رفتن به نوشته‌ها

رژیم ورزشکاران رژیم غذایی سالم برای ورزشکاران


رژیم ورزشکاران

رژیم ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند از رژیم غذایی پیروی کنند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید این غذا را با خوردن جبران کنیم ، در واقع با رژیم غذایی ، متابولیسم مناسب را تأمین می کنیم.

رژیم غذایی برای ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، علاقه به ورزش و فعالیت های ورزشی در حال افزایش است ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به صورت حرفه ای ورزش می کنید ، تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شما است و قطعاً برای موفقیت در این امر به رژیم غذایی مناسب ورزشی نیاز دارید. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد توجه باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر جعل و کیفیت پایین وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که مکمل های ورزشی با کیفیت بالا فقط سه تا چهار ماه قبل از ورزش با فشار بالا مصرف می شوند ، نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و استفاده از این مکمل ها به طور منظم توصیه نمی شود. به بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در My Weight ، ما آخرین برنامه های رژیم غذایی مناسب ورزشکاران را برای ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار ، با اطلاعات متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان مجرب باشگاه و استادان تربیت بدنی در اختیار شما قرار می دهیم. با ما بمان

طبق توصیه های بسیاری از متخصصان محافل پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکار باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از تمرینات اعم از آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای ، با یا بدون رقابت برآورده کند. عدم اطلاع صحیح از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا ورزش و همچنین تحمیل هزینه ها ، می تواند خطرات بیشماری برای سلامتی به دنبال داشته باشد. بنابراین ، شما باید برای برنامه رژیم غذایی ورزشی و همچنین رژیم غذایی برای چاقی یا اضافه وزن به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم غذایی ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید قرار دارند ، متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی را در بدن هنگام فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، جبران مواد مغذی از دست رفته تنها با رژیم غذایی مناسب ورزشکار بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی یک ورزشکار باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم غذایی باشد. اما بسته به اینکه در چه مرحله ای از عضله سازی هستید ، میزان مصرف هر ماده باید با توجه به رژیم غذایی ورزشکار مدیریت شود.
ویژگی های رژیم غذایی برای ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این امکان را می دهد که رژیم غذایی خود را با رژیم خانوادگی خود هماهنگ کنند ، همچنین مطابق با رژیم خانوادگی و همچنین حفظ رژیم ورزشی مناسب است.
رژیم غذایی ورزشکاران با رژیم های معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی برای یک ورزشکار افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی خود است که برای افراد متوسط ​​حدود 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در یک برنامه ورزشی ، میزان پروتئین در رژیم غذایی. رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی یک ورزشکار بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین ها برای عضله سازی باید در رژیم ورزشی گنجانده شود. بنابراین ، داشتن یک مشاور تغذیه مناسب ، به روز رسانی رژیم غذایی ورزشکار ، با توجه به شرایط بدنی به صورت هفتگی یا ماهانه ، کنترل مداوم وزن و همچنین معاینات منظم برای ورزشکاران بسیار توصیه می شود.

اهمیت رژیم غذایی برای ورزشکاران

با دریافت برنامه رژیم غذایی ورزشکاران آنلاین با پشتوانه سالها تجربه متخصصان تغذیه و پزشکان ، همراه با دریافت مشاوره دو طرفه از مرکز مراقبت های بهداشتی “وزن من” ، از بهترین روش های ورزشی ورزشی و الگوی تغذیه سالم برای ورزشکاران بهره مند شوید.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، توجه به نوع تمرین ، مدت زمان آن و تعداد دفعات انجام آن در طول هفته بسیار مهم است. تا بتوانند میزان انرژی مورد نیاز خود را در طول ورزش و مسابقات به صورت علمی و دقیق تأمین کنند.

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تناسب اندام و ورزش کمک می کند ، در حالی که بسیاری از قهرمانان بدنسازی و ورزشگاه علاوه بر فعالیت های ورزشی ، از رژیم غذایی ورزشی سالم و اصولی استفاده می کنند.

مرکز پزشکی My Wozni ، که از تخصص متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی استفاده می کند ، برنامه رژیم غذایی را برای ورزشکاران در یک دوره عملی ، ساده و کاربردی 100 to به مشتریان محترم که در رژیم غذایی استاندارد ورزشی در ورزش مناسب هستند ارائه می دهد. جوامع محلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار کمک زیادی به رساندن پروتئین به بدن ورزشکار می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی مورد نیاز ورزشکاران را برای ورزش تامین می کنند.
کربوهیدرات ها را دیر بخورید: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان بخورید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر معمولی استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
از مغز ، آشغال و آب برای جلوگیری از گرفتگی عضلات استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکار لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشورت با متخصصان و مشاوران متخصص رژیم درمانی استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): خوردن میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی ، ضمن تأمین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن ، باعث افزایش قند خون و بازیابی انرژی در بدن ورزشکار می شود.

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران بخورید

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از خوردن غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها که باعث ورزش شدید ورزشکار به دلیل خستگی می شود ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: داروهای خاصی که باعث تسکین درد می شوند مانند هروئین ، مورفین و کراک به دلیل اثرات مخرب آنها کاملاً ممنوع است.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ای و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم ورزشکاران ، در روز مسابقه ، غذاهای چرب و غنی از پروتئین به دلیل هضم آهسته آنها باید اجتناب شود ، زیرا تأثیرات منفی بر عملکرد ورزشی ورزشکاران خواهد داشت.

رژیم ها به ورزشکاران توصیه می کنند به جای غذاهای چرب و پروتئینی ، غذاهای با کربوهیدرات بالا را سریعتر هضم کرده و جذب کنند. اطمینان حاصل کنید که حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات توسط ورزشکار 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات خورده می شود.

به عنوان مثال ، طبق رژیم غذایی ورزشکار در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی ، نان یا نان با کره ، مربا و عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد. برای پر کردن گلیکوژن بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسل ، سبزیجات ، میوه های تازه ، آب میوه ، برنج ، ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدراتها در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات (مناسب برای مسابقات هفتگی) غذاهای پر کربوهیدرات بخورید
رژیم 6 روزه ورزشکار: در 3 روز اول قبل از مسابقه ، رژیم ورزشکار علاوه بر ورزش های سبک دارای کربوهیدرات زیادی است و 3 روز گذشته علاوه بر ورزش شدید ، غذاهای کم کربوهیدرات را در رژیم غذایی ورزشکار شامل می شود. برنامه رژیم غذایی برای ورزشکاران مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور و بین المللی)

راههای ارتباطی با الف. بهار هند

شماره تماس مستقیم: 1090313131194

عنوان : خیابان کشاورز ، بین جمالزاده و کارکر ، ساختمان پزشکان دریایی ، پلاک 340 ، طبقه دوم ، واحد 12

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *