رفتن به نوشته‌ها

بهترین روش های علمی و م toثر برای افزایش وزن


به دنبال کاهش وزن ، خستگی و خستگی مداوم دنبال می شود ، بعلاوه برخی از افراد می خواهند عضلات بیشتری را افزایش دهند ، هرچند که وزن کمی ندارند. این که آیا شخص قصد دارد به طور داوطلبانه وزن اضافه کند یا به دلیل کمبود وزن. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن سالم برای بدن است.

افزایش وزن سالم

حرکات ورزشی مناسب چاقی

شاید هنوز معنای واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. لاغر بودن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 5/18 است. این برآورد بدین معناست که توده بدن برای حفظ سلامت مطلوب کم است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و ممکن است این معیار برای این افراد کم باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف برای کاهش وزن آنجا. دلایل پزشکی زیادی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش وزن شود ، از جمله موارد زیر:

  • اختلالات اشتهاشامل بی اشتهایی عصبی ، که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری صاف یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند.
  • دیابتیداشتن دیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • خرچنگ هاتومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن از جمله انگل ، سل و HIV شوند.

بنابراین دانستن چگونگی کاهش وزن بسیار مهم است و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

راههای سالم برای افزایش وزن

چاقی و مواد مفید آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- مقدار زیادی غذای پروتئینی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین ، افرادی که کالری زیادی در رژیم چاقی خود مصرف می کنند در حالی که رژیم آنها فاقد پروتئین است ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. چندین مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- کربوهیدرات و چربی زیاد بخورید. شما باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم غذایی خود از این غذاها استفاده کنید. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از مواد غذایی برای افزایش وزن ایده خوبی نیست و بهتر است در هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید تا وزن مناسبی داشته باشید.

مقدار زیادی غذای پر انرژی بخورید و از سس ، ادویه و ادویه استفاده کنید. خوردن غذاهای متنوع در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می کنند و برای حل این مشکل می توانید از ادویه ترش ، سس و چاشنی ها میل به خوردن زیاد را افزایش دهید.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پر انرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و …
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو…
  • لبنیات پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، خامه و …
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو ، برنج قهوه ای ، حبوبات و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و….
  • سیب زمینی و شکلات تلخ آووکادوکره بادام زمینی ، شیر نارگیل و …

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن مجبور به خوردن بیشتر می شوید. استفاده از سبزیجات و میوه ها برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این مجموعه مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از اینکه کالری اضافی دریافتی بدن شما به ماهیچه تبدیل می شود و نه چربی ، بسیار مهم و موثر است. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات ورزشی سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام برخی تمرینات هوازی نیز می تواند در افزایش وزن مفید باشد ، فقط مراقب باشید تمام کالری دریافتی شما باید سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن سالم

ترکیب دریافت کالری زیاد با تمرینات قدرتی و تمرینات هوازی از عوامل مهم در افزایش وزن است. برخی نکات برای چاق شدن سریع عبارتند از:

  • قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخور هر زمان که دوست داشتید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • او شیر می نوشد. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر پروتئین می تواند کالری بیشتری به بدن بدهد.
  • از کاسه های بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنید. غذاهایی که برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شود و فرد سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند ، قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یکی از راههای ساده برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در هنگام چشیدن آن است.
  • خواب کافی خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم چاقی

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *