رفتن به نوشته‌ها

روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا کانولا ، ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. اما محققان در حال بررسی مزایا و معایب این روغن گرمسیری گسترده هستند.

روغن پالم در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای فرآوری شده موجود است. اما س theال این است که با توجه به تبلیغات منفی در مورد این روغن ، این روغن چگونه با سایر روغن های آشپزی مقایسه می شود و آیا آنقدر که متخصصان معتقدند برای شما مضر است؟

روغن پالم و عوارض جانبی آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از رایج ترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات پرمصرف از اسنک گرفته تا لوازم آرایشی یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های مطلوب صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژی هایی برای حصول اطمینان از حمایت سیاست های دولت از تکثیر روغن نخل ، تولید و استفاده

در حالی که این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، روغن دارای درصد بسیار بالاتری از چربی اشباع شده نسبت به سایر روغن های گیاهی است. اگرچه تأثیرات منفی آن بر سلامتی مورد بحث است ، اما متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داد.

یک مطالعه سیستماتیک دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم سطح خون را افزایش می دهد ، “کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین تصلب شرایین”. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهدی مبنی بر مصرف چربی اشباع شده را افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه نخل بدست می آید ، نوعی درخت که عمدتا در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که برداشت این نوع روغن به دلیل بسیاری از اثرات منفی منفی زیست محیطی مورد انتقاد قرار می گیرد.

از زمانی که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذا را ممنوع کرد ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم ، جایگزین ارزان قیمت روی آورده اند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (به همان میزان کره) ، 5 گرم چربی غیر اشباع سالم برای قلب و 1.5 گرم چربی ترانس است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این اعداد به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارای چربی اشباع کمتری است.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه محصولات غذایی یافت می شود. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، کیک و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای خریداری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین می توان آن را در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های کنسرو شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کراکر و چیپس یافت. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، پاک کننده ها و صابون ها یافت می شود.

روغن پالم به دلیل دود زیاد در آشپزی نیز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت غذا در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن بیشتر تصفیه شود ، دود بیشتری دود خواهد کرد ، زیرا تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد که می توانند باعث دود روغن شوند را از بین می برد.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد و چربی بیشتری به غذا می دهد. روغن پالم چند منظوره است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با خواص مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی جنگل زدایی در جنگل های متنوع جهان بوده و هست و همچنین زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های پیگمی و کرگدن سوماتران را از بین می برد.

این تلفات جنگلی ، همراه با تبدیل خاکهای ذغال سنگ نارس غنی از کربن ، میلیونها تن گازهای گلخانه ای را در اتمسفر آزاد کرده و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابراین به دلیل این موارد ، مخالفت با کشت درختان و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که توکسینول می تواند پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهد.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: درمان تغذیه و رژیم غذایی برای تناسب اندام و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. این روغن حاوی حدود نیمی از چربی های خوب (اشباع نشده) و نیمی از چربی های بد (اشباع) است ، اما در غذاهای مختلف بسیار زیاد است که تشخیص اینکه آیا آنها برای شما خوب هستند یا مضر است ، برای محققان دشوار است. “

به یاد داشته باشید که برخی از مطالعات عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را که فواید روغن پالم را برای بیماری های قلبی نشان می دهد رد می کند.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با او آشپزی کنید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو انتخاب های بهتری برای پخت و پز باشند.”

احتمالاً استفاده از روغن پالم در غذاهای فرآوری شده ای که از خواربارفروشی خریداری می کنید اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که آن را با هم ترکیب می کنند.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس برای سلامتی مضر نیست ، اما بهتر است هنگام تهیه غذا در خانه یا غذا خوردن در بیرون از روغن زیتون یا دیگر روغن های پخت و پز سالم استفاده کنید.

گزارشات مربوط به اثرات مصرف روغن پالم در غذاها متفاوت است. برخی مطالعات مصرف روغن نخل را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب ، افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده اند.

سایر مطالعات هیچگونه عوارض جانبی یا حتی پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

منابع:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]
منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *