رفتن به نوشته‌ها

دانه چیا برای لاغری چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟


چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چیست؟ آیا از خواص چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی حاوی مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا برای لاغری و سلامتی آشنا شوید ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا با وجود اندازه کوچک ، انبار مواد مغذی هستند و این مواد مغذی باعث کاهش وزن و سلامت بدن شده اند.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا سرشار از فیبر هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر ماهیت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر تفاوت دارد. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، یک لوبیا ژله ای تشکیل می دهند. این باعث می شود بعدا احساس گرسنگی کنید و مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از فواید دانه های چیا که به کاهش وزن کمک می کند ، کالری بسیار کمی دارد. دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و جزء مغذی ترین و کم کالری هستند. با وجود احساس سیری زیاد ، این مقدار کالری بسیار ناچیز است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن شامل پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و. به طور غیر مستقیم ، سیری را افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا منبع چربی های خوراکی هستند که باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شوند. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولنیک اسید شوند ، تری گلیسیریدها را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

مقادیر بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ نظارت بر فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک می کند

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر غذا به معنی نفخ کمتر ، احتباس آب کمتر و کمک به کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام فواید تغذیه ای آن در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، انتخاب خوبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیداسیون چربی های موجود در دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مزایای مکمل آنتی اکسیدان بحث برانگیز است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و منجر به پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو نوع هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان تولید می شود که یک آمینو اسید در بدن است. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند به خواب و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که قلب شما نیز سالم باشد. بنابراین اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید سعی کنید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. تخم مرغ ها را جایگزین کنید

لایه بیرونی دانه های چیا هنگامی که با مایعات مخلوط می شود متورم می شود و ژلی در اطراف آنها ایجاد می شود. می توانید از تخم مرغ برای کاهش کلسترول و افزایش محتوای غذایی میان وعده ها ، کیک ها و کلوچه ها استفاده کنید. برای تهیه جایگزین تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E در بدن را افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. با خوردن روزانه دانه های چیا به دلیل داشتن سلنیوم ، که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، می توانید توانایی بدن خود را برای جذب ویتامین E افزایش دهید. مقدار سلنیوم در هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این قرص های کوچک بسیار آسان است ، اما مطمئناً نمی توانید به این غذای فوق العاده تکیه کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین B ، تیامین و نیاسین غذاهای موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کنند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10- پوست را جوان کرده و به رشد مو و ناخن کمک می کند

پروتئین و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا منجر به تولید کلاژن در پوست و در نتیجه تجدید آن می شود. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *