رفتن به نوشته‌ها

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها


بهترین زمان برای مصرف مکمل ها همیشه بحث در مورد افراد بود. معمولاً می توان اکثر ویتامین ها را در هر زمان از روز مصرف کرد. با این حال ، برخی از ویتامین ها تحت شرایط خاصی بهتر جذب می شوند ، بنابراین بهتر است بدانید چگونه و چه موقع مکمل ها را افزایش دهید تا جذب مطلوب افزایش یابد.

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

ویتامین های محلول در آب

نه ویتامین محلول در آب از جمله ویتامین C و هشت ویتامین B وجود دارد. ویتامین های محلول در آب باید به طور مرتب مصرف شوند زیرا برخلاف ویتامین های محلول در چربی ، به راحتی در بافت های بدن ذخیره نمی شوند و مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود.

ویتامین سی.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و برای یک سیستم ایمنی سالم و سنتز کلاژن و انتقال دهنده های عصبی ضروری است. مکمل های اسید اسکوربیک فراهمی زیستی مشابه اسید اسکوربیک موجود در میوه ها و سبزیجات دارند. شما می توانید مکمل ویتامین C را در هر زمان از روز با یا بدون غذا مصرف کنید ، اگرچه مصرف اسید اسکوربیک همراه با غذا می تواند به کاهش عوارض گوارشی ناشی از اسیدیته بالا کمک کند. مکمل های ویتامین C خود را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید ، زیرا این ماده مغذی به گرما و نور حساس است. دوزهای بیش از 1000 میلی گرم به دلیل دفع ویتامین C اضافی مورد نیاز نیست.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B به صورت جداگانه یا به عنوان مکمل های کمپلکس B فروخته می شوند. از آنجا که محلول در آب است ، می توانید آن را با غذا یا بدون غذا در هر زمان از روز مصرف کنید. اغلب توصیه می شود که ویتامین B را در صبح مصرف کنید زیرا نقش مهمی در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی دارد. علاوه بر این ، برخی از افراد ممکن است ویتامین B را با معده خالی مصرف کنند. به عنوان مثال ، به افراد مبتلا به کمبود ویتامین B12 توصیه می شود که مکمل را با معده خالی همراه با آب مصرف کنند تا جذب آن به حداکثر برسد.

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین A

زنان باردار و شیرده و مبتلایان به فیبروز کیستیک در معرض خطر کمبود ویتامین A هستند. بیشتر مکمل های ویتامین A حاوی ویتامین A مشتق شده از روغن جگر ماهی یا به شکل ویتامین A کاروتنوئیدها هستند. برای افزایش جذب مطلوب ، مکمل های ویتامین A باید همراه با وعده غذایی پرچرب مصرف شوند. اگر رژیم غذایی متعادلی دارید ، نیازی به مصرف مکمل های ویتامین A نیست.

ویتامین دی.

ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ، سلامت استخوان ها و رشد سلولی ضروری است. بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از کمبود ویتامین D رنج می برند. بهترین زمان برای مصرف مکمل ویتامین D همراه با وعده غذایی پر چرب ، جذب بهتر است. فعال شدن ویتامین D به میزان کافی منیزیم بستگی دارد. بنابراین ، برای حفظ سطح ویتامین D خود ، مطمئن شوید که منیزیم کافی نیز دریافت می کنید. مصرف ویتامین K به همراه ویتامین D برای حفظ تراکم مواد معدنی استخوان مفید است.

درباره (بدست آورید ، دریافت کنید) کپسول ویتامین E اطلاعات کسب کنید

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و برای جریان خون سالم و عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است. گفته می شود که افراد مبتلا به فیبروز کیستیک و بیماری کرون ممکن است مجبور به مصرف ویتامین E شوند. معمولاً مصرف مکمل ویتامین E همراه غذا توصیه می شود. با این حال ، یک مطالعه نشان داد که اگر چربی ها در طول روز خورده شوند ، ویتامین E به طور موثر جذب می شود. این بدان معناست که تا زمانی که در وعده های غذایی خود چربی کافی می خورید ، لزوماً مجبور نیستید ویتامین E را با وعده غذایی پرچرب مصرف کنید.

ویتامین K

ویتامین K حاوی ویتامین K1 و ویتامین K2 است. ویتامین K برای لخته شدن خون ، سلامت استخوان و قلب ضروری است. می توانید مکمل ویتامین K را در هر زمان از روز همراه با وعده غذایی پرچرب مصرف کنید. از آنجا که اکثر مردم به اندازه کافی ویتامین K در رژیم غذایی خود دریافت می کنند ، دوزهای بالای این ویتامین توصیه نمی شود. مکمل های ویتامین K ممکن است با برخی از داروهای ضد انعقاد تداخل داشته باشد. اگر از این داروها استفاده می کنید ، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. در صورت امکان ، ویتامین K را در فاصله ای از ویتامین های محلول در چربی E و A مصرف کنید. از سوی دیگر ، مصرف ویتامین D و K با هم می تواند برای استخوان های شما مفید باشد.

ویتامین ها

مولتی ویتامین ها معمولاً حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. برخی افراد مولتی ویتامین ها را بر ویتامین های منفرد ترجیح می دهند. مصرف مولتی ویتامین می تواند به پر کردن شکاف مواد مغذی ، به ویژه در افراد در معرض خطر مانند سالمندان و زنان باردار کمک کند. از آنجایی که این مکمل ها حاوی ویتامین های محلول در آب و چربی هستند ، توصیه می شود آنها را همراه با وعده غذایی مصرف کنید. این عمل جذب برخی مواد مغذی را افزایش می دهد و مشکلات گوارشی را که ممکن است در صورت مصرف مولتی ویتامین با معده خالی ایجاد شود ، کاهش می دهد.
اگر دو یا چند قرص در روز مصرف می کنید ، تقسیم دوز خود را در نظر بگیرید تا به بدن شما در جذب موثرتر برخی مواد مغذی کمک کنید. به عنوان مثال ، یک قرص همراه صبحانه و یک عدد همراه ناهار میل کنید.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: healthline

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *