رفتن به نوشته‌ها

رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای خوابی آرام)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر بیش از حد از محصولات شیمیایی و مصنوعی استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را کاهش داده و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خواب چه بخوریم؟

چی می خوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید و پروتئین غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند.
برای این منظور می توانید از جایگزین های زیادی که این روزها در بازارها موجود است مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. برای اینکه بتوانید سلامت عمومی بدن خود را تضمین کنید ، باید غذاهایی را که به آنها حساسیت دارید ببینید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم های کم کربوهیدرات خوب یا بد هستند!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و پیشگیری از غذاها


حساسیت به برخی غذاها

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، ممکن است سیستم روحی و روانی شما نیز تار شود.

عامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از حساسیت های غذایی که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند شامل ذرت ، گندم و شکلات است.

خوراک مختصر

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. به خاطر داشته باشید که شام ​​سبک تر است و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از غذا چرت کوتاهی بزنید ، خوابیدن در شب برای شما دشوار خواهد بود و خوابیدن در شب برای شما مشکل خواهد بود.

بنابراین سعی کنید هنگام غروب آفتاب به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً گرسنه نشوید و بخواهید به دنبال غذاهای پر از شیرینی و چربی باشید.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک میل کنید.

در این زمان ، باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین زیاد و قند و چربی زیاد هستند ، خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما در وعده شام ​​این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا از شدت گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. این بدان معنا نیست که تا می توانید غذا بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه می دهید تا آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

مقدار کافی آب در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه آب 8 فنجان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

ادرار قبل از خواب

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید زیرا برای شب ادرار کردن باید در طول شب بیدار شوید.

هرچه غذاهای سالم بیشتری بخورید ، از نظر جسمی و روحی متعادل تر خواهید بود.

هدف از این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت و آگاهی قلبی ریوی

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز چیست و چگونه درمان می شود؟


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *