بعد از ۵۰ سالگی خوردن این میوه ها اهمیت بیشتری دارد – سایت خوش خبر



بعد از ۵۰ سالگی خوردن این میوه ها اهمیت بیشتری دارد – پایگاه خبری خبرخاب – خبرخاب









































بعد از رسیدن به 50 سالگی مصرف این میوه ها اهمیت بیشتری دارد



زمان انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۳۱ – ۰۱:۵۰

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از همشهری آنلاین، برخی از میوه ها در سال های اخیر به دلیل دارا بودن قند بالا بسیار محبوب شده اند، اما فواید ضروری میوه ها می تواند به بهبود سلامت در نیمه دوم زندگی انسان کمک کند. به همین دلیل ورود به نیمه دوم زندگی یعنی اوایل دهه ۵۰ باید با توجه به مسائل مهم تغذیه ای برای رسیدن به این اهداف همراه باشد. حفظ توده عضلانی، حفظ متابولیسم در سطح بالا و پیشگیری از بیماری های جدید یا مدیریت بهینه بیماری های قبلی.

پس اگر می خواهید به این اهداف مهم برسید، پس از ۵۰ سالگی به خوردن میوه های زیر فکر کنید.

سیب سبز

سیب از جمله میوه های باکیفیت و مغذی است که حمل آن آسان است و می تواند میان وعده خوبی باشد. این میوه ساده که به راحتی قابل خوردن است، مقدار زیادی فیبر و کمی قند وارد بدن می کند. سیب سبز از این نظر انتخاب بهتری به حساب می آید زیرا قند کمتری دارد و در نتیجه قند خون را کاهش می دهد. این ویژگی بسیار مهم است زیرا حفظ تعادل قند خون به حفظ انرژی پایدار کمک می کند و می تواند خطر ابتلا به پیش دیابت یا دیابت را در سنین بالاتر کاهش دهد. خوردن سیب سبز همراه با منابع پروتئین و فیبر مانند آجیل و دانه ها راه خوبی برای کنترل قند خون است.

پرتقال ها

پرتقال یکی دیگر از میوه های با کیفیت و ساده است که پتاسیم مهم و مهمی را برای کنترل فشار خون در اختیار بدن قرار می دهد. پتاسیم و سدیم با هم به تعادل فشار خون کمک می کنند. سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد، در حالی که پتاسیم به کاهش آن کمک می کند. کنترل فشار خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد. بنابراین، انتخاب میوه های غنی از پتاسیم می تواند نقش مثبتی در کاهش فشار خون در طول زمان داشته باشد، به خصوص اگر با تغییرات مثبت در سبک زندگی مانند افزایش فعالیت بدنی، مدیریت استرس و تغییرات رژیم غذایی همراه باشد.

تنوع رنگارنگ

خربزه هایی مانند خربزه، طالبی و … سرشار از آب و ویتامین C هستند و فواید زیادی برای سلامت پوست دارند. خربزه یکی از آبدارترین میوه ها است و بسیاری از آنها تا ۹۰ درصد آب دارند. ویتامین C همراه با کلاژن به حفظ استحکام پوست کمک می کند، اما پوست پس از ۵۰ سالگی شل می شود. بنابراین خوردن انواع خربزه و تلاش برای حفظ آب مورد نیاز بدن تاثیر مثبت و قابل توجهی بر روی پوست دارد که از آن جمله می توان به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، جلوگیری از خشکی و حفظ شفافیت آن اشاره کرد. علاوه بر اینها، حفظ آب مورد نیاز بدن برای مدت طولانی مزایایی فراتر از ارتقای سلامت پوست دارد. در واقع، عملکرد مغز، سیستم عصبی و مفاصل به آب ثابت نیاز دارد.

منبع: سلامت


خبر خوب خبر خوب کمپ جدید خبر خوب کمپ جدید خبر خوب خبر خوب خبر خوب


ایکس

این مطالب را نیز بررسی کنید!




به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از همشهری آنلاین، پیش از معرفی…