رفتن به نوشته‌ها

رژیم ماست برای کاهش وزن. 3 تأثیر ماست بر رژیم غذایی کاهش وزن


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یک راه است کاهش وزن که می تواند علاوه بر کاهش وزن فواید سلامتی شما چندین مورد دارید. ماست به عنوان یک محصول لبنی تک خوراک مختصر، صبحانه یا چاشنی غذا در سراسر جهان معروف است.

ماست سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی رژیم های زیادی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که باعث کاهش وزن می شود.

تعجب آور است که بدانید این نوع رژیم ها هنوز در حال مطالعه هستند. در ادامه این متن ، ما هر آنچه که در مورد رژیم غذایی و تأثیر آن بر کاهش وزن مورد نیاز است را توضیح خواهیم داد.

ارزش غذایی ماست در رژیم لاغری

ارزش غذایی (در 100 گرم) شیر کم چرب ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات ها 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منو بر اساس مصرف ماست تنظیم می شود. چندین نظریه وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

کلسیم یکی از مواد مغذی ماست است که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر فنجان 23 درصد از نیاز روزانه شما به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی عالی است برای سلامت استخوان ضروری است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، کلسیم خون بالا باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات روی حیوانات این را نشان می دهد کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم افزایش وزن را در افراد در تمام سنین با توده بدن متعادل کاهش داد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به افرادی که مصرف نکرده بودند ، اضافه کردند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با دریافت کلسیم و کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. خوردن پروتئین در کاهش وزن و لاغری تاثیرات زیادی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها را افزایش می دهد. علاوه بر این ، سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه پروتئین بیشتری دریافت کنید متابولیسم میانگامد. رژیم های سرشار از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس پری در معده

شاید یکی از دلایلی که رژیم غذایی ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. چون پروتئین احساس پری در معده نیز رانندگی خواهد کرد در نتیجه از پرخوری و حتی گرسنگی ناشی از گرسنگی جلوگیری می کند.

در حفظ ماهیچه ها در طول روند کاهش وزن مثر است

در حالی که رژیم کم کالری و کم چربی دارید ، مصرف زیاد پروتئین به همراه کاهش چربی به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات وزنه برداری انجام دهید.

رژیم غذایی ما برای کاهش وزن

یک وعده 245 گرم ماست ساده حاوی 8 گرم پروتئین و ماست یونانی حاوی 22 گرم پروتئین است. با این حال ، نه تنها محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند ، منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک ها است که بدن باید به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه نشان داده است که پروبیوتیک های لاکتوباسیلوس ، که در ماست موجود است ، برای کاهش وزن و کاهش چربی شکم مثر است.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم شیر کامل نسبت به ماست پروبیوتیک مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن م effectiveثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که ماست را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند ، بیشتر به این حالت مبتلا می شوند اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

طبق یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در روند کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. در طول بهتر است روند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی به جای غذاهای مضر در رژیم کاهش وزن استفاده کرد تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست از مارک های مختلف ممکن است حاوی شکر ، چربی اشباع و چربی های مضر باشد. این می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است در رژیم غذایی ماست را در حد اعتدال مصرف کنید. قبل از خرید حتما به برچسب روی بسته بندی میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول توجه کنید. ترجیحاً یکی را انتخاب کنید که شامل حداقل یا صفر از این اجزا باشد.

نکات پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند برای کاهش وزن عملی باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی لاغری و رژیم غذایی استفاده کنید ، به عنوان یک میان وعده عالی برای جلوگیری از خوردن غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی آنها.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *