بر تعادل کار و زندگی استرس دارید؟ فقط ورزش کن


آخرین اخبار سلامت روان

تصویر: آیا در مورد تعادل کار و زندگی استرس دارید؟  فقط ورزش کننوشته مورین سالامون
خبرنگار HealthDay

پنجشنبه، ۳۰ ژانویه ۲۰۱۴ (HealthDay News) – آیا در مورد شتاب کار و زندگی خانوادگی دچار تضاد هستید؟ تحقیقات جدید نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به تعادل این احساسات کمک کند.

محققان پاسخ ۴۷۶ کارگر بزرگسال را که در مورد رفتار ورزشی و اعتماد به نفس آنها در برخورد با تعارضات کار و خانواده مورد بررسی قرار گرفتند، بررسی کردند. نویسندگان مطالعه گفتند که افرادی که به طور منظم ورزش می کردند، احساس کارآمدی بیشتری داشتند که به نقش های کار و خانه منتقل می شد.

راسل کلایتون، استادیار مدیریت، می‌گوید: «اگر در محل کار، مثلاً دو مایل دوید یا ۱۰ قدم پیاده‌روی کنید و از انجام آن احساس خوبی داشته باشید، این کار به دیگر حوزه‌های زندگی منتقل می‌شود». در دانشگاه سنت لئو، ایالت فلوریدا.

“ما آن را پیدا کردیم [participants] کسانی که ورزش می کردند احساس خوبی نسبت به خود داشتند، احساس می کردند که می توانند وظایف چالش برانگیزی را انجام دهند، و این به زندگی کاری و خانوادگی منتقل شد.

این مطالعه در شماره آتی مجله منتشر خواهد شد مدیریت منابع انسانی.

تحقیقات زیادی نشان داده اند که ورزش سطوح استرس ذهنی و جسمی را کاهش می دهد، اما مطالعات کمی روی این موضوع تمرکز کرده اند که آیا این کاهش استرس به افراد کمک می کند تا تعادل بین کار و زندگی را بهتر مدیریت کنند.

کلایتون گفت که این مطالعه به عنوان یک “پروژه حیوان خانگی” پس از اینکه متوجه شد که تعهد او به ورزش به او چشم اندازی از زندگی کار می دهد، شکل گرفت. محققان دانشگاه سنت لوئیس، دانشگاه هیوستون ویکتوریا و دانشگاه ایالتی ایلینویز نیز در این مطالعه شرکت کردند.

کلایتون اذعان کرد که روش تحقیقی که نویسندگان مطالعه استفاده کردند – پاسخ دادن پاسخ دهندگان به سوالات و سپس محاسبه پاسخ ها از طریق یک تکنیک ریاضی – اعداد سختی را برای نتایج ارائه نکرد.

بیش از نیمی (۵۵ درصد) از شرکت کنندگان در مطالعه زن بودند. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان به طور متوسط ​​۴۰ ساعت در هفته کار می کردند و میانگین سنی آنها ۴۱ بود. حدود ۲۹ درصد حداقل یک کودک زیر ۱۸ سال در خانه داشتند.

در حالی که این مطالعه ارتباطی بین فعالیت بدنی و گزارش‌های مربوط به توانمندسازی بیشتر در خانه و محل کار پیدا کرد، اما رابطه علت و معلولی را ثابت نکرد.

کلایتون گفت: «اما ارتباط بین ورزش و تعادل بین کار و زندگی وجود دارد و بسیار قوی است.

کلایتون خاطرنشان کرد، و برای کسانی که به طور منظم ورزش نمی کنند، ایده افزودن این رژیم به یک برنامه شلوغ برای بهبود سطح استرس ممکن است غیر منطقی به نظر برسد.

اما او از ایده “لحظه های دزدیده شده” ورزش، مانند بالا رفتن از پله ها به مدت پنج دقیقه یا پریدن در دسته های ۳۰ ثانیه ای حمایت می کند.

او افزود: «امیدواریم تحقیقات ما دانه‌ای از شن در ساحل شواهد باشد، ما باید به شرکت‌ها پول بدهیم تا کارمندان را به ورزش تشویق کنیم.»

دکتر ناتالی دگات-موت، سخنگوی شورای ورزش آمریکا، گفت: این مطالعه شواهدی را که نشان می‌دهد فعالیت بدنی مزایایی فراتر از آنچه آشکار است را افزایش می‌دهد.

موث گفت: “مردم باید آن را نوعی سرمایه گذاری بدانند. اگر مدتی را به فعالیت بدنی اختصاص دهید، ممکن است ۳۰ دقیقه در روز فعال باشید، اما بهره وری و تمرکز ذهنی که از آن به دست می آورید بسیار زیاد خواهد بود. از منظر کار و خانواده از آنچه در آن قرار داده اید، فراتر بروید.”

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۱۴ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.



نمایش اسلاید

تصاویر اختلال اضطراب: علائم، حملات پانیک و موارد دیگر در تصاویر
نمایش اسلاید را ببینید

منابع

منابع: راسل کلایتون، دکتری، استادیار، مدیریت، دانشگاه سنت لئو، سنت لئو، فلوریدا. ناتالی دگات-موت، MD، MPH، RD، سخنگوی شورای آمریکایی ورزش، سن دیگو. شماره بعدی، مدیریت منابع انسانی


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/