توت فرنگی های شیرین در ولنتاین و هر روز وسوسه انگیز هستند – آیا باید تسلیم شوید؟


آخرین اخبار تغذیه، غذا و دستور العمل ها

تصویر خبر: AHA News: توت فرنگی های شیرین در ولنتاین و هر روز وسوسه انگیز هستند - آیا باید تسلیم شوید؟

جمعه، فوریه ۱۱، ۲۰۲۲ (اخبار انجمن قلب آمریکا)

فرقی نمی‌کند شکل قلبشان، رنگ‌آمیزی فریبنده‌شان باشد یا فقط این واقعیت که توت‌فرنگی‌ها با همدیگر شیرینی درست می‌کنند، اغلب با عشق همراه است.

کارشناسان می گویند اگر توت فرنگی غذای عشق است، بخورید.

توت فرنگی نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه فوایدی نیز دارد که از نظر تغذیه ای، استفاده از آن را آسان می کند.

آرپیتا باسو، دانشیار تغذیه در دانشگاه نوادا، لاس وگاس، مطالعات متعددی را بر روی توت فرنگی انجام داده است و آنها را “از دیدگاه تغذیه بهداشت عمومی” بسیار منحصر به فرد می داند.

برای شروع، او آنها را به خاطر کم کالری بودن و مواد مغذی بالا تحسین می کند. باسو گفت که مقادیر دقیق آن بر اساس تنوع و رسیده بودن میوه متفاوت است. اما طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک فنجان توت فرنگی کامل تنها ۴۶ کالری دارد. تقریباً ۸۵ میلی گرم ویتامین C وجود دارد. این مقدار بیش از یک روز برای یک زن بالغ و حدود ۹۴ درصد از مقدار توصیه شده برای یک مرد بالغ است.

توت فرنگی همچنین سدیم کمی دارد و منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر از جمله پتاسیم است که برای سلامت قلب، اعصاب و عملکرد کلیه و همچنین انقباض ماهیچه ها مهم است. یک فنجان ۲۲۰ میلی گرم، حدود ۸ درصد از نیاز روزانه یک زن یا ۶ درصد از نیاز مرد را تامین می کند.

باسو همچنین از توت فرنگی به دلیل داشتن سطوح بالای فیتوکمیکال ها – ترکیبات گیاهی که اعتقاد بر این است که فواید سلامتی متعددی دارند، تجلیل می کند.

چندین مطالعه مستقیماً در حمایت از توت فرنگی به قلب رسیده است:

  • مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۷ در مجله کالج تغذیه آمریکا، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده طی ۱۶ سال از بیش از ۳۴۰۰۰ زن یائسه دارای اضافه وزن در مطالعه سلامت زنان آیووا، خوردن توت‌فرنگی را با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط دانست.
  • تجزیه و تحلیل سال ۲۰۲۰ از چندین مطالعه توت فرنگی منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان داد که توت فرنگی به طور قابل توجهی سطوح پروتئین واکنشی C را کاهش می دهد، نشانگری برای التهاب که می تواند برای ارزیابی خطر بیماری قلبی استفاده شود.
  • در سال ۲۰۲۱، یک مطالعه کوچک و با دقت کنترل شده در مجله تغذیه نشان داد که مصرف توت فرنگی به رگ های خونی در افرادی که کلسترول متوسط ​​​​بالا دارند کمک می کند تا بهتر کار کنند.
  • همچنین در سال ۲۰۲۱، یک مطالعه کوچک و با دقت کنترل شده دیگر به رهبری باسو و منتشر شده در مجله Nutrients نشان داد که بزرگسالان چاق با کلسترول بالا که روزانه دو وعده و نیم توت فرنگی می‌خورند، بهبود مقاومت به انسولین را مشاهده می‌کنند.

همه اینها، و همچنین خوشمزه است. احتمالاً به همین دلیل است که امروزه توت فرنگی در هر ایالت و در سراسر جهان رشد می کند. بر اساس گزارش USDA، مصرف سرانه در ایالات متحده از ۲ پوند برای هر نفر در سال ۱۹۸۰ به ۸ پوند در سال ۲۰۱۳ افزایش یافت.

اما انسان‌ها تا ابد چنین حس پرشور توت‌فرنگی را نداشته‌اند، احتمالاً به این دلیل که میوه‌ای که می‌دانیم یک پیشرفت نسبتاً جدید است.

توت فرنگی های کوچک و وحشی همیشه وجود داشته است. اما نویسندگان یونان و روم باستان حتی به سختی به آنها اشاره می کنند. اجداد توت سنگین‌تری که امروزه می‌خوریم، تا سال ۱۷۰۰ ایجاد نشد، زمانی که کشاورزان فرانسوی از گونه‌های متقابل وارد شده از شیلی و ویرجینیا بودند.

یک رابطه توت فرنگی-عشق قبل از آن وجود دارد. در داستان خلقت چروکی، دعوای اولین مرد و زن با هدیه ای بهشتی توت فرنگی حل می شود. در هنر اروپایی، توت فرنگی هم با تقدس و هم با فریبندگی همراه بوده است.

باسو گفت، اگر وسوسه می‌شوید که از توت‌فرنگی لذت ببرید، همین حالا ادامه دهید.

باسو که تحقیقاتش از کمیسیون توت فرنگی کالیفرنیا حمایت شده است، گفت که می توانید تازه یا منجمد را انتخاب کنید. توت فرنگی منجمد به شما ارزش غذایی می دهد که بسیار شبیه به میوه تازه است.

اگر به سراغ تازه می روید، ظروف را به دقت بررسی کنید. توت فرنگی می تواند به سرعت فاسد شود. کارشناسان می گویند باید به دنبال میوه های قرمز با کلاه سبز روشن باشید. تا زمانی که آماده سرو نشدید آنها را برش ندهید یا آبکشی نکنید.




پرسش


بر اساس USDA، هیچ تفاوتی بین “بخش” و “سرویس” وجود ندارد.
پاسخ را ببینید

توت‌فرنگی‌های معمولی می‌توانند مقادیر بالایی از باقیمانده‌های آفت‌کش‌ها داشته باشند، اما باسو گفت: «من این را به عنوان یک نگرانی بزرگ نمی‌بینم، زیرا فکر نمی‌کنم آن‌قدر آفت‌کش‌هایی داشته باشند که نتوان آن‌ها را شست. برای مریض کردن کسی.” او هر دو نوع ارگانیک و غیر ارگانیک می خورد.

باسو گفت: توت فرنگی هایی که به صورت ژله یا مربا ساخته می شوند، مقدار زیادی از مواد مغذی خود را از دست می دهند و قند زیادی در فرآیند فرآوری به دست می آورند. اما برای یک دسر سالم، توت فرنگی را با کمی خامه میل می کند.

او گفت و اگر به خاطر عشق خود (یا خودتان) به توت فرنگی آغشته به شکلات فکر می کنید، ممکن است خوب باشد. شکلات قند اضافه می کند، اما اگر شکلات تیره را انتخاب کنید، “کاکائو زیادی دریافت خواهید کرد” که سرشار از فلاونوئیدهای سالم است.

طعم و مزه و راحتی توت فرنگی می تواند آن ها را راهی آسان برای جا دادن میوه ها و سبزیجات بیشتر در روز کند. او گفت: «تغییر رفتار همیشه دشوار است. اما اضافه کردن چیزی که افراد ممکن است دوست داشته باشند بخورند نسبتا ساده تر است به جای تغییر کل رژیم غذایی.

اخبار انجمن قلب آمریکا سلامت قلب و مغز را پوشش می دهد. همه نظرات بیان شده در این داستان منعکس کننده موضع رسمی انجمن قلب آمریکا نیست. حق نسخه برداری متعلق به انجمن قلب آمریکا، شرکت یا متعلق به آن است و کلیه حقوق محفوظ است. اگر سوال یا نظری در مورد این داستان دارید، لطفا ایمیل کنید [email protected].

نوشته مایکل مرشل

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۲۱ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.


از جانب لوگوی WebMD

منابع تغذیه و تغذیه سالم
راه حل های سلامت از حامیان ما


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/