رژیم های کم فشار خون – خبر خوب


فلاونوئیدها اجزای طبیعی هستند که عمدتا در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند و ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهند. تنوع میکروبیوتای روده با مصرف غذاهای غنی از فلاونوئیدها مانند سیب، گلابی، توت، چای و شکلات تلخ افزایش می‌یابد و این نیز منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

محققان پیشنهاد می کنند که ساختار میکروبیوتای روده (میکروبیوم هایی که در دستگاه گوارش یافت می شوند) در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد سالم یکسان نیست.

محققین ارشد در این مطالعه گفتند: میکروبیوم روده ما نقش مهمی در متابولیسم فلاونوئیدها برای تقویت اثرات محافظتی قلبی آنها ایفا می کند و این مطالعه شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد دسترسی به اثر این مواد در کاهش فشار خون می تواند به صورت ساده انجام شود. مسیر. تغییر در رژیم غذایی روزانه

تیم تحقیقاتی ۹۰۴ بزرگسال را انتخاب کردند و رژیم غذایی، میکروبیوم روده و فشار خون آنها را ارزیابی کردند.

شرکت‌کنندگانی که غذاهای سرشار از فلاونوئید مانند سیب، گلابی و توت مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که غذاهای سرشار از فلاونوئید مصرف نمی‌کردند، میکروبیوتای روده‌ای متنوع‌تر و فشار خون سیستولیک پایین‌تری داشتند.

محققان دریافتند که ۱۵ درصد از رابطه بین مصرف زیاد فلاونوئیدها و فشار خون پایین را می توان با تفاوت میکروبیوم توضیح داد.

در این مطالعه، مصرف یک و نیم فنجان میوه در روز، معادل ۱۲۸ گرم، با ۴.۱ میلی متر جیوه در کاهش فشار خون سیستولیک همراه بود.

وی افزود: تحقیقات ما نشان می دهد که کارآزمایی های آینده باید شرکت کنندگان را بر اساس داده های متابولیک بررسی کنند تا نقش متابولیسم و ​​میکروبیوم روده را در تنظیم اثر فلاونوئیدها بر فشار خون بهتر درک کنند.

درک بهتر متغیرهای فردی در متابولیسم فلاونوئید ممکن است به خوبی توضیح دهد که چرا برخی از افراد مزایای محافظتی بیشتری از غذاهای غنی از فلاونوئید برای سلامت قلب دارند.

نتایج این مطالعه در مجله Hypertension منتشر شد.