رفتن به نوشته‌ها

با چربی شکم و بالها در کوتاه ترین زمان خداحافظی کنید


چربی شکمی و ظاهر آن علل مختلفی دارد ، از جمله تغذیه نامناسب ، عدم فعالیت و فشار. بهبود تغذیه ، افزایش فعالیت ، کاهش استرس و ایجاد سایر تغییرات در شیوه زندگی همه عواملی هستند که می توانند به خلاص شدن از شر چربی شکم کمک کنند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید نتایج سریع تری داشته باشید یا هیچ یک از روشهای فوق بر شما تأثیر نگذارد ، ما روشهای م effectiveثر و غیر تهاجمی را در اختیار شما قرار می دهیم.
Slim fit و derm-up دستگاه هایی هستند که بدون نیاز به جراحی و دارو ، چربی دور شکم و باسن را در مدت زمان کوتاهی و به طور کامل بدون جراحی می سوزانند.

دو نوع چربی شکمی و بال وجود دارد:

چربی احشایی: نوعی چربی است که اندام های داخلی را احاطه کرده است.
چربی زیر جلدی: نوعی چربی است که در زیر پوست تجمع می یابد.

پیامدهای چربی احشایی بیشتر از چربی زیر جلدی است. افراد می توانند تغییرات زیادی در شیوه زندگی و رژیم غذایی خود ایجاد کنند که به از بین بردن چربی شکم کمک می کند.

چرا چربی شکم خطرناک تلقی می شود؟

چربی شکم

اضافه وزن یکی از مهمترین علل بیماریهای مختلف است. چربی اضافی در اطراف شکم می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهد ، از جمله: بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، سکته مغزی ، دیابت نوع 2 ، آسم ، سرطان سینه ، سرطان روده بزرگ ، بیماری آلزایمر و سایر بیماری ها مانند زوال عقل به آپنه خواب و سایر مشکلات تنفسی ، بیماری کبد ، پوکی استخوان

علت چربی شکم و پهلو چیست؟

عوامل ایجاد چربی شکمی متفاوت هستند و یکی از مهمترین علل چربی شکم و بال است.

1.مصرف زیاد الکل

مصرف زیاد الکل می تواند منجر به انواع مشکلات و بیماری های جسمی از جمله بیماری ها و عفونت های کبدی شود.

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان در این زمینه نشان داده است که مصرف زیاد الکل باعث افزایش چربی شکم و در نتیجه افزایش کمر و شکم در مردان می شود.

الکل سلولهای تنظیم کننده اشتها را در مغز تحریک می کند ، که باعث گرسنگی می شود و کالری بیشتری را در پی دارد. علاوه بر این ، نوشیدنی های الکلی حاوی مقدار زیادی کالری و قندهای اضافی هستند که وزن شما را افزایش می دهند.

2. استرس

هورمون استروئیدی به نام کورتیزول به بدن در کنترل و مقابله با استرس کمک می کند. هنگامی که فرد در معرض خطر یا تحت استرس است ، بدن هورمون کورتیزول را آزاد می کند که بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد.

اکثر مردم هنگام استرس شروع به غذا خوردن می کنند و کورتیزول به حفظ کالری اضافی در اطراف شکم و سایر قسمت های بدن کمک می کند.

3. ژنتیک

برخی شواهد نشان می دهد که ژنتیک افراد در افزایش وزن آنها نقش دارد. دانشمندان معتقدند که ژن ها می توانند بر رفتار ، متابولیسم و ​​خطر بیماری های مرتبط با چاقی تأثیر بگذارند. عوامل محیطی و رفتاری نیز در احتمال چاقی نقش دارند.

وقتی عوامل ژنتیکی عامل چربی شکم و افزایش وزن هستند ، می توانید از روش های غیر جراحی ، دستگاه های قطره ای و دستگاه های باریک برای رسیدن به وزن متعادل استفاده کنید. اساس این دو دستگاه انرژی گرمایی با فرکانس رادیویی است و آنها به طور کاملاً غیر جراحی می سوزانند و چربی های شکم و پهلو را می سوزانند.

4. رژیم غذایی نامناسب

غذاهای شیرین مانند کیک ، آب نبات و نوشیدنی هایی مانند نوشابه و آب میوه ها می توانند منجر به افزایش وزن ، کاهش سوخت و ساز بدن و کاهش توانایی چربی سوزی شوند.

کمبود پروتئین و رژیم های کربوهیدرات بالا نیز بر وزن تأثیر می گذارد. پروتئین به فرد کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کند و افرادی که پروتئین کمتری در رژیم غذایی خود دارند معمولا بیشتر می خورند.

چربی های ترانس به ویژه باعث التهاب و در نتیجه افزایش وزن می شوند. چربی های ترانس در بسیاری از غذاها از جمله فست فودها و انواع کیک و کراکر یافت می شوند.

انجمن قلب آمریکا به مردم توصیه می کند که به جای چربی های ترانس از غلات کامل ، چربی های چند غیر اشباع سالم و چربی های غیر اشباع سالم بخورند.

تاثیر پرخوری بر چربی شکم

5. کمبود خواب

بین افزایش وزن و کم خوابی رابطه ای وجود دارد که منجر به افزایش چربی شکم می شود. هم کم خوابی و هم کیفیت پایین خواب عوامل مهمی در افزایش چربی شکم و پهلو هستند. کمبود خواب کافی منجر به رفتار ضعیف در خوردن یا پرخوری احساسی می شود.

6. سیگار کشیدن

مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن نمی تواند به طور مستقیم چربی شکم را افزایش دهد ، اما یک عامل تشدید کننده است.

مطالعات نشان داده است که اگرچه چربی شکمی بیشتر در افراد سیگاری و غیرسیگاری دیده می شود ، اما در افراد سیگاری بیشتر دیده می شود.

7. برخی از شرایط پزشکی

برخی بیماریها یا شرایطی که تشخیص داده نمی شوند یا درمان نمی شوند ، مانند کم کاری تیروئید ، متابولیسم بدن را کاهش داده و سوزاندن کالری اضافی را دشوارتر می کند.

8. عدم نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت جسمی ضروری است. آب بهترین نوشیدنی است ، اما بسیاری از مردم به نوشیدنی های قندی ، چای و آب میوه علاقه مند هستند.

کالری و قند موجود در نوشابه های شیرین به بدن اضافه شده و می تواند چربی شکم را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین باعث افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکم می شود ، در حالی که نوشیدن آب به خلاص شدن از شر چربی شکم کمک می کند.

نکته این است که کالری موجود در نوشیدنی ها جایگزین غذاهای جامد نمی شود و شما را سیر نمی کند ، بنابراین می توانید به راحتی مقدار زیادی نوشیدنی پر قند و پرکالری بخورید.

بنابراین ، به جای مصرف نوشیدنی های شیرین ، آب میوه ها و نوشیدنی های مختلف ، توصیه می شود آب ساده یا چای بدون قند بنوشید.

9 بن بست

اگر کالری بیشتری نسبت به سوزاندن خود بسوزانید ، افزایش وزن رخ می دهد. غیر فعال بودن باعث از بین رفتن چربی اضافی می شود و چربی شکم و پهلو نیز با گذشت زمان افزایش می یابد.

تاثیر بی تحرکی بر چربی شکم

10. کربوهیدراتهای ساده مصرف کنید ، نه کربوهیدراتهای پیچیده

بهتر است مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نان سفید ، ماکارونی و برنج سفید را کاهش دهید و در عوض کربوهیدراتهای پیچیده مانند سیب زمینی شیرین ، لوبیا ، جو و برنج قهوه ای بخورید و این نوع کربوهیدراتها را برای از بین بردن چربی شکم مصرف کنید.

بر خلاف کربوهیدراتهای تصفیه شده که باعث احساس گرسنگی می شوید ، کربوهیدراتهای پیچیده به شما کمک می کند که مدت بیشتری سیر بمانید و باعث شود کمتر غذا بخورید. کربوهیدراتهای پیچیده به دلیل داشتن فیبر زیاد ، سریعتر هضم می شوند. مطالعات نشان داده است که انتخاب غذاهای غنی از فیبر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

11. توجه نکردن به غذایی که می خورید

تمرکز بر غذا و توجه بیشتر به احساسات هنگام غذا خوردن به کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

خوردن آگاهانه در واقع تمرینی است که به شما کمک می کند کنترل بیشتری بر عادات غذایی خود داشته باشید و در نتیجه کالری کمتری دریافت کنید. به این ترتیب ، شما بیشتر به گرسنگی و سیری خود توجه می کنید ، سریع غذا نمی خورید و حواس شما پرت می شود و تأثیر غذا را بر ذهن و سلامتی شما درک می کنید. خوردن آگاهانه به حفظ سلامت جسمی و روحی شما کمک می کند و راهی موثر برای کاهش وزن است.

12. عدم انتخاب ورزش مناسب

انتخاب یک ورزش م effectiveثر برای لذت بردن کار سختی است. خوشبختانه پیلاتس تا حد زیادی از ضربه زیاد ، قدرت خروجی بالا و بارهای سنگین عضلانی و اسکلتی اجتناب می کند.

انجام پیلاتس به صورت روزانه می تواند به کاهش وزن و کاهش دور کمر کمک کند. شما می توانید تمرینات پیلاتس را با توجه به میزان آمادگی خود انتخاب کنید ، به علاوه تمرینات پیلاتس برای همه سنین مناسب است.

تغییر سبک زندگی برای کاهش چربی شکم

انتخاب عادات سالم به خلاص شدن از شر چربی و جلوگیری از تشکیل مجدد آن کمک می کند. پزشکان توصیه می کنند نیم کیلوگرم وزن در هفته کاهش دهید تا کاهش وزن تدریجی و مداوم باشد.

تغییر رژیم غذایی و کنترل مصرف غذای شما با تمرینات و فعالیتهای تکمیلی برای سوزاندن چربی برای از بین بردن چربی شکم و اطراف باسن.

غذاها و میان وعده های گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات برگ دار و غلات کامل که فاقد کالری و چربی اضافی هستند ، مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کنند.

منابع پروتئینی خام را به رژیم غذایی خود مانند تخم مرغ ، ماهی و طیور سفید اضافه کنید.

حبوبات و حبوبات به سیر ماندن شما کمک می کنند که این امر به میزان قابل توجهی کالری روزانه شما را کاهش می دهد.

مصرف روزانه سدیم باید کمتر از 2300 میلی گرم باشد. کاهش مصرف سدیم نه تنها خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد ، بلکه از تجمع مایع در زیر پوست و بدتر شدن چربی شکم نیز جلوگیری می کند.

با رعایت این نکات ، علاوه بر تغییرات داخلی بدن ، می توانید در ظاهر خود نیز تغییراتی ایجاد کنید.

برای جلوگیری از چربی شکم و پهلو باید چه کنیم؟

صبحانه را از دست ندهید. نخوردن صبحانه منجر به انتخاب غذاهای ناسالم در طول روز و حتی چاقی در طول زمان می شود. علاوه بر این ، خوردن صبحانه متابولیسم بدن را آغاز می کند و در نتیجه ، در طول روز غذای کمتری می خورید. شروع روز با یک صبحانه سالم سرشار از کربوهیدرات و پروتئین ، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

برای ناهار غذاهای کم کالری انتخاب کنید. پروتئین و غلات کامل گزینه های خوبی برای ناهار هستند. به شما توصیه می کنیم ناهار را با مقداری میوه یا سالاد سبزیجات میل کنید. بهتر است مرغ و ماهی بیشتری بخورید.

آخرین وعده غذایی روز ، شام ، بسیار مهم است. متابولیسم بدن به تدریج از عصر به بعد کند می شود ، بنابراین خوردن غذای سبک در وعده شام ​​از اهمیت بیشتری برخوردار است.

میان وعده ها نیز بسیار مهم هستند. میان وعده ها به حفظ متابولیسم و ​​رفع گرسنگی کمک می کنند. میان وعده های سالم شامل میوه ها و سبزیجات کم کالری و آبرسان است.

چگونه می توان چربی شکم را از بین برد؟

گاهی از جراحی پلاستیک برای کاهش چربی در نواحی خاصی از بدن استفاده می شود. یکی از این جراحی ها لیپوساکشن نام دارد.

در لیپوساکشن ، جراح ماده ای را در ناحیه مورد نظر مانند ران تزریق می کند تا سلول های چربی مایع شوند. سلولهای چربی با استفاده از مکش خلاء از بدن خارج می شوند.

تزریق چربی یک راه حل کامل بدن نیست. این روش فقط قسمتهای خاصی را درمان می کند ، علاوه بر این ، بدون تغییر در شیوه زندگی ، احتمال عود سلولهای چربی وجود دارد. این روش فقط برای افرادی که دارای اضافه وزن کمی یا متوسط ​​هستند توصیه می شود.

فرآیندهای دیگری برای کاهش وزن در بزرگسالان وجود دارد. مانند بای پس معده یا جراحی باند معده ، برای افرادی که اضافه وزن دارند و تجمع چربی در شکم و پهلوها وجود دارد مناسب است. اگر چاق هستید و مقدار زیادی چربی در ناحیه شکم و باسن جمع شده است ، این روش ها م thanثرتر از لیپوساکشن خواهد بود.

اما همه این عملیات عوارض جانبی زیادی دارد. تصمیم برای انجام جراحی پلاستیک برای کاهش شکم و باسن یک امر بسیار شخصی است ، اما قبل از هرگونه تصمیمی توصیه می شود روش های مختلف را بدانید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

عوارض لیپوساکشن برای برداشتن چربی شکم و پهلو شامل موارد زیر است:

خطرات بیهوشی

کبودی

تغییرات در حساسیت پوست که ممکن است همچنان ادامه داشته باشد

آسیب به ساختارهای عمیق پوست مانند اعصاب ، عروق خونی ، ماهیچه ها ، ریه ها و اندام های داخلی شکم

ترومبوز ورید عمقی و پیامدهای قلبی و ریوی

تجمع مایع

عفونت

شما باید عمل جراحی را مجدداً بررسی کنید

التهاب مداوم

بهبود سریع زخم

آرامش پوست و تشدید سلولیت

· التهاب

خطوط نامنظم یا نامتقارن

تغییرات نامنظم در رنگ

البته ، همه این عوارض جانبی و خطرات احتمالی قبل از انجام هرگونه روش مورد بحث قرار می گیرد.

با دستگاه های مداری چربی شکم و پهلو را از بین ببرید
Slim Fit و Derm Up

SlimFit ، DermUp و SlimFit دو دستگاه لاغری م effectiveثر هستند که کار خود را به صورت م effectiveثر و کاملاً غیر تهاجمی انجام می دهند و اساس هر دو دستگاه رادیوفرکانسی گرمایش است. هیچ خطری از اتاق عمل ، بیهوشی و هرگونه اسکار در برداشتن چربی شکم با این دو دستگاه وجود ندارد.

برای بازدید از صفحه محصول Derm Up روی نماد مربوطه کلیک کنید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *