رفتن به نوشته‌ها

رژیم افزایش وزن چگونه رژیم غذایی افزایش وزن داشته باشیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاق شدن اضافه وزن داشته باشند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر من این را به درستی درک کرده ام ، شما مطمئناً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم صحیح و اصولی برای افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به همین ترتیب ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی روی می آورد.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است بیشتر مردم فقط به “کالری” غذا اهمیت می دهند. با این حال ، کالری ها را باید فقط یک پوسته سطحی در نظر گرفت. در واقع ، نوع غذا نیز بر چاقی و کاهش وزن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان دارای اثر چاق کننده بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن خود را افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که رژیم غذایی مناسب برای افزایش وزن چیست؟ رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در ادامه انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی حاوی 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین حاوی 0 کالری است.
  • آب: این آب حاوی 0 کالری است.

به همین ترتیب ، می توانید بر اساس ترکیباتی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم درصد چاقی در کربوهیدراتها از همه گروههای غذایی بیشتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً سرشار از کالری است و می تواند به چاقی و بدن سالم کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار زیادی پروتئین است و به چاقی کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید. لوبیا سرشار از کالری است و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز سرشار از کالری هستند. همچنین ، برای سلامت بدن و تامین بسیاری از مواد و ویتامین ها ، میوه ها باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز ، هراز ، نظر شما در مورد رژیم افزایش وزن چیست؟ روش پیشنهادی شما برای افزایش وزن چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید فراموش نکنید که منتظر دیدن نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *