رفتن به نوشته‌ها

راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر


راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی مردم تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که به دلیل کاهش وزن از نظر بدنی خوب نیستند و چاقی برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن نیاز به اراده و پشتکار دارد ، چاق شدن نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را حتما بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما به 30 کالری در روز نیاز دارد تا بتواند به ازای هر کیلوگرم وزن خود آن را تامین کند. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف می کنید ، غذای اضافی قطعاً به چربی تبدیل می شود. به اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود ، بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایلی برای کاهش وزن پیدا کنید

همانطور که چاقی خطرناک تلقی می شود ، کاهش وزن اضافی می تواند منجر به انواع بیماری ها مانند ضعف سیستم ایمنی ، عفونت و غیره شود. علاوه بر این ، بیماری افراد لاغر بسیار دیرتر از دیگران بهبود می یابد. فردی که از نظر قد 10 تا 20 درصد کمتر از وزن طبیعی است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل رژیم غذایی نامناسب و درصد بسیار کمی از آن به دلیل مشکلاتی مانند:

  • بیش فعالی
  • اضطراب ، هیجان و افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند غده تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن را بررسی کنید ، ابتدا این مشکلات را حل کنید و راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاق را بیاموزید. اضافه وزن.

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع پیروی کنید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات افزایش وزن ، خوردن بیش از حد غذاهای پرکالری و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد عضله ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نیازی به خوردن چربی های پرچرب ندارید و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی سریع قرار می دهید ، بهتر است نیازهای بدن خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، به این نکته توجه داشته باشید که خوردن غذاهای چرب زیاد که دارای قند زیاد هستند ، سلامت انسان را به خطر می اندازد و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، نه افزایش وزن مرتبط با تقویت عضلات و بدن. همچنین باعث افزایش آمادگی جسمانی می شود. پروتئین بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، محصولات لبنی و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از طرف دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت ، چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و سالامی از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها حاوی مقدار زیادی کالری است ، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند در زمان کمتری به وزن مورد نظر شما برسند ، و این غذاها عبارتند از:

یک تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی حاوی 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به وعده غذایی اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آنها را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز بیشتر از مرغ و ماهی حاوی چربی است و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز دارای چربی بیشتری نسبت به بقیه مرغ است.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین سرشار از فیبر است ، بنابراین می تواند گزینه خوبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا انواع مختلفی مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره دارد که می توان آنها را به راحتی پخت و مصرف کرد.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یک سبزی تابستانی خوشمزه است که در اشکال مختلف مانند پوره ، سرخ شده ، پخته و نمک استفاده می شود و می تواند در زمان کمتری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چاق کننده شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

شیر نر

یک فنجان شیر کامل حاوی 150 و 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن برخی از میوه های مخلوط با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند در افزایش سریع وزن موثر باشد.

چابک

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و غیره را شامل می شوند. یک فنجان بادام خورده شده حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی های اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم آجیل می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *