رفتن به نوشته‌ها

رژیم چاقی در یک هفته | لیست غذاهای چرب


رژیم چاقی یک هفته ای مجموعه ای از عادات غذایی خاص برای افزایش وزن در مدت زمان کوتاه است که معمولاً بر اساس افزایش میزان کالری مصرفی است.

چگونه در یک هفته وزن خود را افزایش می دهید؟

رژیم چاقی در یک هفته |  چگونه در یک هفته وزن خود را افزایش می دهید؟

اگرچه اکثر مردم در دنیای امروز به دنبال راه های سریع برای کاهش وزن هستند ، اما بسیاری از مردم به فکر افزایش وزن در کوتاه مدت هستند. خوشبختانه برنامه ها و روش های رژیم غذایی م effectiveثری برای چاقی برای این گروه از افراد وجود دارد. نوجوانان و افرادی که کاهش وزن بیش از حد را تجربه می کنند از طرفداران اصلی برنامه چاقی هستند.

بنابراین ، در این مقاله رژیم چاقی را در یک هفته و غذاهای م effectiveثر و راه های افزایش وزن در کوتاه مدت را مرور می کنیم.

برای مطالعه: رژیم کتوژنیک

افزایش وزن در عرض یک هفته می تواند برای بدن بسیار سنگین باشد و فشار زیادی را بر نقاط مختلف بدن وارد کند. بنابراین ، این فرآیند باید زیر نظر پزشک انجام شود تا آسیب های جانبی به اندام های مختلف بدن وارد نشود. برای افزایش وزن در کوتاه مدت ، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

افزایش میزان کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی باید با در نظر گرفتن ویژگی های فردی افراد انجام شود. متخصصان تغذیه معتقدند کاهش 20 درصدی کالری به کاهش وزن شما کمک می کند ، اما اگر به دنبال افزایش وزن هستید ، باید 20 درصد کالری بیشتری در طول روز برای افزایش وزن دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر به طور معمول 2000 کالری دریافت می کنید ، برای افزایش وزن باید 2400 کالری دریافت کنید.

می توانید از دوزهای کالری بالا به عنوان منبع انرژی استفاده کنید. در رژیم های غذایی برای افزایش وزن ، باید مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده را در نظر بگیرید.برای تهیه برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

مصرف تدریجی غذا (معمولاً 6 وعده) در طول روز از نکات مهم دیگری است که هنگام افزایش وزن باید به آن توجه کرد. این کار فشار بر دیواره معده را کاهش می دهد. رژیم چاقی باید شامل 4 وعده غذایی استاندارد و 2 میان وعده در هفته باشد. وعده های اصلی غذایی باید سرشار از کالری باشند و از این نظر خوردن میوه ، آجیل و مغز گردو بهترین گزینه است. NS

علاوه بر رژیم غذایی ، فعالیت های بدنی مانند تمرینات قدرتی برای عضله سازی را نیز فراموش نکنید. همچنین می توانید بعد از تمرین از شیک پروتئینی و غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید.

علاوه بر رژیم غذایی ، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند در کاهش وزن یا افزایش وزن موثر باشد. به عنوان مثال ، تحت تأثیر شرایط استرس زا و کمبود خواب ، وزن بدن به شدت کاهش می یابد. بنابراین هشت ساعت خواب خوب علاوه بر اجتناب از شرایط استرس زا می تواند به شما در افزایش وزن قابل توجه کمک کند.

بیشتر بدانید: سیستم سوئدی

برنامه رژیم چاقی در یک هفته

لیست غذاهای چرب
ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، شاه ماهی و آنچوی
• گوشت هایی مانند بوقلمون ، مرغ ، گوشت گاو بدون چربی و گوسفند
• حبوبات شامل نخود ، لوبیا سیاه ، عدس ، لوبیا و نخود
• یک تخم مرغ
کره و آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام زمینی ، بادام ، گردو و بادام زمینی
غلات کامل مانند نان گندم کامل ، ماکارونی ، گندم کامل ، برنج قهوه ای و کینوا
میوه ها و سبزیجات پر کالری مانند آووکادو ، نارگیل ، موز ، انبه و میوه های خشک
• محصولات لبنی پرچرب شامل شیر ، ماست و پنیر

دوز چاق کننده سریع

دوز چاق کننده سریع

برای یک هفته برنامه چاق کننده ، گرفتن عکسهای چاق کننده سریع ، مانند اسموتی های پروتئینی ، می تواند راهی موثر برای افزایش وزن در کوتاه مدت باشد. تهیه معجونهای چاق کننده در خانه گزینه بهتری نسبت به نمونه های تجاری است. نسخه های تجاری این مخلوط ها معمولاً حاوی قند بیشتری هستند و فاقد مواد مغذی هستند. با تهیه معجونهای چاق کننده خانگی ، کنترل بیشتری بر مواد مورد استفاده ، طعم و ارزش غذایی آنها خواهید داشت. برخی از دوزهای چاق کننده عبارتند از:

• آب میوه های مختلف: آب میوه از مخلوطی از میوه های مختلف ، عسل ، شیر ، پروتئین های ساده و طعم دار ، آب پنیر و ماست تشکیل شده است. شما می توانید از این ترکیبات پرکالری و خوشمزه به سلیقه خود استفاده کنید. اگر به اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی نیاز دارید ، روی پیوند کلیک کنید.

شیر موز: موز یکی از مغذی ترین و مفیدترین میوه ها برای افزایش وزن است. این میوه سرشار از کالری ، پتاسیم و کربوهیدرات است. مخلوطی از شیر ، موز ، عسل یا دارچین می تواند بسیار قوی ، خوشمزه و مناسب برای افزایش وزن باشد.

شیر ، نارگیل و عسل را با هم ترکیب کنید: نارگیل سرشار از کالری و چربی های سالم است. مخلوط کردن این میوه با شیر و عسل می تواند معجون بسیار مفید و خوشمزه ای برای افزایش وزن باشد.

آیا رژیم دانمارکی می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد؟

رژیم چاقی در یک هفته

برای هر یک از دوزهای نمایش داده شده ، می توانید از 470 میلی لیتر (2 فنجان) شیر معمولی یا شیر سویا (برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز) استفاده کنید. همه ترکیبات فوق ، به همراه مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی ، بین 400 تا 600 کالری دارند.

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

اولین روز
صبحانه: بوریتو سبزیجات را فریز کنید. 1 فنجان توت فرنگی
میان وعده 1: 1 بادام شکلاتی و عسل
ناهار: 2 سالاد تن ماهی با سبزیجات و یک فنجان انبه
بعد از ظهر: 1 سیب بزرگ ، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
شام: سیخ خردل و هویج و نصف برنج قهوه ای به شکل گربه

روز دوم:
صبحانه: یک وعده تمشک ، آب هلو و انبه ، یک تخم مرغ آب پز
میان وعده 1: 15 هویج کوچک ، 3 قاشق غذاخوری نخود ، 1 عدد پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم ، یک قرص نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: ذرت بوداده خانگی ، 1 عدد موز بزرگ و 8 عدد بادام بدون نمک
شام: 2 وعده استیک فیلادلفیا ، 2 فنجان اسفناج تازه ، 1 فنجان هویج خرد شده با ½ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ½ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک.

رز سوم:
صبحانه: دو وعده آجیل با آب انگور ، یک لیوان شیر
میان وعده: یک تکه پنیر سوئیسی ، 8 عدد کراکر ، 7 عدد
ناهار: 1 وعده کدوی سرخ شده با گل کلم و سبزیجات و یک نان تست با کره بدون نمک.
بعد از ظهر: 6 اونس ماست یونانی ، 1 فنجان توت فرنگی ، 1 قاشق غذاخوری عسل
شام: 2 وعده پاستای مرغ ، جوانه بروکسل و قارچ خامه ای

برای افراد تنبل: رژیم لاغری در خانه

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

روز چهارم:
صبحانه: دو وعده آجیل با آب انگور ، یک لیوان شیر
میان وعده: 15 هویج کوچک ، 1/4 فنجان نخود ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم ، 1 قرص نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 4 عدد کراکر گراهام ، 1 عدد سیب متوسط
شام: 1 قسمت مرغ سرخ شده ، 1 قسمت سالاد سیب زمینی یونانی ، 1 قسمت لوبیا سبز با سیر

روز 5:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، آب هلو و انبه و 2 تخم مرغ آب پز
میان وعده: شکلات پرانرژی ، عسل و بادام
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، و یک نان تست با کره بدون نمک.
بعد از ظهر: 2 عدد شکلات ، بادام ، عسل
شام: دو وعده سالاد مرغ سبز ، و یک نان هفت دانه برشته

روز ششم:
صبحانه: 1 آب تمشک ، یک هلو و یک انبه ، 2 تخم مرغ آب پز ، 2 پرتقال متوسط.
میان وعده: 1 عدد سیب متوسط ​​، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
ناهار: 2 وعده رول لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای ، 1 فنجان توت فرنگی
بعد از ظهر: 4 ترقه گراهام
شام: دو وعده چیپس تورتیلا با سالاد لوبیا سیاه

روز هفتم:
صبحانه: 1 آب تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز ، یک موز متوسط.
میان وعده: 6 اونس ماست یونانی ، ½ فنجان توت ، 1 قاشق غذاخوری عسل
ناهار: 2 وعده رول لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای
بعد از ظهر: 1 شکلات ، بادام و عسل
شام: 1 وعده ماهی قزل آلا پر از اسفناج خامه ای ، 2 وعده لوبیا سبز با سیر و 3/4 فنجان برنج قهوه ای.

چاقی پا در یک هفته

چاقی پا در یک هفته

افزایش وزن با کمک برنامه رژیم غذایی امکان پذیر است. در این قسمت ، غذاهایی را که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند ، مرور می کنیم. برخی از غذاهایی که برای پاها مفید هستند عبارتند از:
پروتئین ها: مانند سینه مرغ ، تیلاپیا ، استیک و فیله
محصولات لبنی کم چرب مانند شیر ، ماست و پنیر
• غلات و نان سبوس دار
میوه هایی با انرژی بالا و آنتی اکسیدان ها مانند انگور ، توت ، خربزه و موز
• سبزیجات نشاسته ای ، از جمله سیب زمینی ، و سبزیجات معمولی مانند قارچ ، کدو سبز و خیار
آجیل و دانه های مغذی مانند گردو
دانه کتان و دانه چیا
• لوبیا
روغن آووکادو و روغن زیتون

در طول رژیم چاقی یک هفته ای از مصرف الکل ، فست فود ، غذاهای سرخ کرده و قندهای مصنوعی خودداری کنید. خوردن این غذاها می تواند به سیستم گوارش آسیب برساند و روند عضله سازی را مختل کند. همچنین بهتر است از گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید. زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و می توانند روند افزایش وزن را تغییر دهند.

چاقی با داروهای گیاهی

چاقی با داروهای گیاهی

برای یک هفته رژیم غذایی چاقی ، برخی از داروهای گیاهی می تواند کمک زیادی به افزایش وزن بخصوص در مدت زمان کوتاه کند. برخی از داروهای گیاهی چاقی عبارتند از:
• بابونه: بابونه گیاهی اشتها آور است. مصرف روزانه این ماده باعث افزایش اشتها می شود و به طور طبیعی منجر به افزایش وزن می شود.

شکرگزاری: ریشه های شکرگزاری برای دهه ها در درمان افرادی که از کاهش وزن ناخواسته و از دست دادن اشتها رنج می برند ، استفاده می شود. این گل به بدن کمک می کند تا غذا را به درستی جذب کند. این به نوبه خود اشتها و جریان صفرا را افزایش می دهد. گل شکرگزاری یک گیاه بسیار تلخ است و معمولاً یک گیاه تلخ است که به شما کمک می کند وعده های غذایی خود را بهتر بخورید.

زنجبیل: زنجبیل در طب سنتی برای درمان اختلالات روده ای استفاده می شود. زنجبیل بهترین داروی گیاهی برای ناراحتی معده ، حالت تهوع و سوء هاضمه است. این گیاه اشتهای ضعیف را درمان می کند و به شما کمک می کند از وعده های غذایی خود لذت بیشتری ببرید.

خلاصه مقاله

نوجوانان ، افرادی با کاهش وزن بیش از حد و بازیگرانی که نیاز به افزایش وزن در مدت زمان کوتاهی دارند طرفداران رژیم های چاقی در یک هفته هستند. برنامه چاقی هفتگی باید توسط متخصص تغذیه یا پزشک بر اساس ویژگی های بدنی فرد ، وزن مورد نظر ، میزان متابولیسم و ​​فعالیت های روزانه تنظیم شود.

عدم رعایت این برنامه در یک هفته پایه می تواند آسیب جدی به سیستم گوارش ، به ویژه دیواره معده وارد کند. یک برنامه چاقی هفتگی بدون شروع نیز می تواند با ایجاد فشار زیاد بر بدن منجر به عوارض طولانی مدت دیگری مانند فشار خون بالا شود.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *