رفتن به نوشته‌ها

رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم 15 روزه وگان خام


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رایج شد و ذکر شده است که ما به مطالعه این رژیم ادامه می دهیم.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این رژیم که ترکیبی از قوانین این رژیم غذایی و رژیم خام است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را چنین تصور کرد.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با مزایا ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم.برای برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این سیستم

رژیم خام گیاهخواری یکی از شاخه های رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم این روش مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم ، مصرف هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم ، مصرف گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته شده در دمای بالاتر از 48 درجه سانتی گراد ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. این رژیم از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را با هدف استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

برای مطالعه: استویا در رژیم کتو

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهی پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 42 درصد کمتر از سکته قلبی هستند. این رژیم خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم خام گیاهخواری زیر نظر متخصصان پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن ممکن است منجر به عدم تعادل در آنها شود و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، کمبودهای تغذیه ای نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود ، بنابراین رژیم غذایی مناسب به شما در جذب مواد مغذی مفید و همچنین رسیدن به آمادگی جسمانی کمک می کند.

غذاهای گیاهی خام

غذاهایی که مجاز به خوردن آنها در رژیم خام گیاهخواری هستید:
میوه های خشک و تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و غلات خام
حبوبات نپخته

علاوه بر این:

• شیر سبزیجات خام (رژیم شیر برای لاغری)
کره وگان خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا شیره افرا
ادویه ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاها و تنقلات فرآوری شده ، مانند چیپس سیب زمینی و شیرینی

بیشتر بدانید: ران ها و پاها را باریک کنید

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم می تواند شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی شکلاتی انرژی زا
• آب تمشک با دانه های چیا و شکلات
آب میوه زمستانی

• آب میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• آب اسپیرولینا سبز
سبزیجات خام و بدن را تمیز می کند
ناهار خام گیاهخواری

ناهارهای رژیمی خام شامل موارد زیر است:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ طعم دار با سوپ خام کره گیاهی
• ماکارونی با پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

وعده های شام برای این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سس و آجیل
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار ، پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

وگان خام چقدر کاهش وزن دارد؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخیره چربی بدن را در حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر بر روی گروهی از گیاهخواران خام ، 10 تا 12 کیلوگرم کاهش وزن را در طول 3.5 سال گزارش کرد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در دوره هفت روزه این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که بیشترین خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند ، BMI پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم غذایی به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به هفت روز ، 15 روز ، 21 روز و چهل روز تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. بین هر دوره از این رژیم معمولاً یک دوره استراحت وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در هنگام استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها برای گیاهخواران یک خطر معمول است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه خوردن غذای خام را ندارید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصصان شروع کرده و به تدریج دوره های رژیم غذایی خود را تمدید کنید.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

راههای زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم غذایی 40 روزه خام – 50٪ خام: رعایت رژیم خام در ابتدا برای بسیاری از افراد دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای چرب تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از غذای دریافتی روزانه خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تغییر رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است با گام های کوچکتری شروع کنید تا بدن شما به رژیم جدید عادت کند تا از شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق پیاده سازی کرد: 50٪ وگان خام و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود ، زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را دشوار کند. روش دوم این است که 50٪ گیاهخوار خام باشید و 50٪ غذاهای سالم و پخته مصرف کنید. استراتژی دوم این است که یک رژیم سالم برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی خود داشته باشید

در موارد زیر:

این رژیم غذایی 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی شما به یک گیاهخوار خام باشد. واضح است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام به مدت 40 روز – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی برای 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از چرخه رژیم های کوتاهتر یا 50-50 و 80-20 روش برای عادت دادن بدن خود به نخوردن غذاهای پخته استفاده کنید.

در زیر ، منوی 10 روزه یک رژیم 100٪ خام را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: آب سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام. شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در کاهو. دسر: پودینگ چیا خام

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام. ناهار: سبزیجات با سس و میوه. شام: سالاد ماکارونی آلفردو. دسر: کیک خام

روز سوم – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ. شام: سالاد بزرگ دسر: براونی خام

روز چهارم – صبحانه: آب سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام. شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد. دسر: سالاد میوه

روز پنجم – صبحانه: آب میوه ؛ ناهار: یک سالاد بزرگ با سوپ خام. کتلت و سالاد سبزیجات خام. دسر: آب توت فرنگی

روز ششم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام. ناهار: یک سالاد بزرگ شام: یک ساندویچ تاکو. دسر: براونی خام

روز هفتم – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: یک تکه سبزیجات خام همراه با سالاد. شام: ماکارونی خام با سس آلفردو. دسر: پودینگ چیا خام

روز هشتم – صبحانه: آب سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص. شام: لازانیا خام. دسر: سالاد میوه

روز نهم – صبحانه: پنکیک خام. ناهار: ماکارونی خام با سس پستو. شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد. دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام دسر: کیک خام
سبزیجات خام و بدن را تمیز می کند

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

رژیم 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و منجر به کاهش وزن 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم 21 روزه وگان خام

یکی از رایج ترین استراتژی های کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در مدت 21 روز ، می توانید سموم را از بدن خود حذف کنید ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این مسیر خام گیاهخواری را که در قسمت های قبلی 100٪ توضیح داده شده یا با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یک رژیم غذایی نوظهور نیست اما در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این رژیم ، مردم از خوردن غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر دیابت کمک کند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *