رفتن به نوشته‌ها

رژیم غذایی منطقه چیست؟ | سیستم منطقه نمونه


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری ها و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم غذایی منطقه چیست؟

رژیم غذایی منطقه چیست؟

سیستم منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این رژیم ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و از راه های دیگر به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین رژیم غذایی ، هر وعده باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این رژیم ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و در نتیجه احساس سیری در بدن شما را برای مدت زمان طولانی نگه می دارند. پروتئین در رژیم غذایی باید فاقد چربی باشد و از چربی های اشباع نشده نیز باید استفاده شود.

برای مطالعه: رژیم متابولیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که رژیم غذایی را طراحی کرده اند معتقدند که با کاهش چربی بدن ، افراد چربی بیشتری را از دست می دهند. روند پیری در این افراد کاهش می یابد. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از رژیم غذایی نامناسب ایجاد شد. رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و شرایط جسمی و روحی بهتری را تجربه کنید. رژیم غذایی یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه تأثیر غذاهای مختلف بر سیستم هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه رژیم غذایی

رژیم لاغری را فقط با یک کلیک امتحان کنید. در روش منطقه ای ، شما باید هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و هرگز پنج ساعت متوالی گرسنه نمانید. شما می توانید از روش های مختلف برای شناسایی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه استفاده کنید. در اینجا ما دو روش معمول برای طراحی وعده های غذایی در این رژیم را بررسی می کنیم: آیا رژیم غذایی منطقه ای رژیم پاکسازی بدن نیست؟

راههای بصری برای طراحی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه:

راههای بصری برای طراحی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم شما تنها ابزاری است که برای شروع رژیم لازم دارید.

طبق این روش ، برای تعیین حجم هر وعده از اندازه کف دست استفاده می شود. برای تقسیم هر وعده غذایی می توانید این کار را بصری انجام دهید. می توانید بشقاب خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار پروتئین باید تقریباً به اندازه کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست باشد. این بخش ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات ها اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که قند طبیعی بالایی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات های با قند بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این بخش می تواند شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

روش چشم بسیار آسان است و می تواند برای مبتدیانی که به تازگی رژیم غذایی منطقه را شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا در رژیم غذایی خود در رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها پایبند باشید.

روشهای واحدهای غذایی در رژیم غذایی منطقه:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود تنظیم کنید و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز برای هر روز را محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد و اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

از سوی دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های اصلی غذایی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی است و تنها یک وعده میان وعده.

هر واحد غذایی حاوی یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم رژیم غذایی برای رژیم را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با کاهش مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه

مهمترین مزایای رژیم غذایی عبارتند از:
• چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• حفظ سلامتی برای مدت زمان طولانی تری
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد ذکر شده ، کاهش التهاب در نقاط مختلف بدن باید مورد توجه قرار گیرد. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی در بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی منطقه دارای مزایای زیادی است ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم اهمیت زیادی در رژیم غذایی ندارند و رعایت این رژیم به مدت طولانی و صرف نظر از این مشکل می تواند به ذخایر کلسیم در بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند فشار زیادی را بر کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: رعایت استانداردهای تغذیه ای می تواند هزینه بر باشد.

چه کسی سیستم منطقه ای را ایجاد کرد؟

چه کسی سیستم منطقه ای را ایجاد کرد؟

رژیم غذایی یکی از پرطرفدارترین برنامه های غذایی در جهان است و برای افرادی که علاقمندی های متفاوتی دارند و تمایل به غذا دارند به راحتی می توان از آن پیروی کرد. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این سیستم استفاده کرده اند.

رژیم گرفتن برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت دارند آسان نیست. از آنجا که هر وعده حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری پیروی می کنند ، ممکن است به سختی این قسمت را از غذا خارج کنند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه تکیه می کنند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، این افراد ممکن است در تامین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی از انواع چای می توانند بر سطح انسولین در خون تأثیر بگذارند. به عنوان یکی از مهمترین اجزای رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن هنگام مصرف این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید روزانه یک بار کافئین مصرف کنید.

شاید به همین دلیل باشد که پیروی از این رژیم برای افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین وابسته هستند دشوار است.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک گزینه مناسبی است.

خلاصه مقاله

یک برنامه رژیم غذایی 1 دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و در نتیجه کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحدهای تغذیه بروید.

اگرچه رژیم غذایی کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن را تضمین می کند ، اما عدم توجه به سایر ویتامین ها و کلسیم ممکن است در برخی موارد مشکل ساز باشد. بهتر است علاوه بر رعایت رژیم غذایی ، از ویتامین ها و مکمل های دیگر نیز استفاده کنید. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و دیابت بسیار مناسب است.

پیروی از این رژیم می تواند برای گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی چالش برانگیز باشد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *