به این ترتیب سه ساعت می خوابید – خبر خوب اساسی – خبر خوب


به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از همشهری آنلاین، کارشناسان سرویس ملی بهداشت انگلیس (NHS) بر این پیشنهاد تاکید کرده و یادآور می شوند که کم خوابی مزمن می تواند با بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی مرتبط باشد. این بیماری، بیماری آلزایمر و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی مرتبط هستند.

با توجه به نیاز به خواب کافی برای همه افراد و در تمام سنین، کارشناسان بهداشت همواره سعی کرده اند برنامه ها یا روش هایی را در روز بیابند که افراد بتوانند از آن برای بهبود کیفیت خواب استفاده کنند.

یکی از این روش ها “تکنیک تنفسی ۸-۷-۴” نام دارد. تمرینی که هدف آن تنظیم تنفس است و به آرامش بدن قبل از خواب کمک می کند.

تکنیک ۸-۷-۴ چیست؟

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از مجله ایندیپندنت، اندرو ویل، پزشک آمریکایی در توضیح این تکنیک گفت: برای امتحان این روش، در مکانی آرام و آرام بنشینید و نیازی به قرار دادن آن ندارید. اول نوک زبان خود را روی بافت پشت دندان های بالایی خود قرار دهید.

سپس به مدت چهار ثانیه آرام از طریق بینی نفس بکشید.

قبل از بازدم هفت ثانیه نگه دارید.

هنگام استنشاق، هوا را به مدت هشت ثانیه از دهان خود خارج کنید و صدای “وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو” ایجاد کنید. سپس این کار را برای چهار چرخه تنفسی تکرار کنید.

تایید شده توسط دکتر ویل می گوید که در طول چهار ماه اول، افراد نباید این کار را بیش از چهار دوره انجام دهند.

هنگامی که با این روش راحت تر شدید، می توانید آن را به هشت دوره افزایش دهید. این پزشک آمریکایی همچنین توصیه می کند که انجام این کار نباید بیش از هشت سیکل در یک زمان باشد.

آیا این روش کار می کند؟

ویل می گوید که این روش روشی خوب و موثر برای کمک به خواب شبانه افراد است و همچنین به آنها کمک می کند اگر نیمه شب از خواب بیدار شوند بخوابند. او می گوید این روش می تواند به کاهش اضطراب، کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و بهبود هضم کمک کند.

البته لازم به ذکر است که تحقیقات گسترده ای در مورد اثربخشی این روش انجام نشده است و روش با استفاده از تکنیک های تنفسی مورد ارزیابی قرار گرفته است.