رفتن به نوشته‌ها

دکتر متخصص تغذیه باورهای اشتباه درباره اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و حجم بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق بدترین دشمنان آنها هستند ، زیرا آنها همیشه در مورد خود چیزهای منفی می گویند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و معتقدند تناسب اندام هرگز دست کم گرفته نمی شود. این افراد معتقدند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن قدم می زنند یا به آینه ای که در آن نگاه می کنند بستگی دارد. در حالی که ارزش آنها در آنچه برای آنها صادق است یا آنچه انجام می دهند ، است.

آنها از نظر اندازه بدن و محدوده ای که برایشان ارزش دارد مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقا قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب از نظر اندازه بدن ، ظاهر ظاهری و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی مشخص می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر مورد رنجش قرار می گیرند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن هستند. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً شامل افرادی می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا اندامی بسیار مناسب دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی است که به اختلال بدشکلی بدن (BDD) معروف است و در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه کاهش وزن خود نسبت به افرادی که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند موفق نیستند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این درصد در گروه مربوطه به 63 درصد رسید.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر اصلاح رژیم غذایی و دستیابی به سلامتی تمرکز دارد بیشتر دنبال می شود ، افرادی که از آنها پیروی می کنند در درازمدت تغییرات رفتاری مثبتی از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه و تناسب بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بود) می تواند منجر به اقدامات شدید و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم غذایی سخت دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را تجربه می کنند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر ، باسن و میزان کاهش وزن بسیار مهمتر از کاری است که برای یک زندگی سالم انجام می دهند. این می تواند به یک چرخه نادرست و منفی تبدیل شود. تصویر بدنی غلط منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با حقیقت در مورد اندازه بدن شروع شود.

بین اصطلاحات “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً برای هرکسی از برخی جنبه های بدن خود ناراضی است. اما اگر این نارضایتی با تصور فرد از خود و ارزش و قیمتی که برای خود تعیین می کند در تعارض باشد و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی تحقیق یا تعیین وقت درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • ویژگیهای خوب فرد در زندگی را که می تواند به آنها افتخار کند ، ذکر کنید. از آنجا که اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که یک فرد از بدن خود دارد یا عددی که ترازو نشان می دهد.
  • برای یک لحظه تصور کنید که تبدیل به یک قلمرو ارل رانده شده توسط کارمی ها شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا فشار دادن ران ، باسن و معده در مقابل آینه. (این منجر به درک غلط و منفی از بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس و معکوس کردن کل بدن خودداری کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این روش نادرست است و باعث تخیل غلط زیر می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه بچرخانید.
  • مثبت بیاندیش. نظرات انتقادی درباره ظاهر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط دیدگاه منفی بدن شما را تقویت می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. شما باورپذیرتر می شوید و اثر دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که من 90 کیلوگرم هستم ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و ای کاش می توانستم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره تعاملات اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس ، تشویق ، خرید لباس جدید و ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف گذاری آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و برجسته در ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را ترک کرده اید فکر کنید ، آنها را کنار بگذارید و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی ملایم ، دوش گرفتن با آب گرم ، استفاده از عطر و غیره. این به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *