رفتن به نوشته‌ها

حقیقت تاریک در مورد قرص نوزاد – اوه عزیزم



چند ماه پیش ، من در اینستاگرام Oh Baby یک نظرسنجی انجام دادم و پرسیدم چه موضوعی را دوست دارید من ابتدا در مورد آن بنویسم: حقیقت تاریک در مورد کیسه های پوره ، یا حقیقت تاریک در مورد غلات کودک. کیسه ها برنده شدند ، اما هنوز علاقه زیادی به غلات بچه ها وجود داشت ، بنابراین پس از مدتی غذا خوردن ، قول دادم که از آن نیز جدا شوم. نکته این است که من ترجیح می دهم بر همه غذاهای شگفت انگیزی که می توانیم به فرزندانمان تغذیه کنیم تمرکز کنم ، نه فقط غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنیم. من همچنین نمی خواهم از هیچ انتخابی که انجام داده اند احساس بدی داشته باشم. همه ما فقط سعی می کنیم بهترین کار را برای کوچکترهایمان انجام دهیم! سرانجام تصمیم گرفتم این پست را ارسال کنم زیرا اگرچه غلات کودک یکی از محبوب ترین غذاها برای شروع با غذاهای جامد است ، اما متأسفانه بهترین غذا برای تغذیه نوزادان ما نیست.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد ، زمانی که تغییر عظیمی از غذاهای واقعی به سمت غذاهای آماده و آماده انجام شد. پیش از این به پابلوم معروف بود ، به مادران توصیه می شد آن را برای نوزادان خردسال تا شش هفته در یک بطری با شیر مادر مخلوط کنند. سپس هنگامی که نوزاد حدود 3 یا 4 ماهه بود ، قوز پاف را با قوام غلیظ تری مخلوط کردند تا با قاشق تغذیه شود.

به عنوان اولین غذای کامل برای نوزاد شما به بازار عرضه شد.

غلات غنی شده با آهن هنوز توصیه اصلی برای شروع غذاهای جامد هستند … حتی توسط اکثر متخصصان اطفال و حتی با وضوح امروزی در مورد اهمیت غذاهای کامل و تصفیه شده. متأسفانه ، محصولات غلات فرآوری شده برای هر کسی سالم ترین انتخاب نیست ، ناگفته نماند که آنها اولین غذایی هستند که به درستی نوزادان در حال رشد را تغذیه می کنند.

مواد مغذی آن از بین می رود

غلات کودک فاقد مواد مغذی و فیبر ، همچنین دارای قند خون بالایی هستند که منجر به افزایش قند خون و به دنبال آن ناآرامی اجتناب ناپذیر و گرسنگی می شود. بسیاری از والدین غالباً غذاهای جامد را به صورت زودرس شروع می کنند به این امید که نوزادان “برای مدت بیشتری سیر” شوند ، اما غذاهای دارای قند خون بالا مانند غلات کودک حاوی چربی یا پروتئین لازم برای سیر نگه داشتن نوزاد به مدت طولانی نیست. حبوبات بچه نیز مزه بسیار ملایمی دارد و زمینه را برای خوردن ماجراجویان فراهم نمی کند.

حتی اگر تصفیه نشده باشد ، برنج به شدت فاقد تمام مواد مغذی ضروری است که نوزاد هنگام شروع به خوردن غذاهای جامد مانند چربی های سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی نیاز دارد. غلات کودک با مواد مغذی مصنوعی غنی شده است ، اما شکی نیست که تمرکز ما باید بر این باشد که فرزندانمان به جای غذاهایی مانند غلات غنی شده با مواد مغذی مصنوعی ، غذاهای غنی از مواد مغذی بخورند. بیایید غذاهای فرآوری شده را کنار بگذاریم تا به فرزندانمان برای رابطه مادام العمر با غذاهای سالم و کامل آماده شود.

مقادیر بالای آرسنیک در دانه های برنج

آرسنیک در خاک یافت می شود ، بنابراین همه گیاهان می توانند مقداری از آن را جذب کنند. اگرچه برنج سرشار از آرسنیک است زیرا در مزارع سیل زده کشت می شود و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی جذب می کند. به عنوان یک سرطان زا شناخته شده ، آرسنیک در حال حاضر در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچگونه قانونی در مورد غلظت آرسنیک در غذا ، از جمله غلات برنج کودکان وجود ندارد.

در حالی که سایر غذاها 19 درصد از آرسنیک نوزادان را در سن 24-24 ماهگی تشکیل می دهند ، غلات برنج 55 درصد را تشکیل می دهند.

چندین مطالعه نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض آرسنیک در دانه های برنج از حداکثر میزان آلاینده EPA فراتر رفته و قرار گرفتن کودکان در معرض آرسنیک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج بیشتر در نوزادان ایجاد می شود.

غلات کامل برای بچه ها چطور؟

برخی معتقدند نوزاد آمیلاز کافی برای هضم مناسب غلات تولید نمی کند. اما من در واقع توصیه می کنم در مورد قرص ها به دلایل کاملاً متفاوت مراقب باشید. هضم قرص ها حتی برای بسیاری از بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ دشوار است. غلات حاوی موادی به نام فیتیک اسید هستند که از جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم جلوگیری می کند.

وقتی به فرهنگ های باستانی برای عقل نگاه می کنیم ، بچه ها از برنج یا غلات دیگر به عنوان اولین غذا در بسیاری از کشورهای جهان تغذیه می کردند. آنها همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نکرده اند که باعث افزایش قابل توجه سطح آرسنیک در برنج شده است. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که غلات کامل مورد استفاده این فرهنگ ها با استفاده از روش های سنتی با دقت تهیه شده است.

اگر غلات را به عنوان بخشی از وعده های غذایی خانواده خود در نظر می گیرید ، پیشنهاد می کنم آنها را با خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر/اسیدی آماده کنید تا جذب و هضم مواد مغذی افزایش یابد. همچنین ترجیح می دهم منتظر بمانم تا کودک 3 وعده غذا در روز با مقدار زیادی غذا در هر وعده مصرف کند. نوزادان ترجیح می دهند در صورت فرصت “پر” از غلات باشند ، اما مانند غلات کودک ، غلات کامل حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز کودک در دوزهای بالا در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین ، آهن طبیعی)به این باعث می شود در معده کوچک آنها فضای کمتری برای غذاهای دیگر که دارای این مواد مغذی هستند ، باقی بماند. سرانجام ، غلات بسیار دلپذیر هستند و من بارها و بارها می بینم که اگر کودکی در سنین پایین به مقدار بیشتری با این غذاها آشنا شود ، تنوع در طعم او بعدا دشوار خواهد بود. قرار گرفتن زودهنگام در طعم های مختلف بسیار مهم است!

اگر خودتان رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید و به طور منظم غلات را به عنوان بخشی از وعده های غذایی خانواده خود قرار نمی دهید ، به یاد داشته باشید که بچه های کوچک هنوز به منابع سالم و کربوهیدرات کامل مانند کدو زمستانی یا سبزیجات ریشه نیاز دارند. همچنین ایده خوبی است که کودک خود را قبل از سن 12 ماهگی در معرض گلوتن قرار دهید تا به کاهش خطر ابتلا به آلرژی کمک کند.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *