می کنند.

یکی دیگر از عوارض جانبی برنامه ، سیستم گوارشی بدن است. بدن برای هضم ، تنفس ، پمپاژ خون و زنده ماندن به انرژی نیاز دارد. در طول برنامه ، فرد بسیار کمتر از نیاز خود انرژی مصرف می کند. این می تواند با کاهش متابولیسم بدن باعث تجزیه سلول های ماهیچه ای برای تامین انرژی شود.

این فرآیند گلیکوژن زایی نامیده می شود و می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.
کمبود گلوکز می تواند یکی دیگر از عوارض جانبی برنامه باشد. این کمبود می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد و از طرف دیگر باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا و درد شکم شود.

سایر عوارض جانبی عبارتند از:

گرسنگی مداوم
تحریک پذیری
سیستم ایمنی ضعیف
• سردرد
• اسهال
• نگه داشتن
متابولیسم کند
آریتمی
عفونت کلیه
اختلالات قاعدگی

چه کسی رژیم دانمارکی را رعایت کرد؟

چه کسی رژیم دانمارکی را رعایت کرد؟

نمایش دانمارکی بین خوانندگان و بازیگران هالیوود بسیار محبوب است. ستارگان و خوانندگان پاپ معمولاً در مدت کوتاهی قبل از شروع تور جهانی وزن زیادی از دست می دهند. از سوی دیگر ، بازیگران معمولاً برای ایفای نقش در فیلم های مختلف مجبورند وزن خود را در مدت کوتاهی تغییر دهند.

بسیاری از این ستاره ها این برنامه را دنبال کردند.
ماری ، ولیعهد دانمارک ، 47 ساله است و بدن بسیار کاملی پس از تولد چهار فرزندش دارد. گزارش ها نشان می دهد که او نیز در این برنامه حضور دارد و کاهش وزن خود را مدیون این برنامه است.

آیا این برنامه برای من مناسب است؟

این برنامه بسیار سخت و دشوار است. تمرکز اصلی این رژیم بر خوردن ماهی و گوشت گاو است. بنابراین ، پیروی از این برنامه برای گیاهخواران و گیاهخواران مناسب نیست.

قهوه منبع اصلی انرژی در این رژیم غذایی است ، بنابراین افرادی که علاقه ای به مصرف قهوه یا مصرف کافئین با مشکلات گوارشی ندارند ، بهتر است از این برنامه اجتناب کنند. افراد بالای 25 سال ، افراد مبتلا به بیماری زمینه ای ، به ویژه بیماری های کلیوی و گوارشی ، زنان باردار و افراد مبتلا به کم خونی باید از شروع خودداری کنند.

خلاصه مقاله

این برنامه یک رژیم غذایی سیزده روزه است که برای کاهش وزن بین 5 تا 10 کیلوگرم طراحی شده است. این رژیم غذایی در گروه برنامه های کم مصرف طبقه بندی می شود و پیروی طولانی مدت از آن می تواند مشکلات و آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد کند.

محدودیت های غذایی بسیار زیاد است و تمرکز اصلی در طول سیزده روز بر پروتئین گوشت گاو ، قهوه و ماهی است. توصیه می شود در طول این رژیم حداقل دو لیتر آب مصرف کنید تا خطر کم آبی بدن کاهش یابد.

همچنین مصرف ویتامین ها و مکمل های دیگر برای کاهش خطر محدودیت های رژیم غذایی دانمارکی در طول برنامه بسیار مهم است. این برنامه بسیار مشکل است و برای افراد بالای 35 سال و افرادی که سابقه بیماریهای زمینه ای دارند توصیه نمی شود.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *