رفتن به نوشته‌ها

بهترین رژیم غذایی نوجوانان برای کاهش وزن لاغری نوجوانان _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و چشمگیر است و انسانها در هر دوره از زندگی خود به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند تا سالم و شاد زندگی کنند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات فیزیکی زیادی را پشت سر می گذارد ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، او قطعاً به مراقبت های ویژه و رژیم غذایی سالم و متعادل نیاز دارد. به

بنابراین دریغ نکنید ، و اگر شما یک نهال بچه جدید در خانه دارید ، مطمئن شوید که او از رژیم غذایی متنوع و متعادل پیروی می کند تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی برساند. برای یادگیری نحوه رشد صحیح بدن نوجوان و دیدن رشد آن در سنین پایین ، مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها از افزایش وزن نوجوانان می ترسند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، حساسیت خاصی دارند. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید بچه های چاق و تناسب اندام تربیت کنید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به این معنی نیست که غذاهای خوشمزه را که مخصوصا برای نوجوانان مورد علاقه است ، کنار بگذارید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، بلکه باید مصرف آنها کاهش یابد و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنید. آهن ، ویتامین D و کلسیم مهمترین مواد مغذی برای رشد جوان هستند. شما باید بدانید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن تنها راه این است. در اینجا نکاتی برای کمک به تغذیه سالم و کاهش وزن در بزرگسالی به نوجوانان آورده شده است:

رژیم کاهش وزن برای نوجوانان

صبحانه را از دست ندهید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و به رشد شما در دوران نوجوانی و بزرگسالی آسیب می رساند ، زمانی که مواد مغذی مهم خود را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ممکن است در طول روز تحریک پذیرتر شوید. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین وعده های غذایی رژیمی در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم بخورید

غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشابه های شیرین که کالری بالایی دارند را محدود کنید. دریافت بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی ، بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، مراقب نوشیدن آب میوه باشید زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، حاوی مواد قندی است. مجموع نوشیدنی های مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، درمان کاهش وزن در نوجوانان و بزرگسالی نیز باید کنترل شود. در زیر ذکر شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از عوامل اصلی کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر پسر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند و در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم لاغری مرسوم خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش سریع وزن را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است در نتیجه این رژیم ها ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد نیز بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت ، وزن شما باز می گردد. برای داشتن رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت و متخصصان رژیم من کمک بگیرید ، که رژیم های استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *