رفتن به نوشته‌ها

دستور العمل مناسب برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم ها برای بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام است. رژیم قلیایی به شما کمک می کند تا با مصرف مقدار زیادی غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه خود برسید.

رژیم قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، هرچه اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین عناصری که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسیدها و قلیاها است که با pH اندازه گیری می شود. سطح pH خون تأثیر مستقیمی بر فشار خون ، عروق خونی ، فرآیندهای تنفسی و متابولیک دارد. بنابراین اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهای اسیدی زیادی باشد ، قطعاً شما را در معرض برخی بیماری ها قرار می دهد.

سطح مناسب pH خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود و اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد ، اسیدی می شود. شاخص pH خون 7.365 است که کمی از حالت خنثی به قلیایی تبدیل می شود. اما اگر این رقم کمتر از 7-10 220 باشد ، ممکن است فردی به کما برود.

فواید pH قلیایی خون

هنگامی که سطح pH خون قلیایی می شود ، خطر ابتلا به بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود ، دو ماده معدنی ضروری برای کاهش التهاب در بدن. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتریها و سلولهای سرطانی در بدن اسیدی راحت تر رشد می کنند و در محیط قلیایی نمی توانند زنده بمانند. بنابراین رعایت رژیم قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را در برابر انواع سرطان ها محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی باعث می شود بدن در برابر انواع بیماری ها و میکروب ها مقاومت کند. رژیم قلیایی ناشی از استفاده از میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ، علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را شل می کند.

  • کمک به سلامت قلب

رژیم قلیایی شامل میوه ها و سبزیجات فراوانی است که سرشار از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی هستند. التهاب یکی از عوامل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک در عروق و لخته شدن خون را که برای قلب سالم ضروری است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول در رگ های خونی به کاهش فشار خون و کاهش خطر حملات قلبی کمک می کند.

  • تأمین مواد مغذی بدن

رژیم های قلیایی برای کاهش وزن کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را ندارند. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و خوردن این مواد به بهبود BMI کمک می کند. رژیم قلیایی همچنین به سم زدایی کمک می کند و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. مواد زائد می تواند اندام ها را مسدود کرده و همچنین میزان سوخت و ساز بدن را که منجر به افزایش وزن می شود ، کاهش دهد.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، خربزه و انجیر اسیدیته بدن را متعادل کرده و با قلیایی سازی سطح pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال: pH موز 5 و آووکادو pH 7 دارد.

سبزیجات: فلفل دلمه ای ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، آویشن ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، قاصدک ، کرفس ، چغندر قرمز و قارچ سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز

بادام انواع دانه ها

لوبیا

دانه های دریایی ، عدس و انواع دیگر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی 6 تا 11 ساعت طول می کشد و فقط آب مقطر خوب است بنوشید ، آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است اما همچنان انتخاب بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری خالص است. افزودن مقداری لیمو ، آهک یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را افزایش داده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک سفره ، غذاهای فرآوری شده ، جو ، محصولات گندم ، بادام زمینی ، آجیل ، ماکارونی و الکل

شیر نر

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند ، زیرا اسیدیته را در بدن ایجاد می کنند.

هنگامی که جریان خون بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (یک ماده قلیایی دیگر) از استخوان ها برای تنظیم سطح pH می گیرد ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز قلیایی است.

غذای خنثی

نشاسته ، قندها و چربی های طبیعی

اخرین حرف

یکی از ویژگی های خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن ، منجر به سلامتی می شود.

برخی از عاداتی که باعث اسیدیته می شوند می توانند مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، استفاده زیاد از آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، عدم ورزش ، مصرف زیاد گوشت حیوانات ، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و بهداشتی باشد. محصولات شناخته شده است که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، رنگهای خوراکی و نگهدارنده ها برای سلامتی مضر است.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *