رفتن به نوشته‌ها

سبزیجات زرد و اثرات شگفت انگیز آنها بر سلامتی


سبزیجات زرد اثرات شگفت انگیزی بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام تهیه یک غذای خوشمزه و سالم برای غذا بهتر است از گیاهان رنگهای دیگر و همچنین سبزیجات سبز غافل نشوید.

فواید سبزیجات زرد

به نظر می رسد سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عناصر تقویت کننده سلامت هستند. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که باید از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید:

ذرت

این گیاه شگفت انگیز یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B ، E و بسیاری از مواد معدنی است.
این لوبیا زرد سرشار از فیبر است که به بدن در جلوگیری از مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده بزرگ کمک می کند.

دانه های ذرت کوچک زرد روی لپه نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند سرطان زا را از آلوده شدن سلول ها متوقف کنند و مواد شیمیایی گیاهی می توانند به سلول ها در توقف و معکوس هرگونه تغییر شبیه به سرطان کمک کنند. هنگام تهیه ذرت ، به سادگی آن را بخورید و از خوشمزه بودن ذرت روی لپه لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو سبز

کدو تنبل زرد

کدو حلوایی به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 ، C ، اسید فولیک ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در بین سبزیجات مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی به تقویت استخوان ها و توانایی بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است اما ما معمولاً آن را مانند یک سبزی می خوریم. این سبزیجات که عمدتا از آب تشکیل شده اند ، حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی هستند.

فلفل دلمه ای منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. همچنین فولات را تأمین می کند. اسید فولیک ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز یافت می شود و برای توانایی لخته شدن بدن ضروری است.

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است که به عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، پیشگیری از بیماری ها و بهبود زخم کمک می کند.

برای تهیه یک غذای خوشمزه با فلفل زرد آن را ترشی کنید. این فلفل ها به همراه سیر ، لیمو و پونه کوهی مخلوط با روغن زیتون مکمل خوبی برای هر وعده غذایی ، ساندویچ یا پیش غذا هستند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای مناسب است ، بلکه برای بدن نیز بسیار مفید است. نکته اصلی این است که هنگام خوردن سیب زمینی را در کره ، خامه ترش یا پنیر فرو نکنید.

یکی از بهترین چیزها در مورد سیب زمینی این است که سیب زمینی بدون کالری است. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، با کمک استخوان ها می توانید انرژی و کانی سازی کنید.

روغن ها و چربی هایی که به سیب زمینی اضافه می کنید را به حداقل برسانید تا بیشترین مزایای تغذیه ای را از خوردن آن دریافت کنید.
می توانید این کار را با جوشاندن و برش دادن سیب زمینی و اضافه کردن مقداری چاشنی انجام دهید تا قسمت خارجی سیب زمینی خرد شده و نرم شود.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلایی

این سبزی ریشه زرد شیرین تر از خویشاوندان ریشه قرمز آن است ، اما بسیار مغذی است. چغندر طلایی برای سلامت قلب مفید است و همچنین به کلیه ها در دفع سموم ، کاهش کلسترول ، فشار خون و حتی درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر سرخ شده با لیمو ترش که کاملاً بو داده و با مواد تازه مخلوط شده است ، شیرینی طبیعی این سبزی را بسیار دلپذیر می کند.

کدو تنبل

فقط یک فنجان کدو تنبل پخته شده حاوی بیش از 200 of مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا به افزایش بینایی کمک می کند.

همان فنجان کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین C – حدود 11 میلی گرم – است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. پای کدو تنبل برای سلامتی و جلوگیری از سرماخوردگی ، به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد در سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این لوبیا حاوی طیف وسیعی از مواد شیمیایی گیاهی مبارزه کننده با سرطان از جمله ایزوفلاون ها است. آنها همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که مانع جذب کلسترول و کاهش سطح کلسترول می شوند. حبوبات همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

از طراوت ، تردی و رنگ لوبیا زرد با کمی سرکه در سالاد لوبیا سبز خود لذت ببرید. رنگ سبز موجود در سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام تهیه غذا دیگر رنگ های رنگین کمان سبزیجات را حذف نکنید.

سبزیجات روشن و سبز زرد دارای ارزش تغذیه ای فوق العاده ای هستند و علاوه بر خوشمزه بودن ، مزایای سلامتی زیادی نیز دارند.

اولین مرکز پرستاری سلامت دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری است و با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمندان ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات پرستاری و مراقبتی و آسایش و ایمنی شما عزیزان را در اولویت اول خدمات قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید از پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *