رفتن به نوشته‌ها

دکتر تغذیه متخصص تغذیه رژیم انوشه برای افراد شاغل مناسب است


بسیاری از کارگران در طول ساعات کار به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یک وعده غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران گرفته می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار دفتر و وقتی فرد به خانه برمی گردد ، عصرانه ناهار خود را می خورد. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد ، همچنین نخوردن ناهار و نخوردن میان وعده عصرگاهی می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. ناتوانی در حرکت پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده منجر به چاقی و عوارض دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که کارگران وقت کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن آن را ندارند. همه باید متناسب با آنچه انجام می دهند از رژیم غذایی مناسب پیروی کنند و مهمتر از همه به طور منظم غذا می خورند و از اختلالات خوردن اجتناب می کنند. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند و از خوردن غذاهای پرکالری و چرب و شیرینی هایی که اغلب در ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، پرهیز کنند. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و سبک زندگی بی تحرک جلوگیری می کند و نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری انجام می دهند باید با توجه به آنچه انجام می دهند کالری بیشتری دریافت کنند و بهترین کار این است که این کالری دریافتی متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا انرژی کافی و تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. برای تامین بدن خوردن محصولات لبنی و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استخوان های قوی و سالم بسیار مهم است.

برای کسانی که شیفت شب و شیفت شب کار می کنند ، تعادل رژیم غذایی با اختلال در ساعت شبانه روزی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس ترتیب جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، به آرامی غذا بخورند تا از سوء هاضمه جلوگیری شود و از پرخوری خودداری کنند و حداقل 30 دقیقه وقت صرف غذا کنند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *