رفتن به نوشته‌ها

بهترین راه برای حفظ وزن ثابت


در این مقاله ، ما روش هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات مربوط به تغییر وزن به شما ارائه کرده ایم. مخصوصاً برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات کارشناسان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن ثابت را حفظ کنید

حفظ وزن ثابت با کمک عضله سازی

اولین راه حل این است که ماهیچه بسازید. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. میزان سوخت و ساز ماهیچه ها بیشتر از چربی است. مطمئن شوید که تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کرده و با گذشت زمان بیشتر تمرین می کنید. ورزش روزانه خود را حتی در 30 دقیقه پیاده روی از دست ندهید.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه خود را با غذاهای فیبردار سیر کنید. گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. لبنیات کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سالم ماندن استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که زودتر دچار پوکی استخوان شده بودند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که بیشترین مقاومت را در برابر فست فودها و شیرینی ها دارند ، در طولانی مدت وزن خود را تغییر نمی دهند. این روش به این معنا نیست که خود را از غذاها و شیرینی های مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه منظور این است که کمتر از آنها بخورید. در برخی موارد ، وزن مورد نظر ممکن است باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر از احساس گرسنگی به درستی اجتناب کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن ثابت را حفظ کنید

کالری

مقدار کالری موجود در غذا و میان وعده ها را بیابید و تقریباً همیشه آنها را اندازه گیری کنید. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک ظرف متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را مطابق همان ظرف با توجه به طعم معمول اندازه بگیرید.

تاثیر اندازه گیری حجم و وزن بر حفظ وزن

اندازه مناطق مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به میزان کالری مصرفی و غذاهایی که می خورید کنترل کنید. تعداد مقیاس های روزانه نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل خود چقدر موفق هستید و انگیزه برای ادامه کار افزایش می یابد.

تاثیر خوردن صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدت هاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. هرگز صبحانه را از دست ندهید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر به وزن خود توجه نکنید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط می شوید ، زیرا متابولیسم بدن به آرامی کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ بر تغییر وزن تأثیر می گذارد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *