رفتن به نوشته‌ها

بهترین و م mostثرترین روش های افزایش وزن را بیاموزید


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه است. وراثت ، تغذیه نامناسب و دریافت ناکافی مواد مغذی از دلایل اصلی کاهش وزن است. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله با بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن آشنا می شویم.

بهترین روش های افزایش وزن

ورزش کردن و افزایش وزن

یکی از مهمترین موضوعات مربوط به چاقی میزان کالری مصرفی و میزان کالری مصرفی است. در واقع یکی از دلایل اصلی کاهش وزن کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با محدود کردن این مواد و قرار دادن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته چاقی در این مقاله به معنی افزایش وزن نیست ، بلکه منظور افزایش وزن طبیعی و مقابله با کاهش وزن مزمن است. زیرا چنین لاغری مانند چاقی مزمن ، سلامت افراد را به خطر می اندازد. قبل از اینکه به روش های افزایش وزن بپردازیم ، باید بدانید که در صورت کاهش وزن به دلیل بی اشتهایی ، این روش ها جواب نمی دهند. در این موارد ابتدا باید بی اشتهایی درمان شود و سپس روشهای افزایش وزن دنبال شود. اگرچه روشهای کاهش وزن بیشتر شناخته شده است ، اما روشهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

ورزش مناسب افزایش وزن

ورزش یک روش تناسب اندام مفید در درمان کاهش وزن و چاقی است. اکثر مردم فواید ورزش برای کاهش وزن را درک می کنند. به طور کلی ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین یکی از بهترین روش های افزایش وزن است. با این حال ، افرادی که دچار کاهش شدید وزن هستند ، نباید ورزش های سنگین انجام دهند. ورزش منظم می تواند به هضم ، جذب و سوزاندن غذا کمک کند. این امر بر افزایش اشتها تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و شادی می شود و بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و منجر به افزایش وزن شود. یکی از بهترین ورزش ها برای این منظور کوهنوردی است.

بهترین غذا برای چاقی

راههای افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از ریز مغذی ها ، کالری بالایی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و از رژیم غذایی معمول چاقی پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا کبابی) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و…. یک مسئله مهم در خوردن این غذاها ، پخت سالم این مواد است. زیرا هدف از چاقی دستیابی به تناسب اندام و حفظ سلامتی است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ کرده ، با وجود کالری زیاد ، برای سلامتی مضر است و بسیاری از ریزمغذی ها در آنها از بین می رود و روغن آنها می تواند منجر به افزایش سطح لیپیدها در خون شود. بنابراین ، توصیه می شود از روش های پخت سالم مانند آب پز ، بخارپز و کبابی برای تهیه غذا استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … در آشپزی بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر ریز مغذی ها ، آجیل و برخی دانه های روغنی نیز کالری بالایی دارند. افزایش مصرف ترکیبات مختلف این دانه های مفید و سالم ، علاوه بر ایجاد چاقی ، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. از آنجا که برخی از این آجیل ها سرشار از کالری هستند ، خوردن مقدار زیادی از آنها ممکن است باعث کاهش اشتها شود ، بنابراین برای افزایش وزن ، این آجیل و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و بعد از ورزش توصیه می شود.

برای افزایش وزن از آب و مایعات م effectiveثرتری استفاده کنید

راههای افزایش وزن

یکی از راه های تکمیل چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر ایجاد می کند که به افزایش وزن شما کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود که یک ساعت قبل از غذا 2 تا 3 لیوان آب بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما همچنان توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر و ماست استفاده کنید و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه هایی که فقط کالری دارند خودداری کنید.

از نظر محتوا راههای افزایش وزن بسیار راحت و ساده. به همین دلیل ، حفظ رژیم غذایی متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) برای افزایش وزن بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *