رفتن به نوشته‌ها

برخی از سفرها مهمتر از مقصد هستند


زمان خواندن: 6 دقایق

وقتی چیزی را می خواهید ، احتمالاً تمایل دارید که آن را در اسرع وقت بخواهید. این درست است که آیا هدف شما یک چیز واقعی است (ماشین جدید ، خانه ، یک جفت کفش) یا مهارت/ویژگی (پیانیست کلاسیک بودن یا خوردن بصری).

بیایید برای آخرین آرزو مکث کنیم: خوردن شهودی. شما به بسیاری از مردم کمک کرده اید تا غذای شهودی را بیاموزند و تمرین کنند ، و تقریباً هیچ کس آن را مانند یک اردک در آب نمی گیرد. دست اندازهایی در جاده وجود دارد. سوئیچ ها وجود دارد. چیزی شبیه کوه برای صعود وجود دارد. من نگرانی هایی مانند “احساس می کنم پیشرفت نمی کنم” یا “نمی دانم آخر هفته گذشته چه شد … احساس می کنم که کاملا عقب افتاده ام” را می شنوم. (البته ، من نیز شنیدم ، “من فکر می کردم رفتن به آن مهمانی شام چالش برانگیز است ، اما من واقعاً توانستم از غذا لذت ببرم و با احساس رضایت ، نه خسته کننده ، را ترک کنم.”)

شرایط خاصی وجود دارد که مقصد مهمتر از سفر است. وقتی به پاریس سفر می کنم ، می روم پاریسنه این که من از حضور در هواپیما برای حدود 11 ساعت لذت ببرم ، حتی اگر سعی کنم پرواز را تا حد ممکن با کتاب ، فیلم و لباس راحت انجام دهم. اما در بسیاری از موارد ، آنچه واقعاً مهم است این است سفربه این شامل سفر خوردن بصری است.

سفر بی پایان ، قسمت اول

یکی از مهمترین دلایلی که ممکن است یک سفر مهم باشد این است که یک سفر خط پایان ندارد. برای مثال ، فرض کنید می خواهید پیانیست کنسرت کلاسیک باشید. این رویای شماست. شما درس می خوانید ، تمرین می کنید ، تمرین می کنید ، درس می خوانید و روزی در کارنگی هال اجرا خواهید کرد. هورا! (خوب ، احتمالاً ابتدا در مکانهای کنسرت کوچکتر اجرا کرده اید ، اما هنوز.)

مطمئناً شما به بالاترین سطح شغلی رسیده اید ، اما آیا این است؟ سفرت تموم شد؟ خیر شما هرگز یادگیری را متوقف نمی کنید ، هرگز رشد خود را متوقف نمی کنید. من خوانده ام که پیانیست های کنسرت 3 تا 4 ساعت در روز تمرین می کنند و حتی بالرین های ابتدایی برای تقویت مهارت ها و تکنیک های خود از درس های روزانه استفاده می کنند.

من کاملاً مطمئن هستم که حتی پیانیست های نخبه روزهایی را دارند که موسیقی را احساس نمی کنند ، یا اشتباه می کنند که قطعه ای را که صدها بار قبلاً زیبا نواخته اند ، بنوازند. آنها ممکن است عملکردی داشته باشند که سبک آنها بی عیب و نقص باشد ، اما روح کافی را در آن قرار ندادند. به همین ترتیب ، یک رقاص در بالای رشته خود می تواند مجروح شود یا کمتر از بهترین عملکرد خود را اجرا کند زیرا با برخی مسائل جدی شخصی خارج از صحنه دست و پنجه نرم می کند.

در مورد خوردن بصری نیز همین امر صادق است. نیاز به مطالعه و تمرین دارد. زندگی را تمرین کنید یکی از جاهایی که می بینم مردم گیر کرده است خواندن “خوردن بصری” است اما در واقع مهارت هایی مانند کنترل گرسنگی و سیری و کنار آمدن با همه غذاها را تمرین نمی کنند. آنها از نظر فکری “درک” می کنند ، اما متوجه می شوند که در حالی که از نظر فنی به خود اجازه می دهند همه غذاها را بخورند ، اما هنوز در خوردن احساس گناه می کنند. مسلم – قطعی خوراکی ها. به عبارت دیگر ، “اجازه” آنها برای خوردن غذا بیشتر شبیه یک اجازه کاذب بود.

سفر بی پایان ، قسمت دوم

حتی وقتی به درستی می گویید که یک خورده شهودی هستید ، شما آن را مطالعه کرده اید ، آموزش دیده اید ، آن را زندگی کرده اید ، آن را درونی کرده اید و نمی توانید گرد و غبار را از دستان خود بردارید و اعلام کنید که “تمام شده” هستید.

چرا؟ زیرا شما هنوز در فرهنگ رژیم زندگی می کنید. اگرچه مهارت های خوردن بصری طبیعی است ، اما همه ما با آنها متولد شده ایم ، اما اینطور نیست به نظر می رسد طبیعی است ، زیرا اکثر مردم اهل خوردن بصری نیستند. ما به طور جمعی در آبهای رژیم غذایی شنا می کنیم ، نه آبهای خوردن بصری.

در حال حاضر ، مواردی وجود دارد که می توانیم بر کیفیت آبی که در آن شنا می کنیم تأثیر بگذارد – و در واقع ، من توصیه می کنم دقیقاً همین کار را انجام دهید.

  • دنبال کردن افراد و گروه ها در رسانه های اجتماعی که از خوردن بصری ، پذیرش همه بدنها و مراقبت از خود مثبت حمایت می کنند.
  • همچنان به پادکست ها گوش دهید و کتاب هایی در این زمینه بخوانید ، درست همانطور که احتمالاً در هنگام فاصله گیری فعال از فرهنگ رژیم غذایی انجام داده اید.
  • به تعیین محدودیت در مورد رژیم غذایی و نظرات دیگران درباره وزن ادامه دهید.
  • به کنترل میزان گرسنگی و سیری ادامه دهید و وعده های غذایی را با درجه هوشیاری بخورید.

به تمرین مهارتهای بصری خود در غذا خوردن و پذیرش بدن ادامه دهید احاطه شدن با منابعی که شما را در ارتباط با خوردن بصری و فلسفه های مرتبط قرار می دهد ، می تواند به شما کمک کند تا در مسیر خود نسبتاً هموار پیش بروید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا در اسرع وقت با دلسوزی به این مسیر بازگردید و هنگام برخورد با مانع یا زندگی برای شما یک توپ منحنی را قضاوت نکنید.

افزایش سرعت ، پیچ خوردن و چرخش به جلو

فرض کنید قبل از شروع سفر بصری به طور جدی از نظر احساسی غذا می خوردید. سپس ، از طریق خوردن بصری ، شما توانسته اید مجموعه متنوعی از ابزارهای مقابله را توسعه دهید ، بنابراین خوردن احساسی دیگر هدف اصلی شما نیست وقتی شرایط سخت شده است. اما آن وقت بدترین روز را دارید. و در جستجوی تسکین ، مستقیماً به سراغ غذا می رود. عبور نکنید ، 200 دلار جمع نکنید.

خوب ، این اتفاق می افتد. احساسات زیادی را احساس می کنید و به غذا روی می آورید. شاید این در آن زمان واقعاً بهترین گزینه بود (اصل غذا خوردن شماره 7: احساسات خود را با مهربانی کنترل کنید) ، شاید به آن فکر نکرده باشید. با سرعت گیر برخورد کردم شما از خروجی ای خارج شده اید که واقعاً نمی خواهید از آن پیاده شوید. پیش می آید. شما شکست نخوردید … این فقط بخشی از سفر است.

این ایده که وقتی ما چیزی را مورد توجه قرار دهیم ، راه رسیدن به آنجا کاملاً خطی خواهد بود ، همانطور که در تصویر بالا آمده است ، واقعاً در مورد تفکر فرهنگ رژیم غذایی استبه در مورد “من این رژیم را شروع می کنم و سپس هفته ای X کیلوگرم وزن کم می کنم و سپس به هدفم می رسم و همه چیز خشن خواهد بود.” این ایده آنقدر اشتباه دارد که برای تجزیه و تحلیل آن به یک پست وبلاگ دیگر نیاز است. اما به ذکر این نکته بسنده می شود ، غیر از این واقعیت که همه ما متولد شده ایم و همه خواهیم مرد ، در زندگی چیز کمی کاملاً خطی است. بنابراین چرا ایجاد رابطه مسالمت آمیزتر با غذا و بدن شما متفاوت است؟

گاهی مقصد بخشی از سفر است

برگردیم به قیاس سفر به پاریس. (چون پاریس). بنابراین سفر طولانی مدت با هواپیما هدف شما نیست. این به سادگی وسیله ای برای رسیدن به هدف شماست. اما هنگامی که وارد می شوید (منظورم غیر از جت لگ) چه اتفاقی می افتد؟ آیا در اتاق هتل خود می نشینید یا Airbnb؟ آرزو نمی کنم! نه ، شما برای کاوش بیرون می روید.

و … امیدوارم همان کاری را که اولین بار در پاریس بودید انجام ندهید. این بدان معناست که شما یک لیست دقیق از کارها و وظایفی دارید که حتی اگر احساس خستگی می کنید باید به آنها پایبند باشید و به این کافه کوچک زیبا نگاه کنید که ای کاش می توانستیم از آنجا عبور کنیم اما برنامه سفر داشته باشیم!

نه ، امیدوارم به معماری ، نقاشی ها و خواربارفروشی های متفاوت نسبت به خانه در مونوپریکس ، جایی که این خیابان کوچک با سنگ فرش منتهی می شود علاقه مند باشید ، نحوه دوچرخه سواری با کفش پاشنه بلند ، چه گربه ساکن شکسپیر و چه شرکت (این گربه واقعی است) به شما اجازه می دهد امروز آن را نوازش کنید – و چگونه پنیر ، شراب و نان می توانند در عین حال بسیار شگفت انگیز و نسبتاً ارزان باشند.

به عبارت دیگر ، مقصد به سفر پرپیچ و خم آن تبدیل می شود. (تنها ثباتی که در سفرهای ما به پاریس در حال حاضر وجود دارد این است که در شب ورود خود در یک بیستروی معتبر اما نه چندان شیک غذا می خوریم و همیشه چهارشنبه شبها به لوور می رویم و در اتاق مجسمه بزرگ به ماندن می پردازیم. تا زمانی که آنها ما را به معنای واقعی کلمه دور کنند. عشق من به آن مجسمه ها همانطور که هستند جاودانه است.)

وقتی یک ماشین جدید یا یک خانه جدید می گیرید ، آیا سفر شما به پایان می رسد؟ نه ، مطمئناً تعمیر و نگهداری وجود دارد ، اما شما همچنین با ماشین خود سفر می کنید و خاطرات را در خانه خود نگه می دارید. این نیز بخشی از سفر است.

آخرین غذای قابل تامل

بنابراین ، وقتی در سفر بصری هستید تا غذا بخورید و بدن خود را بپذیرید ، و همه چیز خوب پیش می رود ، و ناگهان اینطور نیست ، مشکلی نیست. یا وقتی انتظار دارید در بزرگراه باشید و در عوض خود را در جاده ای آسفالته آهسته حرکت می دهید ، این نیز اشکالی ندارد.

سفر به همان اندازه طول می کشد. برای هر شخص متفاوت به نظر می رسد. هیچ مقصد نهایی مطلق وجود ندارد. بدون خط لبه هیچ پست هدف وجود ندارد. این امر به ارمغان آوردن صلح تغذیه ای بیشتر ، پذیرش بیشتر بدن (یا احترام ، عشق یا رهایی) ، شفقت بیشتر به خود و کنجکاوی بیشتر در زندگی شما می انجامد. این حذف تدریجی فرهنگ رژیم غذایی است ، کمی در هر منطقه راحتی یا ایستگاه کامیونی که از آن عبور می کنید کمی عقب می ماند (و هنگام درخواست سوار شدن از برداشتن آن خودداری می کنید).

امیدواریم هیچ وقت از یادگیری و رشد دست نکشیم. این شامل یادگیری درباره خودمان است تا بتوانیم رشد کنیم و پیشرفت کنیم.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. از جمله ابرقدرت ها شکست اسطوره های تغذیه و توانمندسازی زنان تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از سرگرمی ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *