رفتن به نوشته‌ها

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما شبیه ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذایی را به بدن خود معرفی کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز بخورید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی که کلسیم است با شما صحبت می کنیم. شاید فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. در زیر ، ما در مورد علائم کمبود کلسیم بیشتر به شما خواهیم گفت.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن استحکام استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی رخ می دهد که کلسیم بسیار کمی مصرف می کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. پس از آن بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از حادثه برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن
  • مشکل در بلع.
  • ناخن های شکننده و ضعیف.
  • کاهش اشتها
  • بی حالی
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست.
  • بی حسی
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و آریتمی قلب.
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته خون یا ترومبوز ؛
  • تیره شدن عدسی چشم
  • خارش مزمن
  • خشکی پوست
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و احتقان حنجره.
  • منبع ؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سردی روانی ؛
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین مصرف کم کلسیم و جذب کم کلسیم چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم دخیل است. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دستان شماست و شما بر آن کنترل دارید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. هنگامی که کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی دفع می شود. کلسیم اضافی نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن
  • مصرف زیاد سدیم
  • کمبود منیزیم
  • مصرف زیاد فسفر مانند نوشابه.
  • بیماری کلیوی؛
  • دارو بخور؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کنیم؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی است. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، در میان محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید مقدار زیادی شیر در روز بخورید. پزشکان توصیه می کنند حداقل دو لیوان شیر در روز برای سلامت بدن و استخوان های خود بنوشید. به خاطر داشته باشید که مصرف کلسیم هیچ فایده ای ندارد وقتی جذب کلسیم بدن شما کم است. بنابراین در عین حال باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

دوستان نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ با کدام یک روبرو هستید؟ چند بار در هفته مشروب می نوشید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *