تغییر به یک رژیم غذایی سالم می تواند ۱۰ سال به زندگی اضافه کند


فوریه ۸. ۲۰۲۲ – فقط چند تغییر در رژیم غذایی شما می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند، اما هر چه زودتر شروع کنید بهتر است.

داشتن یک رژیم غذایی سالم مهم است، اما برای اکثر مردم انجام این کار روزانه دشوار است. در یک مطالعه جدید، محققان اثرات هر نوع غذای سالم و غیر سالم را بررسی کردند و تاثیر تعویض برخی از غذاها با سایرین را بر اساس سن و جنسیت تخمین زدند.

دانشمندان نروژی که این مطالعه را انجام دادند، می گویند: «تغییر مداوم از یک رژیم غذایی معمولی به یک رژیم غذایی بهینه از سنین پایین می تواند منجر به افزایش طول عمر بیش از ۱۰ سال شود.

آنها یک ابزار آنلاین ایجاد کردند که هر کسی می تواند از آن برای دریافت ایده ای در مورد اینکه چگونه انتخاب های غذایی فردی می تواند بر امید به زندگی تأثیر بگذارد استفاده کند.



بیشترین تاثیر کلی ناشی از مصرف بیشتر غذاهای گیاهی (حبوبات)، غلات کامل و آجیل، و کمتر گوشت قرمز و فرآوری شده است. میوه ها و سبزیجات نیز تأثیر مثبتی بر سلامتی دارند، اما به طور متوسط ​​افرادی که از یک رژیم غذایی معمولی غربی استفاده می کنند، در حال حاضر مقادیر نسبتاً بالایی از آنها مصرف می کنند. ماهی نیز در لیست سالم گنجانده شده است، در حالی که نوشیدنی های شیرین شده با شکر (سودا) و غذاهای مبتنی بر تصفیه شده [white] غلات، مانند نان سفید، از جمله مواردی هستند که باید از آنها اجتناب کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که اگرچه هیچ وقت برای شروع دیر نیست، اما بزرگسالان جوان می توانند انتظار داشته باشند که سال های بیشتری با اتخاذ تغذیه سالم نسبت به افراد مسن تر به دست بیاورند.

محققان می‌گویند: «نتایج ما نشان می‌دهد که برای افرادی که یک رژیم غذایی معمولی غربی دارند، تغییرات پایدار رژیم غذایی در هر سنی ممکن است مزایای سلامتی قابل‌توجهی داشته باشد، اگرچه اگر تغییرات در اوایل زندگی شروع شود، بیشترین دستاوردها خواهد بود».

بسته به تعداد «سوئیچ‌های» رژیم غذایی سالمی که ساخته و نگهداری می‌شود و میزان مصرف، یک مرد ۲۰ ساله در ایالات متحده می‌تواند عمر خود را تا ۱۳ سال و یک زن ۲۰ ساله تا ۱۱ سال افزایش دهد.

این عدد با افزایش سن کاهش می یابد، اما تغییر از یک رژیم غذایی معمولی به رژیم غذایی بهینه در سن ۶۰ سالگی همچنان می تواند امید به زندگی را ۸ سال برای زنان و ۹ سال برای مردان افزایش دهد و حتی یک زن ۸۰ ساله می تواند بیش از سه سال افزایش دهد. با انتخاب های غذایی سالم تر

تا به حال، تحقیقات در این زمینه فواید سلامتی مرتبط با گروه های غذایی جداگانه یا الگوهای رژیم غذایی خاص را نشان داده است، در حالی که کمتر بر روی تأثیرات سایر تغییرات رژیم غذایی بر سلامتی تمرکز شده است. رویکرد “مدل سازی” آماری مورد استفاده در این مطالعه، این شکاف را برای محققان پر می کند.

آنها نتیجه می‌گیرند: «درک پتانسیل نسبی سلامت گروه‌های غذایی مختلف می‌تواند افراد را قادر به دستیابی به دستاوردهای سلامتی قابل انجام و قابل توجهی کند».




رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/