با این غذاها از سرطان روده بزرگ پیشگیری کنید


به گفته متخصصان، افرادی که رژیم غذایی سالم دارند، ورزش می کنند و وزن مناسبی دارند می توانند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا بیش از ۳۰ درصد کاهش دهند. در ادامه به غذاهای مفیدی می پردازیم که خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهند.

شیر

اکثر مطالعات موافق هستند که محصولات لبنی غنی از کلسیم می توانند خطر سلول های سرطانی روده بزرگ و در نتیجه سرطان روده را کاهش دهند. مکمل های کلسیم نیز ممکن است کمک کنند. از پزشک خود بپرسید که چه چیزی برای شما مناسب است. ویتامین D (افزوده شده به شیر و سایر محصولات لبنی) ممکن است از شما در برابر این نوع سرطان محافظت کند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

غلات کامل

این غذاها سرشار از مواد مغذی و منابع خوب منیزیم و فیبر هستند. آنها از یبوست جلوگیری می کنند و می توانند به مواد سرطان زا در استخوان های شما نفوذ کنند. ۹۰ گرم غلات در روز بخورید: بلغور جو دوسر، نان سبوس دار و برنج قهوه ای انتخاب های خوبی هستند.

لوبیا

لوبیا و سایر حبوبات مانند سویا، نخود و عدس سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین های B و E هستند. همچنین حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند رشد تومور را مهار کنند.

میوه های رنگارنگ

این میوه ها حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که می توانند رشد سلول های سرطانی را مهار کرده یا با التهاب مبارزه کنند. التهاب یکی از دلایل اصلی سرطان است. بهترین انتخاب در این مورد خانواده کلم ها و میوه های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال است.