رفتن به نوشته‌ها

در این مواقع از ترازو برای وزن گیری خود استفاده نکنید! – دکتر. بینایی خادیمیان


افزایش وزن در مقیاس - در این زمان از ترازو برای وزن گیری خود استفاده نکنید!

در این مواقع از ترازو برای وزن گیری خود استفاده نکنید!

ترازو تنها راه برآورد موفقیت یا شکست ما در کاهش وزن نیست. وزن ما در مواقع خاصی دچار نوسان می شود و این نوسانات می تواند ما را ناامید و بی انگیزه کند. توصیه می شود برای اطلاع از وزن دقیق خود 7 بار از ترازو استفاده نکنید:

روزهای ویژه هفته:

مطالعه محققان دانشگاه کرنل نشان داد که وزن افراد در روزهای خاصی از هفته ، به ویژه در تعطیلات آخر هفته ، بسیار نوسان می کند و ترازو افزایش وزن را نشان می دهد. به عنوان مثال ، وزن شرکت کنندگان در این مطالعه در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بود. محققان توصیه می کنند که روز خاصی را برای وزن گیری روی ترازو انتخاب کنید و از وزن گیری در روزهای مختلف هفته خودداری کنید.

قدردانی نکردن از لباسی که می پوشیم:

به گفته محققان ، لباس مردان به طور متوسط ​​1.1 کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه می کند. هنگام محاسبه لباس ، زنان 0.9 گرم بیشتر از مقدار واقعی وزن دارند.

بدون در نظر گرفتن ماهیچه ها:

وزن ماهیچه ها بیشتر از چربی است ، اما چربی حجم بیشتری را در بدن نسبت به ماهیچه ها اشغال می کند. به همین دلیل است که افرادی که چربی بیشتری دارند چاق تر از افرادی که عضله دارند به نظر می رسد. انجام تمرینات استقامتی باعث تقویت عضلات می شود و تعادل عددی بیشتری را نسبت به آنچه انتظار می رود به ما نشان می دهد. اگرچه این تعداد افزایش می یابد ، اما اندازه بدن کاهش می یابد و فرد از رسیدن به تناسب اندام کمتر و کمتر فاصله می گیرد.

مقدار زیادی آب بنوشید:

نوشیدن 475 میلی لیتر آب در روز وزن شما را تا نیم کیلوگرم افزایش می دهد ، بنابراین پس از نوشیدن آب هرگز خود را وزن نکنید.

تمرینات شدید انجام دهید:

افزایش وزن بعد از یک جلسه تمرین سخت همراه با تعریق نشان می دهد که ما کم وزن هستیم زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم. وزن واقعی در این زمان نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از وزن نشان داده شده در ترازو است.

مصرف زیاد کربوهیدرات یا نمک:

مصرف غذاهای شور باعث احتباس آب در بدن و افزایش موقت وزن می شود. کربوهیدرات ها نیز همین ویژگی را دارند. مقادیر اضافی به عنوان گلیکوژن در کبد ذخیره می شود. گلیکوژن آب را جذب می کند. پس بعد از خوردن این دو گروه غذایی خود را وزن نکنید.

برگزاری:

انجام ندادن مدفوع به مدت دو تا سه روز ، حدود نیم تا دو کیلوگرم وزن اشتباه را افزایش می دهد. با اجابت مزاج ، وزن شما به حالت عادی برمی گردد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *