رفتن به نوشته‌ها

رژیم غذایی | مقالات ورزشی اصول لاغری


اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید چربی های ذهنی را از بین ببرید و این منجر به کاهش چربی دور کمر می شود. بنابراین ، در واقع ، اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن شروع می شود.

قبل از اینکه بتوانید از تغییرات فیزیکی مرتبط با کاهش وزن سالم لذت ببرید ، ابتدا باید یک تغییر ذهنی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های بد قدیمی خود را ترک کنید. کلید شروع تغییر شما این است که در مورد آن فکر کنید – شما می خواهید به جای رژیم غذایی سریع کاهش وزن ، یک شیوه زندگی واقعی را تغییر دهید. هدف خود را کنترل وزن در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی سالم و جدید خود پایبند باشید.

کاهش وزن

هر کسی بهانه های خودش را دارد. وقتی سعی می کنید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را بهبود بخشید ، اکثر افراد تا زمانی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، خوب عمل می کنند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مشکلات ذهنی اصلی در کاهش وزن ، هوس های بیش از حد یا خیلی سریع است و خوب است بدانید که کاهش وزن برای ارضاء اکثر رژیم گیرندگان بسیار کند است. در حقیقت ، هنگامی که به آرامی وزن خود را کاهش دهید ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

خود را در وزن ایده آل خود تصور کنید

اگر می خواهید لاغر باشید ، خود را لاغر نشان دهید. آینده خود را برای شش ماه تا یک سال آینده تجسم کنید و در مورد میزان رضایت خود و احساس خود بدون افزایش وزن فکر کنید.

عکسهای قدیمی مربوط به زمانی که لاغرتر بودم را بیابید و آنها را در مکانی قرار دهید که شما را به یاد آنچه می خواهید به دست آورید ، بیاندازد. از خود بپرسید که بعد از آن چه کردید تا بتوانید امروز آن را در سبک زندگی خود بگنجانید. به فعالیتهایی فکر کنید که دوست دارید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

شما انتظارات واقع بینانه ای دارید

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند وزن کم کنند ، بیماران معمولاً برای وزن ایده آل خود عددی می خواهند ، اما اینطور نیست. محدوده وزنی واقع بینانه را انتخاب کنید ، نه یک عدد.

از خود انتظار داشته باشید که در آینده نسبت به خودتان احساس خوب و واقعی داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچک تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که شیوه زندگی شما را بدون ایجاد اختلال در زندگی شما بهبود بخشد ، مانند:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت بدنی انجام دهید
  • به جای سیب زمینی سرخ کرده با غذا سالاد سفارش دهید
  • تا بتوان از نردبان بالا رفت و نفس کشید

همه ما می دانیم که تغییر سخت است ، و اگر سعی کنید تغییرات زیادی ایجاد کنید ، بسیار دشوار خواهد بود ، بنابراین کوچک شروع کنید و به تدریج شیوه زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان خود لذت ببرید

همه ما به حمایت نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. یک دوست ، عضو خانواده یا گروه پشتیبانی پیدا کنید که بتوانید به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که بصورت حضوری و آنلاین با دیگران ارتباط برقرار می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی دارند که رژیم غذایی خود را به تنهایی انجام می دهند.

یک برنامه عملیاتی دقیق داشته باشید

وعده های غذایی سالم را برای روز بعد هر شب برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی برای پیشبرد نبرد 80٪ اگر مجهز به برنامه ریزی دقیق باشید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید برنامه تناسب اندام خود را مانند قرارهای خود تنظیم کنید. به عنوان مثال ، غذاهای ناسالم را با میوه ها و سبزیجات خشک جایگزین کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام چنین اقداماتی در زندگی خود ، سلامت خود را در اولویت قرار دهید و در نهایت این رفتارهای سالم به بخشی عادی از زندگی شما تبدیل خواهد شد.

به خودتان پاداش دهید.

با سفر به سینما ، مانیکور یا چیزهای دیگر که به شما احساس خوبی نسبت به دستاوردهای خود می دهد (به غیر از جوایز غذا) ، به خودتان پاداش دهید.

برای دستیابی به یکی از اهداف کوچک خود ، کاهش وزن یا چند اینچ دور کمر ، به خود پاداش دهید ، به طوری که کار سخت خود را بشناسید و قدم هایی را که برای حفظ سلامتی برمی دارید جشن بگیرید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید به

رهایی از عادات قدیمی دشوار است ، اما اگر می خواهید در کاهش وزن موفق شوید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

به آرامی اما مطمئناً سعی کنید رفتارهایی را که منجر به افزایش وزن می شود ، در مراحل کوچک که به راحتی می توانید بدون احساس محرومیت انجام دهید ، شناسایی و معکوس کنید.

به عنوان مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، ابتدا اسنک کیک یا چیپس خود را به یک تکه میوه تغییر دهید. شب بعد ، سعی کنید یک نوشیدنی بدون کالری بخورید. در نهایت ، می توانید هنگام تماشای تلویزیون شروع به ورزش کنید.

راه دیگر برای شروع عادات بد: غذاهای وسوسه انگیز و بدون کالری در آشپزخانه خود را کنار بگذارید و گزینه های سالم را جایگزین آنها کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

کار با متخصص تغذیه به شما این امکان را می دهد که برنامه کاهش وزن را متناسب با سبک زندگی ، نیازهای تغذیه ای و هرگونه وضعیت پزشکی داشته باشید که یکی از آنها شامل غذاهای سالمی است که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل این که اکثر افراد از برنامه رژیم غذایی خود کوتاه می آیند این است که رژیم مناسب را انتخاب کرده اند. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما در آماده سازی ذهنی برای چالش آینده کمک کند.

ادامه دارد

وزن خود را به طور منظم حفظ کنید. مطالعات نشان می دهد که پیگیری این اطلاعات به تقویت رفتارهای مثبت و کاهش رفتارهای ناسالم کمک می کند. فقط دانستن اینکه در شرف خوردن هستید می تواند به شما در مقاومت در برابر آن تکه کیک کمک کند!

خودت را باور کن

ممکن است در گذشته وزن خود را کاهش داده باشید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون شکست خواهید خورد. مطمئناً روزهایی پیش خواهد آمد که شما بیش از حد غذا بخورید یا از یک تمرین برنامه ریزی شده صرف نظر کنید ، اما مثبت ماندن و ادامه برنامه ضروری است. درک کنید که رسیدن به اهداف کاهش وزن به زمان نیاز دارد ، حتی کاهش 2 کیلوگرم از وزن شما برای سلامتی مفید است و می تواند به شما انگیزه دهد تا 2 کیلوگرم بعدی را کاهش دهید. بدانید که کاهش وزن به ندرت به صورت مستقیم اتفاق می افتد و اگر یک روز بیش از حد غذا خوردید ، نگران نباشید – فقط در وعده بعدی به برنامه خود بازگردید.

حال ، اگر هنوز نمی توانید با رعایت همه این موارد وزن خود را کاهش دهید ، می توانید توضیح دهید که چرا نمی توانید وزن خود را کاهش دهید اینجا پرداخت کردن.

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

https://aaptiv.com/magazine/ how-to-mentally-prepare-for-weight-loss

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *