رژیم های غذایی غنی از سبزیجات ممکن است به معنای کاهش خطرات قلبی باشد


تصویر خبر: رژیم های غذایی غنی از سبزیجات ممکن است به معنای کاهش خطرات قلبی باشدتوسط امی نورتون
خبرنگار HealthDay

پنجشنبه، ۵ مارس ۲۰۱۵ (اخبار هلث دی) – یک مطالعه بزرگ جدید نشان می دهد افرادی که بیشتر از محصولات حیوانی غذاهای گیاهی می خورند ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهند.

محققان دریافتند که در بین بیش از ۴۵۰۰۰۰ بزرگسال اروپایی، کسانی که رژیم غذایی آنها حدود ۷۰ درصد گیاهی بود – یعنی غلات کامل، لوبیا، سبزیجات، میوه ها و آجیل – خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را نسبتاً کمتر داشتند.

شانس آنها در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی آنها بیش از ۵۰ درصد گوشت، لبنیات، تخم مرغ و ماهی بود، ۲۰ درصد کمتر بود.

کامیل لاسال، محقق ارشد، اپیدمیولوژیست در امپریال کالج لندن، در انگلستان، گفت: این یافته ها ثابت نمی کند که غذاهای گیاهی مستحق اعتبار هستند.

او گفت که تیم او توضیحات بالقوه دیگری مانند وزن افراد، عادات ورزشی و سطح تحصیلات را ارائه کرده است. اما هنوز مشخص کردن این رژیم‌های غذایی «نیمه گیاه‌خواری» به‌عنوان دلیل پایین‌تر بودن میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته دشوار است.

لاسال که قرار است نتایج را روز پنجشنبه در نشست انجمن قلب آمریکا (AHA) در بالتیمور ارائه دهد، گفت که این یافته ها با تحقیقات فراوانی مطابقت دارد. تحقیقات ارائه شده در جلسات پزشکی باید به عنوان مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله پزشکی با داوری همتا منتشر شود.

AHA توصیه می کند که مردم باید مقدار زیادی غذاهای گیاهی بخورند، اما گوشت قرمز و چربی اشباع شده را که عمدتاً در محصولات حیوانی یافت می شود، محدود کنند.

به علاوه، لاسال گفت، فواید قلبی رژیم به اصطلاح مدیترانه ای به خوبی تثبیت شده است. این رژیم شامل مقدار زیادی غذاهای گیاهی و مقدار کمی گوشت یا لبنیات است.

لاسال درباره این یافته ها گفت: «این انقلابی نیست. این یک پیام ساده است: مقداری گوشت، تخم مرغ و لبنیات را با لوبیا، آجیل جایگزین کنید. [grains] و سبزیجات.”

با این حال، به گفته لاسال، ماهی – که جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است – موضوع متفاوتی است. وی خاطرنشان کرد که انواع روغنی ماهی حاوی چربی های امگا ۳ مفید برای قلب هستند و همچنین جایگزین خوبی برای گوشت قرمز هستند.

این یافته ها بر اساس بیش از ۴۵۰۰۰۰ بزرگسال ۳۵ تا ۷۰ ساله است که در یک مطالعه اروپایی در مورد تغذیه و خطر سرطان شرکت کردند. در ابتدا، آنها اطلاعات دقیقی در مورد رژیم غذایی و سبک زندگی خود ارائه کردند. در طول ۱۳ سال بعد، کمی بیش از ۵۰۰۰ نفر بر اثر بیماری قلبی یا سکته جان خود را از دست دادند.

تیم Lassale اطلاعات رژیم غذایی شرکت کنندگان در مطالعه را بررسی کرد و به هر فرد بر اساس اینکه الگوی غذایی آنها “طرفدار گیاهخواری” بود، امتیازی داد. آنها دریافتند افرادی که امتیاز «بالا» دارند، ۲۰ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از علل مرتبط با قلب نسبت به افرادی با کمترین امتیاز هستند.

به گفته لاسال، خبر خوب این است که افرادی که علاقه ای به گیاهخوار شدن ندارند، هنوز هم می توانند سبک غذایی طرفدار گیاهخواری را مدیریت کنند. او گفت که صرفاً به بشقاب شام خود نگاه کنید و مطمئن شوید که غذاهای گیاهی بیشتری نسبت به گوشت و لبنیات دارد، قدم بزرگی است.

راشل جانسون، استاد تغذیه و پزشکی در دانشگاه ورمونت، با این موضوع موافق است.

او گفت: «نتایج مهم هستند زیرا نشان می‌دهند که افراد برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نیازی به پیروی از یک رژیم غذایی کامل گیاهخواری ندارند.» “به نظر می رسد حرکت به سمت یک رژیم غذایی گیاهی تر بدون گیاهخواری مفید باشد.”

جانسون که قبلاً رئیس کمیته تغذیه AHA نیز بوده است، تأکید کرد که ماهی در این تصویر جای می‌گیرد. او گفت: “AHA توصیه می کند حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید – به ویژه ماهی هایی که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.”

جانسون گفت: برخی از منابع خوب شامل ماهی آزاد، قزل آلا و شاه ماهی هستند.

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۱۵ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.




نمایش اسلاید


بیماری قلبی: علل حمله قلبی
به نمایش اسلاید مراجعه کنید

منابع

منابع: Camille Lassale، Ph.D.، اپیدمیولوژیست، امپریال کالج لندن، دانشکده بهداشت عمومی، انگلستان. راشل جانسون، دکترا، MPH، استاد، تغذیه و پزشکی، دانشگاه ورمونت، برلینگتون، Vt. 5 مارس ۲۰۱۵، ارائه، نشست انجمن قلب آمریکا، بالتیمور، Md.


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/