رفتن به نوشته‌ها

خوردن یا پرهیز از خوردن – دکتر ردا آتمینانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا آتمنانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، به بررسی اجمالی پاسخ این س takeال می پردازیم و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی می کنیم ، که نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. یعنی گوشت شامل طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، غلات و سایر مواد زائد ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

مصرف گوشت یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار است. بسیاری از مردم در مورد نخوردن گوشت بسیار قوی و قاطع هستند و برخی نیز محتاط و مشکوک هستند. برخی نیز به دلیل اخبار ضد و نقیض در مورد آن دچار سردرگمی و گیر افتادن در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت شدند.

جواب دقیقاً چیست؟

بنابراین ببینید چه زمانی گوشت به میان می آید. آیا باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی رایج هستند. اما خواصی در گونه های آنها وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد و حتی در برخی از گونه ها باعث آسیب می شود و در برخی دیگر باعث مفید بودن آنها و تأثیر مثبت بر سلامت انسان می شود.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و دریابید که آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا فاقد ارزش غذایی مناسب هستند. گوشت منبع خوب و غنی از پروتئین است و پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی است که به راحتی هضم و جذب می شود و همچنین در بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت ، توسط سلول ها. به این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند ، آنها در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها) و ترشحات داخلی موثر هستند. اعضا. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، سنتز پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان در معرض خطر زیادی قرار دارد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند ، پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول ها پروتئین هستند و گوشت منبع غنی از پروتئین غذایی با کیفیت بالا است. به به هر حال ، ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

اگر در حد متعادل مصرف شود ، گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی جمعیت شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین هر نوع تغذیه ای به حفظ اعصاب سالم و ایجاد آرامش در فرد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن در درجه اول در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بهتر از منابع آهن گیاهی جذب می شود و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن اختلال یادگیری و حافظه دارند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود و با درمان کم خونی این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری است.

ماهی

ماهی که نوعی گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است ، علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار زیادی ید برای سلامتی انسان است. و پیشگیری از گواتر بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی های موجود در ماهی بهترین نوع چربی هستند و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی تأثیر مهمی دارند.
از خوردن گوشت خودداری کنید. چرا؟

رژیم درمانی اصفهانی گوشت می خورد یا نمی خورد

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد ممکن است از آن استفاده نکنند. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ با چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. مطمئناً این س inال در ذهن خوانندگان مجله عزیز ایجاد می شود که در چند سطر بالا اشاره کردیم که چربی های گوشت حاوی اسیدهای چرب مفید و م inثری در کاهش چربی های ناخواسته خون هستند ، اما در اینجا عکس آن ذکر شده است.


دکتر.. ردا آتمانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده ، که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند ، و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از رگ های خونی در برابر آسیب محافظت می کند. به

لازم به ذکر است برخی از چربی ها در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آنها را با چشم غیر مسلح نمی بینیم تا از اسیدهای چرب مفید گوشت بهره مند شویم و همچنین از آسیب اسیدهای چرب اشباع شده در این غذا جلوگیری شود. برای جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ضروری است که تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود و از خوردن پوست مرغ و همچنین جدا کردن چربی از گوشت مرغ امری ضروری است. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

مداوم…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکرم.


دکتر رضا آتمانی می تواند با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا آتمنانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

عوارض جانبی قندی را بررسی کنید

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای گرم و سرد

6 راه برای دریافت امگا 3



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *