رفتن به نوشته‌ها

رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم میوه


در شرایطی که بازار انواع رژیم ها داغ است ، برخی از افراد به رژیم غذایی به نام رژیم میوه خواری روی می آورند. رژیم غذایی میوه خوردن برای کاهش وزن یکی از آن رژیم ها با نام شیرین و فریبنده است که در ابتدا این تصور را ایجاد می کند که یک رژیم غذایی سالم ، مفید و م effectiveثر است! اما این نام فریبنده تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم غذایی علاوه بر مزایای کاهش وزن ، اشکالاتی نیز دارد. این رژیم غذایی ، زیر مجموعه رژیم های گیاهی ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها منجر به دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم میوه خواری برای کاهش وزن شده است. برخی از افراد بر خطرات کمبود بسیاری از مواد مغذی در این رژیم تاکید می کنند و برخی معتقدند که خوردن رژیم میوه ای برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

این رژیم در دوره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود دوره مورد نیاز رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این سیستم با ما همراه باشید

رژیم غذایی مطلق میوه برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50-75 درصد از کالری مصرفی در روز هستند. شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه ها و فقط 10 درصد را از غذاهای دیگر دریافت می کنند و از ناحیه شکم و پهلوها جلوگیری می کنند.

برای کاهش وزن از میوه در رژیم غذایی میوه استفاده کنید

هیچ محدودیتی برای خوردن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی میوه خوردن برای کاهش وزن وجود ندارد و اگر گرسنه هستید در هر زمان می توانید تا آنجا که ممکن است میوه و سبزیجات بخورید ، اما استفاده معمولاً به سه وعده غذایی اصلی و چند وعده تقسیم می شود. تنقلات، خوراک مختصر.

این رژیم بیشتر به عنوان یک رژیم پاک کننده برای سم زدایی بدن استفاده می شود و می تواند در کاهش وزن م effectiveثر باشد تا اینکه در کاهش وزن مثر باشد.

برای مطالعه: لاغر شدن ران ها

غذاهایی که باید در این رژیم مصرف و ممنوع شوند

معمولاً هفت نوع میوه در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن توصیه می شود که عبارتند از: مرکبات مانند مرکبات ، توت ها و هلو ، میوه های کمتر اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک ، انجیر ، میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انگور و خربزه ، میوه های روغنی مانند آووکادو ، نارگیل ، زیتون ، میوه های گیاهی مانند فلفل ، خیار ، کدو تنبل و مغزهایی مانند فندق ، بادام ، پسته ، گردو و دانه هایی مانند آفتابگردان ، کدو و کدو.
انواع غذاها نیز در این رژیم ممنوع است و نباید مصرف شود ، که شامل پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست و پنیر) ، غلات (مانند غلات جوانه زده) در صورت نیاز به برنامه غذایی رژیم غذایی را کلیک کنید.

انواع رژیم های میوه خواری

انواع رژیم های میوه خواری

رژیم میوه ای برای کاهش وزن را می توان به رژیم های خانگی برای لاغری تقسیم کرد علاوه بر اینکه به چند نوع دیگر تقسیم بندی شد.این تقسیم بندی بستگی به نیاز به کاهش وزن دارد. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

رژیم میوه به مدت 3 روز

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی افراد می گویند به جای صبحانه میوه بخورید تا سریع لاغر شوید.

این نوع رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار موثر باشد ، برای رژیم غذایی کلیک کنید. برنامه 3 روزه این سیستم به شرح زیر است
صبح اول: آب لیمو تازه با آب گرم. این کار کلیه ها را تمیز می کند و در صورت بروز یبوست ، یبوست و عملکرد گوارشی را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما از رژیم گرفتن نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارشی است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: دو سیب ، دو انجیر و خرما بخورید و از خوردن موز خودداری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو سبز ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، هنگامی که احساس گرسنگی می کنید ، مجاز به خوردن میوه هستید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مجاز به استفاده از آب میوه های طبیعی یا آب میوه های تازه بدون افزودنی هستید.

اسموتی ها طعم بسیار متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف با هم و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید.علاوه بر این ، ترکیب میوه ها انرژی زیادی دارد و می توانید از آب آن به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

موضوعات مرتبط: رژیم سبک

رژیم میوه به مدت 15 روز

اگر می خواهید یک دوره زمانی خاص را برای استفاده از این رژیم انتخاب کنید ، 15 روز زمان مناسب است. می توانید از این رژیم در 15 روز استفاده کنید و از مزایای آن لذت ببرید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی بدن و پاکسازی پوست و همچنین کاهش وزن مناسب.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز ورزش را ادامه دهید ، اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید برای شما به یک عادت تبدیل می شود. عادات غذایی سالم در این رژیم مانند مصرف مقدار زیادی آب و میوه. به

همچنین با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، میزان کاهش وزن بسیار بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما به خاطر داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت عواقب ممکن است بر شما تأثیر بگذارد

حتما بخوانید: رژیم سم زدایی چیست؟

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاهی انجام دهید. در چند روز اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند ، شما را بسیار سبک می کند و به شما احساس طراوت می دهد.

بهترین شکل بین 3 تا 7 روز است و طولانی شدن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

فواید رژیم غذایی میوه ها

میوه ها منابع غنی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خودایمنی دارند.میوه هایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند می توانند به آب رسانی مجدد بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین سرشار از قند هستند و می توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول ، رفع یبوست و بهبود حرکت روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند و همانطور که خوانده ام ، رژیم غذایی فواید بسیاری دارد ، اما نباید از معایب آن غافل شد. در ادامه این مقاله به معایب این سیستم اشاره خواهد شد.

مضرات رژیم میوه خواری

مضرات رژیم میوه خواری

اگرچه این رژیم شامل بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنهاست ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوء تغذیه زیاد است زیرا بسیاری از مواد مورد نیاز بدن محدود و حتی ممنوع است و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد.

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی ممکن است تأثیر رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن را کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم دارای کمبود ویتامین D ، کلسیم و B12 است و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا محصولات لبنی و گوشت ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما منابع گیاهی آهن به سختی جذب می شود ، در حالی که آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان به راحتی قابل جذب است.

نکته مهم دیگری که تنها با خوردن میوه در اختیار بدن قرار نمی گیرد پروتئین است ، بدن برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه ها بسیار محدود است و به هیچ وجه با بدن مطابقت ندارد. نیاز به پروتئین

استفاده از این رژیم غذایی ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم غذایی ، افزایش وزن ایجاد می شود زیرا بسیاری از میوه ها قند زیادی دارند و مصرف بیش از حد آنها می تواند منجر به چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی اصلاً برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند برای دندان ها مضر باشد و باعث پوسیدگی دندان شود.

برای مطالعه: رژیم دیابت

نتایج رژیم میوه خواری

نتایج رژیم میوه خواری

اگرچه خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی استفاده از هرگونه رژیم غذایی و الگوی غذایی که منحصر به یک نوع غذا باشد ، قطعاً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی حاوی تمام منابع مورد نیاز بدن نیست و کمبود هر یک از این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به طیف وسیعی از مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی قطعاً بدون عواقب نخواهد بود. اگر بر رعایت این رژیم اصرار دارید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف حیاتی خود باشد.

البته ، اگر تصمیم دارید فقط میوه به جای تنقلات بخورید ، این رژیم ممکن است مفید باشد و مضرات ذکر شده در بالا را نداشته باشد ، اما فقط مزایای این رژیم غذایی و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که اگرچه این رژیم غذایی بسیار دوست داشتنی و احتمالاً فریبنده است ، اما می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم غذایی میوه ها به خوردن منابع میوه برای کاهش وزن محدود می شود و سایر منابع مصرف در آنها بسیار کم است. البته ناگفته نماند که این سیستم مزایای فوق را نیز دارد. ما انواع این ملعونان را نیز برشمردیم و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *