رفتن به نوشته‌ها

رژیم اینترنتی | متخصص تغذیه و تغذیه


رژیم غذایی اینترنتی گفته می شود رژیم غذایی با ارسال اطلاعات و مشخصات به بهترین متخصص تغذیه به صورت آنلاین دریافت می شود. رژیم آنلاین یا حضوری داشته باشید متخصص تغذیه آنچه دریافت می کنید شامل وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها بر اساس اطلاعاتی است که به متخصص تغذیه خود ارائه می دهید.

یک رژیم غذایی سالم باید به حفظ و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند و باید شامل همه مواد مغذی ، مایعات ، اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها و غیره باشد. در برخی موارد ، بسته به نوع بیماری ، فرد باید از رژیم غذایی خاصی به نام رژیم درمانی پیروی کند.

رژیم غذایی اینترنتی

هدف رژیم غذایی آنلاین چیست؟

با افزایش نگرانی های زندگی ، مردم معمولاً زمان کافی برای مراجعه حضوری به مشاوره های تغذیه خوب ندارند ، بنابراین پزشک برنامه رژیم غذایی آنلاین را تهیه کرده است. به این ترتیب فرد به وب سایت پزشک متخصص مورد نیاز مراجعه می کند ، فرم رژیم غذایی آنلاین را پر می کند و پس از چند روز متخصص تغذیه آن را بررسی می کند و برنامه رژیم غذایی مناسب را برای فرد ارسال می کند.

توجه داشته باشید که نکات تغذیه ای نیز در رژیم غذایی آنلاین با شما هستند و اگر سوالی داشتید ، می توانید آنها را با او در میان بگذارید.

تفاوت بین رژیم آنلاین و حضور چیست؟

برخی تصور می کنند که ممکن است این دو رژیم متفاوت باشد ، اما اینطور نیست ، تنها تفاوت این است که شما با رژیم غذایی معمولی به مطب پزشک مراجعه می کنید و او س questionsالات مربوطه را شخصاً می پرسد ، اما در رژیم آنلاین سوالات و اطلاعات مکتوب.

از رژیم غذایی ناآگاه پیروی نکنید:

برخی از افراد سعی می کنند با حذف برخی غذاها از وعده های غذایی خود وزن خود را کاهش دهند ، این به هیچ وجه درست نیست زیرا همه دانش کافی در مورد تغذیه ندارند و بنابراین ممکن است رژیم غذایی باشد ، غذای نامناسب به بدن شما آسیب می رساند. با رژیم غذایی توسط یکی تغذیه ی خوب همه غذاها را در مقادیر مشخص بخورید و وزن خود را کاهش دهید.

رژیم غذایی اینترنتی

مقاله رژیم غذایی بیشتر را آنلاین بخوانید

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

داشتن رژیم غذایی سالم به معنای محدودیت های شدید ، لاغری بی دلیل یا محرومیت از غذاهای مورد علاقه شما نیست. بلکه به معنای احساس رضایت ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامتی و افزایش روحیه است.

داشتن رژیم غذایی سالم کار سختی نیست. اگر در مورد رژیم ها و دستور العمل های رژیم غذایی گیج شده اید ، تنها نیستید. در اینجا دکتر شادنوش متخصص تغذیه اطلاعات کاملی در مورد غذاهای خوب و مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

حقیقت این است که در حالی که برخی غذاها یا برخی مواد مغذی تأثیرات مفیدی بر روحیه فرد دارند ، این رژیم غذایی کلی شما است که اهمیت دارد. سنگ بنای یک رژیم غذایی سالم جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غذاهای واقعی است. خوردن تا حد ممکن به غذاهای تهیه شده در طبیعت می تواند تفاوت زیادی در تفکر ، ظاهر و احساسات شما ایجاد کند.

با این دستورالعمل های ساده ، می توانید یک رژیم غذایی خوشمزه ، مغذی و متنوع ایجاد کنید که برای بدن و ذهن شما مفید است.

اصول یک رژیم غذایی سالم

نیازی نیست برخی از سبک ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، در عوض می توانید از هر سبک گزینه های سالم را انتخاب کنید.

  • پروتئین- این انرژی را برای بلند شدن ، ورزش و کنترل خلق و خوی و عملکردهای تشخیصی به شما می دهد. خوردن بیش از حد پروتئین می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی خطرناک باشد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از ما به پروتئین با کیفیت بالا ، به ویژه با افزایش سن نیاز داریم.
  • چربی- همه چربی ها برابر نیستند. همانطور که چربی های بد می توانند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهند ، چربی های خوب نیز از مغز و قلب شما مراقبت می کنند. چربی هایی مانند امگا 3 برای سلامت جسمی و روانی ضروری هستند.
  • اساسی- خوردن غذاهای غنی از فیبر می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت کمک کند. فیبر همچنین می تواند پوست را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند.
  • کلسیم- مصرف ناکافی کلسیم باعث اضطراب ، افسردگی و مشکلات خواب می شود. صرف نظر از جنسیت و سن ، خوردن غذاهای غنی از کلسیم و دریافت مقدار کافی منیزیم ، ویتامین D و پتاسیم برای کمک به کلسیم در انجام وظایف حیاتی است.
  • کربوهیدرات- کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی هستند. اما بیشتر آن باید از کربوهیدراتهای پیچیده و تصفیه نشده (سبزیجات ، غلات ، میوه ها) به جای شکر و کربوهیدراتهای تصفیه شده تامین شود. خاموش کردن نان سفید و نان با خامه ، نشاسته و شکر می تواند از جهش سریع قند خون ، تغییرات خلقی ، تجمع انرژی و چربی به ویژه در اطراف کمر جلوگیری کند.

رژیم غذایی اینترنتی

به رژیم غذایی سالم پایبند باشید.

بهترین دستاورد این است که هر از گاهی تغییرات کوچکی ایجاد کنید. حفظ هدف در سطح ملایم می تواند به شما در دستیابی به نتیجه بلندمدت احساس کند که بدن شما از غذاهای مورد علاقه خود محروم است.

با انجام اقدامات کوچک و قابل کنترل مانند افزودن سالاد به رژیم غذایی خود یکبار در روز به رژیم غذایی سالم فکر کنید. هنگامی که این تغییرات کوچک به یک عادت تبدیل شد ، می توانید گزینه های سالم را اضافه کنید.

خود را برای موفقیت آماده کنید.

همه چیز را ساده کنید تا برای موفقیت آماده شوید. رژیم غذایی سالم نباید پیچیده باشد. به جای نگرانی در مورد کالری ، به مواردی مانند رنگ ، تنوع و طراوت فکر کنید. اجتناب از غذاهای فرآوری شده و انتخاب مواد تازه را در نظر بگیرید.

غذای خود را آماده کنید. تغییرات درست را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا بدانید چه مقدار قند یا چربی های ناسالم در غذاهای فرآوری شده وجود دارد. روی احساسی که بعد از غذا خوردن دارید تمرکز کنید و سعی کنید با انتخاب گزینه های تغذیه سالم ، هیدراته بمانید.

اعتدال: در همه رژیم های سالم ضروری است

اعتدال در رژیم غذایی به معنای خوردن به اندازه بدن است. برای بسیاری از ما اعتدال به معنای خوردن کمتر از نیاز بدن است. اما این بدان معنا نیست که غذاهای مورد علاقه خود را حذف کنید. خوردن غذاهای مورد علاقه خود از یک وعده به غذای دیگر گهگاه مجاز است ، مشروط بر اینکه غذاهایی را که در وعده های دیگر می خورید در نظر بگیرید.

قول دادن کمتر را در نظر بگیرید. مدت کوتاهی قبل از احساس سیری غذا را متوقف کنید ، زیرا مغز برای ارسال کامل پیام به زمان نیاز دارد. در صورت امکان با دیگران غذا بخورید. غذا خوردن به تنهایی ، به ویژه جلوی تلویزیون یا کامپیوتر ، می تواند منجر به پرخوری شود. میان وعده های غذایی در خانه را محدود کنید. به جای خرید تنقلات و در دسترس قرار دادن آنها در خانه ، گزینه های سالم را انتخاب کنید و هر زمان که می خواهید به خودتان پاداش دهید ، بیرون بروید و میان وعده مورد علاقه خود را از بیرون خریداری کنید.

بیشتر اوقات ، ما همیشه تا سیر نمی شویم. گاهی اوقات برای رفع استرس یا کنار آمدن با احساسات ناخوشایند مانند غم ، تنهایی یا کسالت غذا می خوریم. با یادگیری راه های سالم برای مدیریت استرس و احساسات ، می توانیم غذایی را که می خوریم کنترل کنیم.

از خوردن غذا در اواخر شب خودداری کنید. شام را زود بخورید و تا صبح روز بعد 14 تا 16 ساعت چیزی نخورید. تحقیقات نشان می دهد خوردن تنها زمانی که فعالتر هستید به سیستم گوارشی شما زمان بیشتری برای استراحت می دهد و به حفظ وزن متعادل کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. روزانه حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات بخورید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *