رفتن به نوشته‌ها

تاثیر خوردن آووکادو در کاهش چربی شکم – دکتر بینایی خادیمیان


1622780949641142680 - تأثیر خوردن آووکادو بر کاهش چربی شکم

تاثیر خوردن آووکادو بر کاهش چربی شکم

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن روزانه آووکادو می تواند به توزیع مجدد چربی شکم به شیوه سالم کمک کند.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign انجام شد ، 105 بزرگسال دارای اضافه وزن و چاق در آزمایش شرکت کردند که طی آن روزانه یک وعده آووکادو به مدت 12 هفته خوردند.

هدف ما این نبود که وزن کم کنیم ؛ ما علاقه مند بودیم ببینیم خوردن آووکادو با نحوه ذخیره چربی در بدن چه می کند. “

چربی بدن نقش مهمی در سلامتی دارد. در شکم دو نوع چربی وجود دارد: چربی که درست زیر پوست جمع می شود و چربی زیر جلدی نامیده می شود و چربی که در عمق شکم تجمع می یابد ، معروف به چربی احشایی ، که اندام های داخلی را احاطه کرده است.

خان افزود که چربی عمقی احشایی یکی از عوامل ایجاد دیابت است ، بنابراین ما علاقه مند بودیم ببینیم آیا نسبت چربی زیر جلدی و احشایی با مصرف آووکادو تغییر می کند یا خیر.

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند ، یک گروه یک وعده غذایی حاوی آووکادوی تازه دریافت کردند و گروه دیگر یک وعده غذایی حاوی تقریباً مواد و کالری یکسان ، اما بدون آووکادو دریافت کردند.

در آغاز و پایان 12 هفته ، محققان چربی شکم شرکت کنندگان ، تحمل گلوکز ، متابولیسم و ​​نشانگرهای دیابت را اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند شرکت کنندگانی که از آووکادو به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کردند ، سطح چربی احشایی کمتری داشتند ، چربی ای که می تواند به شدت با خطرات سلامتی مرتبط باشد.

این دانشگاه می گوید: “در حالی که مصرف روزانه آووکادو تحمل گلوکز را تغییر نمی دهد ، آنچه ما آموخته ایم این است که رژیم غذایی روزانه حاوی آووکادو بر چگونگی ذخیره چربی در بدن به نحوی که برای سلامتی آنها مفید است تأثیر می گذارد ، اما بر فواید آن تأثیر می گذارد.” از ایلینوی استاد ، این در درجه اول برای زنان بود.

آفرود: “این مهم است که نشان دهیم مداخلات غذایی می تواند توزیع چربی را تعدیل کند. ما متوجه شدیم که مزایای آنها فقط در زنان مشهود است ، که به ما در مورد نقش بالقوه جنسیت در پاسخ های مداخله رژیم غذایی می گوید.”

محققان امیدوارند با انجام تحقیقی بتوانند تمام وعده های غذایی روزانه خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند و نشانگرهای اضافی سلامت روده و سلامت جسمانی را بررسی کنند تا تصویر کاملتری از اثرات متابولیکی مصرف آووکادو به دست آورند و علل تفاوت های جنسیتی را مشخص کنند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *