رفتن به نوشته‌ها

بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم در بدن – دکتر رویا خادمیان


خرما و بادام - بهترین میان وعده برای افزایش متابولیسم در بدن

بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن

محققان می گویند با خوردن مقداری میان وعده می توانید متابولیسم بدن خود را در صبح تقویت کنید. خوردن یک رژیم غذایی مغذی و سالم همیشه دغدغه ای برای انسان بوده است. کارشناسان تغذیه می گویند وقتی مردم شب را در حال استراحت می گذرانند ، بدن هنگام بیدار شدن به مواد مغذی سبک و مغذی نیاز دارد.

به گزارش ایندین اکسپرس ، توصیه می شود روز خود را با آب ولرم یا یک میان وعده کم انرژی و پرانرژی شروع کنید تا متابولیسم شما آغاز شود. دو گزینه جذاب در این زمینه بادام خیس شده و خرما است. مصرف این دو ماده مغذی در صبح زود به دلیل خواص متعدد ، متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

بادام خیس خورده

بادام خیس شده می تواند نیازهای ویتامین و مواد معدنی بدن را در صبح زود تامین کند. در واقع خیساندن بادام در طول شب خواص آن را افزایش می دهد. توصیه می شود بعد از بیدار شدن 5 تا 10 عدد بادام خیس خورده بخورید. این امر باعث می شود مواد مغذی به بدن برسد و سلامت و احساس سیری در طول روز تضمین شود.

دلیل اینکه متخصصان تغذیه همیشه بر عدم مصرف پوست بادام تاکید می کنند این است که پوست بادام قهوه ای حاوی تانن است که مانع جذب مناسب مواد مغذی می شود. وقتی بادام یک شب خیس می شود ، پوست قهوه ای آن به راحتی خورده می شود و مواد مغذی موجود در آن به راحتی در معده جذب می شود.

تاریخ

خرما یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که بدن را با انرژی فوری مورد نیاز صبح زود تامین می کند. خرما همچنین دارای طیف وسیعی از الیاف محلول است. این باعث می شود آب بیشتری وارد روده شود و یک سیستم گوارشی سالم را ارتقا می بخشد.

خوردن خرما به درمان یبوست و سوء هاضمه کمک می کند. همچنین ، از آنجا که خرما حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است ، می تواند به درمان سوء هاضمه و اسهال کمک کند.

توصیه می شود بادام مورد نظر خود را شب قبل در آب خیس کنید. خرما و بادام خیس شده یکی از بهترین مواد مغذی است که می توانید به عنوان میان وعده صبح زود داشته باشید. مصرف این دو ماده ، با افزایش متابولیسم ، انرژی مورد نیاز بدن را در ساعات اولیه روز تأمین می کند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *