رفتن به نوشته‌ها

دکتر متخصص تغذیه استرس و چاقی انوشه


استرس و موانع سریع زندگی در رژیم گرفتن برای کاهش وزن
افراد تکانشی و شلوغ در انجام بسیاری از کارهای با هم متخصص و در محل کار ماهر هستند. آنها عجله دارند و تمام زندگی خود را مشغول می کنند. چنین افرادی دیر نامیده می شوند و می خواهند زودتر بروند ، در حالی که برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی در مورد آن فکر می کنند. آنها در آرامش مشکل دارند. آنها می دانند که باید آهسته تر حرکت کنند و در زندگی خود تعادل ایجاد کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
اگرچه دستگاههای پیشرفته امروزی مانند رایانه ، تلفن همراه و رسانه به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کنند. اما ما اغلب احساس حمله و زندانی شدن می کنیم. بسیاری از افراد بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند و این عجله در زندگی منجر به استرس بیشتری شده است که با تغذیه ناسالم و کم تحرکی همراه است.
این حالت “زمان خستگی” نامیده می شود ، زمانی که منابع انرژی بدن از برنامه ریزی گیج کننده به اتمام می رسد و شما احساس فشار می کنید. در این حالت ، فرد به دنبال انرژی کمکی از غذا است. عادات خواب نامناسب و نامنظم با اضافه وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه تازه ای به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید رفتارها و موقعیت های استرس زا را در زندگی تشخیص دهیم که تعادل زندگی را بر هم می زند. یکی از راه هایی که می توانید بفهمید آیا زندگی شما از تعادل خارج شده است یا نه ، لیست و تجزیه و تحلیل شخصیت خود و شیوه زندگی خود هستید. به منظور تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، مانند 1- خویشاوندان ، خویشاوندان و روابط شخصی 2- کار 3- مسائل روحانی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4- مسائل مربوط به شخصی ادعای مراقبت
بنابراین ممکن است بپرسید چقدر زمان صرف هریک از این جنبه ها شده است؟ آیا او بیش از حد به چیزی توجه کرده است؟ کدام یک از این ابعاد بیشتر استرس زا است؟ کدام یک به فرد کمک می کند استرس خود را کنترل کند و به او نشاط و لذت می بخشد؟ او دوست دارد به کدام یک از ابعاد زیر اهمیت بیشتری بدهد و به کدام یک از آنها کمتر توجه می کند؟ توجه به این موارد می تواند به تغییر رفتارها و بهبود سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین برنامه های کاهش وزن کمک کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر بیشتر به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. ذهن آگاهی ، دقت و آگاهی از آنچه در حال رخ دادن است باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهن آگاهی می تواند یک رفتار شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به یک یا چند خطر بیماری قلبی نشان داد که تکنیک هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش ، مدیریت استرس برای کاهش وزن ، آموزش سلامت و افزایش فعالیت بدنی ، در نتیجه خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. آنها بسیار
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و هوشیاری به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان یک مهارت آرامش بخش یاد بگیرید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که در گذشته دنبال کرده اید یا دوره های پرخوری قبل از آن ، یا چقدر به آینده فکر می کنید ، آیا این بینش شما را از درک حال بازداشته است؟ آیا بر زمان حال تمرکز می کنید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه نتوانستم وزن کم کنم (در گذشته به دلیل نتایج ناموفق گذشته) یا اگر وزنم را کاهش می دهم ، وزن من به دلیل چاقی است (من در آینده زندگی می کنم و یک ترس خیالی) ، ما می توانم بگویم کارهای کوچکی که می توانم انجام دهم چیست چه کاری می توانم انجام دهم برای کمک به خود در کاهش وزن چکار کنم؟ (حاضر).
درخواست پشتیبانی کنید
افراد تکانشی و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را خودشان انجام دهند و از دیگران کمک نمی خواهند ، برای مثال ، نمی توانند وقت خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا بتوانند عصرگاهی با هم قدم بزنند.
یک مطالعه نشان داد مردان بیشتر از افرادی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نبوده و فاقد استرس بودند دچار فشار خون بالا می شوند.
محدود کردن حمایت اجتماعی برای تغذیه سالم و ورزش یک مانع شناخته شده برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و مطمئن هستند که به شما در اتخاذ رفتارهای سالم کمک می کنند (افراد منفی از کاهش وزن جلوگیری می کنند).
وقت خود را با افرادی بگذرانید که از آنها لذت می برید و از کسانی که انرژی شما را تخلیه می کنند دوری کنید.
استراحت کنید و از خودتان هزینه بگیرید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما در انتخاب غذای بهتر و ورزش بیشتر در طول روز کمک می کند (برای مثال پیاده روی به جای سوار شدن با تاکسی). انجام فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند مراسم مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ به شما کمک می کند تا آرام شوید و از بی نظمی زندگی روزمره جلوگیری کنید.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد انرژی و بهبود روحیه است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از مدت زمان خواب است.
در ساعات قبل از خواب از نوشیدن و خوردن چیزهایی که باعث اختلال در خواب می شوند مانند اقلام کافئین دار مانند قهوه ، چای و شکلات خودداری کنید. افراد حساس به کافئین باید حتی قبل از این ساعت ها خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را متوقف کنند. سه ساعت قبل از خواب ورزش را متوقف کنید. قبل از خواب حمام گرم بگیرید. از یک محیط آرام ، تاریک و راحت برای لذت بردن از انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش خود لذت ببرید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *